Vodafone Libertel B.V.
Avenue Ceramique 300
6221 KX Maastricht
Nieuw-Beijerland, 29 januari 2023
Christine Plaisier
Zuidzijdsedijk 40
3264 LH Nieuw Beijerland
Betreft: klacht en verzoek om oplossing nummerbehoud – klantnummer: **
Beste Vodafone,
Sinds 18 oktober 2023 ben ik met u in contact om mijn verzoek voor nummerbehoud in orde te maken. Tot op heden is dit niet gelukt. Diverse medewerkers hebben herhaaldelijk aangegeven dat het in orde komt en nummerbehoud is aangevraagd. Dit is bevestigd door mijn vorige provider KPN. Echter, tot op heden heb ik niet mijn eigen nummer, ben ik heel veel tijd en frustratie kwijt en betaal ik dubbele kosten voor mijn mobiele abonnement.
Ik verzoek u op heel korte termijn met een oplossing te komen waarbij nummerbehoud de uitkomst is.
IN de bijlagen vindt u een samenvatting, al mijn gegevens, en bewijsmateriaal.
Ik hoop zeer spoedig van u te horen.
Vriendelijke groet,
Christine Plaisier
29 Januari 2024
Aan: Vodafone
Klacht: nummerbehoud
Adres:
- **
Ordernummer: **
Klantnummer: **
Simkaartnummer: 8931 4403 0145 *******
Mobiel nummer (nieuw) : ***
Oud nummer (correct): *** – provider: KPN
- Vraag en klacht: verzoek was om nummerbehoud (nummer). Dit is niet doorgekomen en niet goed verwerkt. Ik ben alleen bereikbaar om het nummer en op het .000 nummer is inactief.
- Dit loopt al sinds 18 oktober 2023…
Samenvatting:
- Contractafsluiting bij Vodafone op 18 oktober 2023 en overstap van KPN naar Vodafone. Nummerbehoud van oude is niet goed aangevraagd.
- Dit is direct daarna aagekaart bij Vodafone en we wilden contract niet ondertekeken en bestelling annuleren. Ik heb op 3 november 2023 een retouraanvraag ondertekend en wilde dat in gang zetten. Zie bijlage.
- Echter, in contact met Vodafone is herhaaldelijk aangegeven dat het contract wel ondertekend kan worden en dat de bestelling niet geretourneerd hoeft te worden. Nummerbehoud zou in orde komen en werd aangevraagd en in gang gezet aldus Vodafone.
- Op 6 november 2023 hebben we daar wederom een telefoongesprek over gehad en heb ik een bevestigingsmail van KPN (mijn vorige provider) ontvangen met aanvraag. Zie bijgaand. Inhoud van de mail is: nummerbehoudaanvraag door andere provider, vodafone. Datum overstap 6 december 2023.
- Opnieuw contact met Vodafone voor bevestiting van punt #6. . Vodafone belooft dat het in orde zou komen en ik mijn nummer zou behouden. Volgens Vodafone kan ik mijn simkaart activeren en toestel in gebruik nemen.
- Na activering simkaart (na 6 december 2023) werkt mijn eigen oude nummer echter niet.
- Ik heb een nieuw nummer gekregen waar ik niet om gevraagd had en wat niet het geval zou zijn aldus Vodafone.
- Ik ben misleid door verschillende medewerkers met het feit dat bevestigd is dat nummerbehoud gedaan en het in orde zou komen.
- Ik ben heel veel energie, tijd en frustratie kwijt.
- Ik betaal sinds november dubbele kosten, bij zowel KPN als Vodafone.
KPN
|
Vodafone
|
Datum
|
Euro
|
Datum
|
Euro
|
|
|
|
|
15 januari 2024
|
32, 60
|
16 januari 2024
|
39,00
|
15 december 2023
|
32,60
|
14 december 2023
|
39,00
|
15 november 2023
|
33,50
|
15 november 2023
|
50,52
|
Totaal
|
|
|
|
Wat wil ik:
- Zsm een oplossing met nummerbehoud
- Excuses
- Vergoeding dubbele kosten voor een bedrag van gemaakte kosten abonnement KPN:
Gebeurtenissen chronologisch
18 oktober 2023
Aanvraag nieuw abonnement via internet, telefoon + mobiel abonnement, ordernummer: **
Fout in contract: geen nummerbehoud, maar nieuw nummer vrijgegeven.
19 oktober 2023:
Telefonisch contact gehad over nummerbehoud. Reactie medewerker: Geen probleem. Kan zo overgezet worden. Contract kan ondertekend worden en sim en mobiel in gebruik genomen worden.
25 oktober 2023:
Levering bestelling, telefoon en ondertekening voor ontvangst en contract.
6 november 2023 !!!!
Telefonisch contact opgenomen met Vodafone. Vodafone heeft nummerbehoud bij KPN aangevraagd. Mailbevestiging van KPN dat nummerbehoud is aangevraagd, zie bijlage. Datum overstap: 6 december 2023.
8 november 2023
Bevestigingsmail KPN van uitschrijving en stop zetten abonnement en dat nummer overgenomen gaat worden door Vodafone.
14 november 2023
Telefonisch contact opgenomen met Vodafone. Nog eens gevraagd naar simkaart en nummer, medewerker bevestigt dat ik sim en telefoon in gebruik kan nemen en dat het nieuw aangemaakte nummer vervangen is door mijn eigen oude 06nummer (06-***). Bevestigt dat *** op actief staat en op naam bij vodafone.
14 november 2023:
Ik neem mijn telefoon en simkaart in gebruik.
30 november 2023
Telefonisch contact opgenomen met Vodafone. Vraag: mijn oude eigen nummer werkt niet. Zou uitgezocht gaan worden omdat mijn eigen 06 nummer het niet doet . Niets meer gehoord.
14 december 2023:
4x telefonisch contact opgenomen met medewerkers Vodafone om situatie uit te leggen. Zou terug gebeld worden, niet gebeurd.
2 januari 2023
Contact opgenomen via messenger in Vodafone app. Situatie uitgelegd. Medewerker begrijpt situatie niet. Medewerker gaat het uitzoeken.
3 januari 2023
Medewerker geeft aan via messenger in vodafone app dat het niet mogelijk is om mijn oude eigen nummer te activeren of te gebruiken aangezien ik al een nieuw nummer heb geactiveerd bij vodafone.
08 januari 2024
Telefonisch contact opgenomen met vodafone om status situatie. Casus aangemaakt, zie beneden.
8 januari 2024
Beste Mevrouw Plaisier,
We hebben je verzoek ontvangen en er wordt aan gewerkt. Wil je precies weten hoe het ervoor staat? Met het registratienummer 13168881.
10 januari 2024
Contact opgenomen met Vodafone om status. Geen reactie, niet duidelijk.
11 januari 2024
Telefonisch contact opgenomen met KPN. Het blijkt dat Vodafone inderdaad een aanvraag heeft gedaan voor nummerbehoud bij KPN . Echter, even later is deze aanvraag door Vodafone zelf geannuleerd.
11 januari 2024
Contact opgenomen met Vodafone om bovenstaande. Medewerker begrijpt het niet. Kan niets doen.
11 januari 2024
Wederom contact opgenomen met Vodafone vanwege bovenstaande, gesproken met afdeling nummerbehoud. Medewerker geeft aan dat er geen validatie is gedaan van mijn nummer en dat daardoor de aanvraag is afgewezen. Hij geeft aan direct het in orde te maken. Ik moet de volgende dag terugbellen, duurt 24 uur.
12 januari 2024
Contact opgenomen met vodafone om de status op te vragen van nummerbehoud (nieuwe aanvraag zie dd 11 januari). Medewerker geeft aan niets te kunnen vinden en niet te weten wat ik bedoel of dat zijn collega de dag ervoor heeft aangegeven. Hij gaat het opnieuw in gang zetten en het komt in orde.
14 januari 2024
Telefonisch contact opgenomen met vodafone om status situatie. Geen reactie, niet duidelijk en medewerker weet niet wat ik bedoel. Houdt ruggespraak met leidinggevende. Ze gaan het uitzoeken.
15 januari 2024
Telefonisch contact opgenomen met vodafone om status situatie. Casus aangemaakt, zie beneden.
15 januari 2024
Beste Mevrouw Plaisier,
We hebben je verzoek ontvangen en er wordt aan gewerkt. Wil je precies weten hoe het ervoor staat? Met het registratienummer 13212767 kun je dit over 24 uur zelf bekijken via
19 januari 2024
Gebeld. Status? 5 a 10 werkdagen.
22 januari
Bezoek Vodafone winkel Leiden centrum. Medewerker gebeld om status case. Geen update. Gevraagd om memo aan te maken.
* Moderator edit: Alle privé gegevens verwijderd. Let op met de informatie die je openbaar zet.*
|