wilvanwil

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

mms instellingen voor Xperia U


  • dinsdag mail naar de smartcrew gestuurd, met al m'n gegevens, en nog nikls gehoord voor een oplossing, zie onderstaande text, ik wil graag de juiste instellingen voor mms-en..
     
    wizard helpt niet, diverse forums op internet bieden ook geen oplossing.
     
    kunnen jullie me helpen, ik heb een Sony Experia U.
     
     
     

    ik heb een Sony Experia U, kan iemand mij de juiste instellingen sturen voor MMS? Krijg automatisch Internet en MMS instellingen binnen als ik de standaard APN heb verwijderd en opnieuw opstart. Dan doet internet het wel, maar ik kan geen MMS versturen... De wizard via my vodafone helpt niet. thx
     
     
    Vodafone Nederland Hoi Wil, ik wil dit graag voor je nakijken. Kopieer deze wallpost en stuur dit samen met je 06-nr, naam, adres, geboortedatum, klantnummer en laatste 4 cijfers van je rekeningnummer in een privé bericht naar ons op. Groetjes, Annabelle // http://voda.fo/ne/webcrew


  • 22 uur geledenWil kan ik een update krijgen?
8 Reacties 8
TF_NL

Liefhebber
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
ik kan wel even de instellingen voor je kopieeren die ik in mijn android toestel heb staan. volgens mij zijn die allemaal hetzelfde.
kijk ff bij je APN. de internetinstellingen (live.vodafone.com) moet je hetzelfde laten.
stel bij de mss instellingen dit in:
mmsc: http://mmsc.mms.vodafone.nl
mms proxy: 192.168.251.150
poort: 8799
mcc: 204
mnc: 04
type toegangspunt (oid, staat onderaan) aanpassen naar internet  + mms. of All. of iig dat hij mms meepakt 😛
helpt dat?
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Beste wilvanwil,

kun je alleen niet versturen of ook niet ontvangen?

Laat iemand eens een MMS naar jou sturen, en test ook even of je jezelf een MMS kunt sturen.

Laat de resultaten daarvan nog even weten alsjeblieft.
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Heey wilvanwil,

Heb je al een update voor je vraag of is het al gelukt ?
Laat het even weten anders sluiten we de case 🙂

Groet - Kind regards,

Maurice
Moderator
Smartphone Crew - Forum NL

Standing by,
wilvanwil
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
sorry, nee nog niet gelukt, heb via facebook ook nog instellingen gekregen, maar het wil gewoon niet, heb het op veel verschillende manieren geprobeerd, maar geen succes. 
Heb nog getest of iemand mij een mms kan sturen, lukt ook niet.
 
samenvattend: 
ik heb het nog een keer geprobeerd via de wizard op de vodafone site...mijn telefoontype komt netjes naar voren, en de instellingen er bij...
ik heb het dus geprobeerd door de apn te verwijderen, dan contact met internet maken, dan komen via vodafone vanzelf instellingen binnen,
en dit kreeg ik van vodafone(via facebook)
 

De verbindingsinstellingen
Ga naar 'Menu' -> 'Instellingen' -> 'Draadloos en netwerken' -> 'Mobiele netwerken' 
Gegevenstoegang aan aanvinken (status verbonden) 
Ga naar -> 'Namen toegangspunten' 
Controleer de Vodafone NL APN of druk op de Menu-toets en kies 'Nieuwe APN' 
Naam: Vodafone NL 
APN: live.vodafone.com of office.vodafone.nl 
Proxy: 192.168.251.150 
Poort: 8799 
Gebruikersnaam: vodafone 
Wachtwoord: vodafone 
Server: leeg laten 
MMSC: http://mmsc.mms.vodafone.nl/ 
MMS-proxy: 192.168.251.150 
MMS-poort: 8799 
MCC: 204 
MNC: 04 
Verificatietype: PAP 
APN type: leeg laten 
APN-Protocol: IPv4 
Druk op de Menu-toets en kies 'Opslaan' 
Keer terug naar het beginscherm 
Probeer te browsen. 
De mms-instellingen
Druk op de Menu-toets en kies 'Berichten' 
Druk op de Menu-toets en kies 'Instellingen' 
Ontvangstbevestiging: aanvinken 
Meldingen: optioneel 
Keer terug naar het hoofdmenu
 
heb de apn nog op verschillende manieren geporbeerd door het APN type te wijzigen naar mms of internet,mms, maar in alle gevallen
heeft dit nog geen succes geleverd.
 
ik heb jullie abo gekozen zodat ik onbperkt kon sms-en en mms-en, ik heb nog GEEN mms kunnen sturen,
kunnen jullie zelf eens gaan testen met een Xperia U?? 
mist er een instelling?? kan iemand met een technische achtergrond er naar kijken??
Ik vind het wel erg lang gaan duren zo!
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi wilvanwel,

De instellingen die je beschrijft zijn de juiste dus dat zou het niet mogen zijn. Ik heb een vermoeden dat je nog niet voor dienst bent aangemeld. Ik adviseer je eens met mijn collega,s van de Smart Phone Crew te bellen. Ik weet zeker dat je hierna gebruik kan maken van de MMS service.

Maurice,
Moderator Smartphone Crew - Forum NL
Standing by,
wilvanwil
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
bestaat de smartcrew nog? ik kan nog geen mms verzenden, kan jij niet ff de technische dienst inlichten?? ik heb zowaar wel een mms ontvangen, maar ik ben zwaaaaarrrrr teleur gesteld in vodafone/ "smart"crew.... 
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hoi wilvanwil,

Ja hoor de Smartphone Crew bestaat nog 🙂 Je kunt mijn collega's bereiken via: 0900 - 1000140 (€ 0,45 per gesprek)
Zij lopen dan samen met jou de instellingen na en kijken ook of alles in de systemen in orde is.

Hopelijk kun je snel je mmsjes sturen.


TumblingDice

Stamgast
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
En is het probleem opgelost ? #Dtv Kun je ondertussen weer MMS-en versturen en ontvangen ?
 
 
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic