slullo

Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

nauwelijks bereik waar andere vodafonegebruikers dat wel hebben

Ik heb in mijn nieuwe huis nauwelijks bereik, ik krijg steeds de melding "niet aangemeld bij netwerk" terwijl mijn Samsung SII soms gewoon aangeeft dat ik wel bereik zou moeten hebben. 3g werkt vervolgens ook niet. Ik kan alleen bellen vanuit de achtertuin, erg vervelend! vrienden met een vodafoneabonnement hebben wel bereik. Blijkbaar staat er een zendmast vlakbij.. postcode: 9354 XC. Ik hoop dat iemand tips heeft.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
slullo
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt, 2g werkt er prima 🙂 en  die kooi kon het sowieso niet zijn, het is een jaren dertig huis...

Bekijk in context

5 Reacties 5
Criticaster

Gedreven Meedenker
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Dat hoor je wel eens vaker.. Er wordt in nieuwbouw projecten veel betonbewapening gebruik waardoor er een "Kooi van Faraday" is gecréeerd. http://nl.wikipedia.org/wiki/Kooi_van_Faraday 

Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
@criticaster; dat is een uitstekende uitleg van de reden waarom je binnen soms zo veel slechter bereik hebt dan buiten 🙂

Daar komt in dit geval bij dat 3G op die postcode sowieso niet zo heel sterk is. De dichtstbijzijnde mast is redelijk ver weg. 2G zou er wel prima moeten zijn, ook binnen. Die mast staat nog net niet op je dak als ik dat hier zo zie. Internet werkt 2G ook prima, al is het dan wel beduidend langzamer.

Als je helemaal geen bereik hebt (niet kunt bellen/internetten/sms'en thuis) zit dat zeer waarschijnlijk in een combinatie van de locatie (kooi v farady of andere storing/interferentie en je toestel. Schakel je toestel eens naar alleen 2G? In een galaxy kan dan via instellingen > draadloos&netwerk > netwerkmodus > alleen GSM.
Als je dan nog steeds maar heel slecht bereik hebt zou ik eens met je toestel naar de Vodafone winkel gaan, of bv eens de Vodafone sim van één van je vrienden in jouw toestel testen. Werkt-ie dan ineens perfect? Defect simkaartje. Werkt hij dan nog niet? Misschien eens je telefoon laten testen/repareren.

Criticaster

Gedreven Meedenker
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Er zijn ook middelen in de handel om de Faraday Kooi te doorbreken bijv een soort van koperen (dunne) strips die je in het raamkozijn kan hangen. Hierdoor kan de elektromagnetische straling weer de woning binnendringen.
slullo
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt, 2g werkt er prima 🙂 en  die kooi kon het sowieso niet zijn, het is een jaren dertig huis...
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Goed om te horen dat je weer bereikbaar bent!!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic