Joris12345

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

nieuwe klant vodaphone : nummerbehoud?

Hallo!

Onlangs is bij mij door een domme fout iets fout gegaan met de auto-incasso van mijn maandbedrag bij tele2. Nu moet ik 30 euro heraansluitkosten betalen, en wil dit niet. Dit lijkt me dus een prima moment over te stappen naar een beter bedrijf want ik vind Tele2 dramatisch slecht qua klantenservice.

Nu wil ik een Sim only 3G 1 GB abbonement bij Vodaphone aangaan. Kan ik echter mijn nummer behouden als mijn nummer is afgesloten bij Tele2, of moet ik eerst die bloedzuigersprijs van 30,00 bij tele2 betalen om mijn nummer te laten heractiveren voordat ik het nummer kan overzetten. Mijn abbonnement bij tele2 is per maand opzegbaar dus dat is geen probleem.

Tevens vraga ik mij af hoe lang het duurt voordat ik gebruik kan maken van het nieuwe Sim only abbonmenet zou ik deze aangaan ? Ik wil namelijk zsm weer in de lucht zijn.

Vriendelijke groet

Joris
7 Reacties 7
Anonymous
Niet van toepassing
Hiervoor dien je eerst je abonnement stop te zetten voordat je kunt overgaan naar een andere provider met nummerbehoud. Ik ben dus bang dat je de 30€ komt te betalen


Joris12345
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Iemand anders bij tele2 vertelde mij dat als ik een Sim Only aanvraag met nummerbehoud het abbonement door de nieuwe provider wordt opgezegd. Welke is het nou? Moet ik gewoon zelf opzeggen?

Stel ik vraag nu , dus voor 5 uur, een Sim Only abbonement aan bij tele2, hoelang duurt het dan voordat ik kan bellen met Vodaphone? Want eerst sturen jullie mij de nieuwe Sim op, kan ik dan gelijk bellen en internetten met mijn huidige nummer?
Joris12345
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Oh en mijn adres in Tele2 klopt niet meer met mijn huidige adres, maakt dit uit voor nummerbehoud?
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo

Die her-aansluitingskosten van (€28,00) of €30,00 ben je in ieder geval verschuldigd aan Tele2. Anders geven ze jouw nul-zes-nummer niet vrij. Bovendien is Tele2 vrij rap met het uit handen geven van openstaande vorderingen aan BOS Incasso-bureau. Met nog hogere incasso-kosten van tenminste €40,00. Plus de reguliere openstaande vorderingen. Die her-aansluitingskosten moet je dus zo-wie-zo betalen.

Met een maandelijks opzegbaar sim-only-abonnement bij Tele2 bedraagt de opzegtermijn dus één maand !!!
Op 28 Oktober 2015 bij Vodafone een volledige aanvraag-met-nummerbehoud doen, betekent dat Tele2 jouw nul-zes-nummer vrijgeeft op 27 November of op 30 November 2015. MITS JE JE FAKTUREN EN VORDERINGEN AAN TELE2 DAADWERKELIJK HEBT BETAALD !
Vodafone regelt die opzegging voor jou. Dat hoef je dus niet zelf te doen bij Tele2.

Tele2 kan jou informeren over de exacte datum waarop jouw nul-zes-nummer wordt vrijgegeven voor nummer-portering naar het Vodafone Netwerk.

Die datum is tevens de ingangsdatum van je Vodafone (SIM-only) abonnement.

Succes!


Netwerker
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Joris12345 , is het nog gelukt met het antwoord van Netwerker? Klik eventueel ook op 'Als oplossing accepteren' als het antwoord een oplossing heeft geboden.
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
@Joris12345, ik sluit dit topic omdat je niet meer gereageerd hebt.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic verplaatst naar archief.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic