geertbuik

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

moest 20 euro betalen voor micro simkaart belachelijk

heb nieuw toestel aangeschaft,en me oude sim pastte niet
ga na de winkel voor micro sim,moet je daarvoor betalen pppfff
nou ben 15 jaar klant abonnement
denk maar es om een andere provider op te zoeken

6 Reacties 6
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Geert, mag ik vragen waar je je nieuwe toestel aangeschaft hebt? Er zijn wel gevallen waarin je moet betalen voor een nieuwe sim, maar als je bij Vodafone het toestel hebt aangeschaft krijg je er gratis een andere sim bij als je die nodig hebt.
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes


Hallo Geert Buik,

Je kunt het beste terug gaan naar de Vodafone winkel met je aankoopbonnetje van je sim-kaart en mijn antwoord dat ik hieronder heb gevonden van de website van Vodafone.

Weblink: https://www.vodafone.nl/support/toestel/simkaart-bestellen.shtml

De nieuwe simkaart is gratis als:

  • Je toestel gestolen is. We hebben dan wel het proces-verbaal nodig.
  • Je oude simkaart versleten is
  • Je oude simkaart niet past in je nieuwe telefoon, die is gekocht bij Vodafone

Indien je je smartphone hebt gekocht bij Vodafone. Dan kun je €20,00 terug halen bij de Vodafone winkel waar jij dat bedrag onterecht hebt betaald.
Hopelijk heb je het aankoopbonnetje nog bewaard. Of kun je bewijzen dat je het bedrag hebt betaald met een PIN-betaling.

Succes !

Netwerker
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi Netwerker, die informatie klopt niet helemaal. "Je oude simkaart niet past in je nieuwe telefoon" slaat alleen op telefoons die bij Vodafone zijn aangeschaft. Daar krijg je gratis een andere sim bij. Ik kan me wel voorstellen dat bovenstaande zin niet helemaal duidelijk is, dus die wordt zsm aangepast op onze site.
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Beetje buiten proportie die €20.-Simkaarten worden in honderdtallen besteld en kosten nagenoeg niets. Zonder kaart is gebruik van het netwerk onmogelijk, om daar dan (zulke) kosten voor in rekening te brengen vind ik persoonlijk niet geheel netjes.Iedere provider doet het, dus ja... Een duo kaart ala, dat snap ik. Dat is een aparte kaart dus dat daar kosten voor zouden zijn snap ik.
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes

Ik ben het voor de volle 100% eens met Poita.
Een vervanging van een duo-sim-kaart kost volgens de website van Vodafone zelfs €30,00

Ik vind die tarieven echt buitensporig hoog.

Vodafone mag best wel een heel stuk klantgerichter worden.
Zeker als je bedenkt dat de inkoop-prijs van die SIM-kaarten niet meer is dan een paar Euro per SIM-kaart.
Plastic is niet meer zo duur, tegenwoordig.

Netwerker

davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Netwerker schreef:

Ik ben het voor de volle 100% eens met Poita.
Een vervanging van een duo-sim-kaart kost volgens de website van Vodafone zelfs €30,00

Ik vind die tarieven echt buitensporig hoog.

Vodafone mag best wel een heel stuk klantgerichter worden.
Zeker als je bedenkt dat de inkoop-prijs van die SIM-kaarten niet meer is dan een paar Euro per SIM-kaart.
Plastic is niet meer zo duur, tegenwoordig.

Netwerker

Mooier is dat 95% van de simkaart niet gebruikt wordt.
Je krijgt nog steeds zo een mega ding uit 1990 waar je je kaart "uit drukt"
Voor een duo kaart betalen vind ik niet erg, het is een "speciaal" iets (KPN hanteert meer dan €40 ex BTW) maar kan lager. Staat in geen verhouding tot de gemaakte kosten.
Bedrijf waar ik werk krijgt ze van hun provider per dozen aangeleverd van 100 stuks. Kosteloos.
Mochten we iets moeten vervangen etc kunnen we dat zelf, dmaar dat even terzijde 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic