AZoontjens

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

netwerkcode

Mijn mobieltje doet het niet meer. Heb simkaart in oude Siemens A50 gestopt. Inlogcode werkt, dus simkaart werkt blijkbaar. Nu wordt een netwerkcode gevraagd. Wat moet ik intikken?
4 Reacties 4
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
@AZoontjens

Dat is raar! Heb je misschien Mobile Protect geinstalleerd? Een netwerkcode is bij ons onbekend!
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes

Waarschijnlijk is deze gsm gesimlocked voor een andere provider;)

Ik denk ook dat hier Mobile protect op draaid
*zuicht* 😞
AZoontjens
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Inmiddels doet mijn mobiel het weer. Ik heb geen idee waarom, maar hij geeft nu een melding dat ik een 6-cijferige pincode moet invoeren. De pincode die ik had opgeslagen werkt niet. Hoe los ik dit op?
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Hoe bedoel je "hij doet het weer" dan?

Het kan zijn dat er een simlock of GID-lock op deze telefoon zit. Simlock als je hem bij een andere provider ooit hebt gekocht, gidlock als hij bijv. voor Vodafone Prepaid was en je nu een Vodafone abo hebt.

Oplossing is uitzoeken bij welke provider je hem hebt gekocht en daar een unlockcode opvragen (kan vaak via de website op basis van het IMEI van de telefoon; IMEI-code kun je vervolgens weer vinden onder de accu van je telefoon vaak, of door *#06# te toetsen op je telefoon).

Verder zou ik niet weten wat voor soort code het kan zijn (behalve een toestelcode die je zelf hebt ingesteld).
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic