Hanbey

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

met duo sim internet op laptop red super abonnement

Hoi,

Ik heb red super abonnement met duo sim. kan ik tweede sim met mijn laptop gebruiken voor het internetten? zoa ja, wat zijn dan de instellingen (apn-instellingen) om verbinding te maken?

alvast bedankt voor uw antwoord!
4 Reacties 4
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes

Hallo@Hanbey,

Het RED Super abonnement met duo-sim-kaart is bedoeld voor mobiel internet op je smartphone en tablet. De achterliggende reden is dat het data-verbruik met smartphones en tablets enigszins beheersbaar is.

Dit Vodafone RED Super abonnement gebruiken voor internet op je laptop, is zeker niet aan te raden.
Je verbruikt dan een enorme hoeveelheid data. En je gaat als een Formule-1-bolide door je maandelijkse data-tegoed heen.

En daarboven betaal je bij jouw abonnement maar liefst €0,10 per MegaByte, buiten-de-bundel-datatarief.
Als zo'n "ongelukje" jou één keer overkomt, dan kan dat al vele honderden Euro's kosten.
Bij meerdere keren zelfs duizenden Euro's !!!

Voor internetten op je laptop is er het product : Vodafone Mobiel Breedband.
Uiteindelijk heb je daarmee veel meer grip en controle over de kosten die je maandelijkse kosten die je hebt.
Website met meer informatie : https://www.vodafone.nl/support/internet/

Bedankt voor het toekennen van kudo's voor dit antwoord.

Succes !

Netwerker
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
@Hanbey , nou, zo erg als netwerker het voorstelt is het niet hoor ;). Je krijgt altijd een waarschuwings-sms als je bundel bijna leeg is, je kunt heel simpel MB's bijkopen en mocht je buiten de bundel komen dan kan de rekening nooit hoger dan 100 euro worden. Bij dat bedrag blokkeren we namelijk je verbinding.

Dat gezegd hebbende, er zijn wel wat dingen die handig zijn om te doen als je een sim in een laptop gaat gebruiken. Windows update op alleen vragen zetten bv, zodat hij niet zonder dat je het merkt een nieuw servicepack binnentrekt en je de rest van de maand zonder MB's zit. Geldt zowel bij duo / MultiSim als een apart nummer.

Ik ben trouwens zelf wel fan van https://www.vodafone.nl/shop/mobiel-internet/tablet/abonnement/vodafone-r212-z.shtml (zowel los als met abo te krijgen).
Is gelijk je hele huishouden online 🙂
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
@BasT

Als je alleen je mail gaat controleren, is er inderdaad niks aan de hand. Maar als je even een youtube filmpje gaat kijken, even je facebook in gaat laden enzovoort. kan het soms als de brandweer gaan, en dan ben je er al overheen voordat je de waarschuwings sms ontvangen hebt...

en 100 euro er overheen, vind ik persoonlijk vrij veel.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hey Netwerker, uiteraard moet je een beetje opletten. Ik ben het ook volkomen met je eens dat het makkelijk is om je verbruik uit het oog te verliezen op een laptop. Then again, neem wat maatregelen en dan is er weinig aan de hand. Als je je gezond verstand gebruikt (updates uit, geen uren youtube en uiteraard niet op HD kwaliteit, enzovoort) kun je met een bundel van 6GB (die bij Super zit) zonder problemen tetheren.

Mbt de kosten, ik zeg ook niet dat 100 euro weinig is. Maar wat je in je post zegt is dat ik, als ik mijn laptop aan mijn normale abonnement tether (bv via hotspot of een duo-sim), binnen de kortste keren duizenden euro's aan kosten maak. En dat is gewoon niet waar. Als het wel zo was was ik persoonlijk ondertussen straat-arm 😄

Ik denk dat een forum de perfecte plek is om mensen te vertellen wat ze het beste wel kunnen doen. We hoeven ze niet bang te maken toch? 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic