Ernst Loendersl

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

kosten bij meerdere sim-kaarten

ik heb een “normaal” abonnement bij Vodafon.

mijn vriendin heeft een sim only bij Tele 2 met alleen een 100 bel minuten  en sms.

ik wil haar abonnement bij mijn vodafone doen. Dan krijgt zij meer bel tegoed, sms tegoed en internet via onze bundel.

maar ik wil voor mijn laptop internet via een mifi. Daar zit nu nog een multisim van vodafone in.

dat multim vervalt als ik haar abonnement bij mijn abonnement doe.

volgens mij heb ik dan in totaal 3 sim kaarten nodig met 3 verschillende nummers maar op 1 totaal abonnement.

klopt dat en wat ben ik dan maandelijks kwijt ?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @Ernst Loendersloot . Wekom hier. 
Goed dat je contact opneemt! Er zijn veel verschillende mogelijkheden hierin. Weet je wat? Ik stuur je even een mailtje met aanbiedingen voor SIM-only abonnementen. Het kan zijn dat een "together” abonnement gustig is, maar wellicht zijn losse SIM-only abonnementen juist weer een beter idee. Neem maar even een kijkje. Je kunt via die mail eventueel ook een bestelling plaatsen, mocht je dit uiteindelijk willen. 

 

Laat je ons weten of het allemaal lukt? Mocht je verdere informatie of advies nodig hebben, horen we het natuurlijk ook heel graag! 

Bekijk in context

6 Reacties 6
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Ernst Loendersloot 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone.
Eigenlijk zou je voor dit soort vragen beter naar een Vodafone winkel gaan en/of via de klantenservice. Die kunnen altijd heel goed een indicatie maken en zien wat het beste bij je past. Maar je kan het ook zelf bekijken en zien wat het beste is.

Ik wil je wel advies geven maar dit is natuurlijk geheel vrijblijvend en controleer zelf ook nog even wat jij graag wil. Zoals je het uitlegt klopt het wel, je hebt dan 3 simkaarten nodig met 3 verschillende nummers. Zou je overigens niet via je computer gewoon met een hotspot kunnen verbinden met je telefoon? Dat is weer een abonnement minder! (maar ja, het is wat je zelf wil, daarom is het goed om dit met iemand van Vodafone te bespreken).

Wat je zou kunnen nemen is een Vodafone Red Together abonnement. Dan kan je met 3 personen in 1 bundel graaien en heb je, als je het goed doet, allemaal genoeg. Meer informatie over Red Together: https://www.vodafone.nl/together/

Je kunt Red Together alleen activeren als de Red Together en Red Together Extra abonnementen onder één contract of klantnummer vallen. Dat betekent dat je mogelijk een contract moet overdragen. Zie hier hoe dat werkt. Ze raden je aan om daarna contact op te nemen met de klantenservice. Zij helpen je met het omzetten van de contracten naar een Red Together en Red Together Extra. Dit betekent dat de eventueel aanwezige Ziggo korting op één van de abonnementen komt te vervallen. Wel in ruil voor heel veel data.

Klantenservice: 0800 - 020 00 56
Openingstijden: Ma t/m vr 08.00 - 20.00 uur.
Za 09.00 - 18.00 uur


Hopende dat je hier iets mee kan, succes met je besluit 🙂

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @Ernst Loendersloot . Wekom hier. 
Goed dat je contact opneemt! Er zijn veel verschillende mogelijkheden hierin. Weet je wat? Ik stuur je even een mailtje met aanbiedingen voor SIM-only abonnementen. Het kan zijn dat een "together” abonnement gustig is, maar wellicht zijn losse SIM-only abonnementen juist weer een beter idee. Neem maar even een kijkje. Je kunt via die mail eventueel ook een bestelling plaatsen, mocht je dit uiteindelijk willen. 

 

Laat je ons weten of het allemaal lukt? Mocht je verdere informatie of advies nodig hebben, horen we het natuurlijk ook heel graag! 

Nogeenik

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hoi dat is een goede vraag en ik meen dat ik het niet beter zou kunnen uitleggen dan de andere reageerders (multitasking ik verzin gewoon compleet nieuwe woorden) enfin dus sluit ik mij aan bij de andere antw, op een detail na. Hier werd net geopperd te bezuinigen door jou laptop via een hotspot (ik neem aan van het RedTogether abbonement) nu pin mij er niet op vast want het kan zijn dat er bij Vodafone meer eerlijkheid is dan de meeste andere telecom bedrijven die hebben allen in de fair use regels gezet dat een tel abbonement niet als hotspot gebruikt mag worden. 

Begrijp me goed ik vind dat een onzin regel die alleen gesteld is om meer geld te verdienen maar tja ik ga er niet over. Doe je eigen een lol en vraag t in de winkel even na.

good luck

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Nogeenik 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Ik ken de volledige Fair Use Policy niet uit mijn hoofd maar op deze website spreekt Vodafone niet over het gebruik van hotspot. Het gaat hier in het algemeen alleen over de aantallen GB die je mag gebruiken en natuurlijk in Fair Use! Als Vodafone het idee heeft dat je meer verbruikt dan is toegestaan, of iets in die regel, dan is het mogelijk dat Vodafone je hier voor op de vingers tikt. 

Maar als je zo nu en dan je mobiel gebruikt om met je computer online te kunnen, lijkt mij, zoals ik het zie op de website, geen probleem. Het is natuurlijk alleen voor jezelf nog om te zien wat het beste is en wat je zelf wil. Want je moet dan ook je telefoon aan hebben en gebruikt deze wel meer batterij. 

Je hoeft er niet voor langs een winkel te gaan, @Lycke Vodafone werkt bij Vodafone en die kan daar vast en zeker antwoord op geven en dan weten we het zeker. Dus Lycke, is het toegestaan om je laptop via hotspot te gebruiken om op internet te kunnen? Vallen daar dan geen andere regels bij Fair Use Policy of is het gewoon de algemene Fair Use Policy regels die gelden en is het gebruik via deze weg toegestaan?

Ja, laten we het dan maar gelijk hier vragen, dan weten we het allemaal zeker 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Je mag gewoon een hotspot maken en hiervoor je laptop gebruiken. Dat is geen probleem :-). Er is inderdaad een fair use policy, die let op het gebruik. Maar het moet wel heel flink gaan, wil je daarop aangesproken worden. Je kunt op deze pagina hier meer over lezen. 


@Ernst Loendersloot . Ik hoor graag van je of je inmiddels alle informatie hebt die je zocht en of je zo een weloverwogen keuze kunt maken :-). Mochten er nog vragen zijn, stel ze dan vooral! 

Ernst Loendersl
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank voor alle reacties.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic