evr

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

inzicht in dataverbruik

Waar kan ik een overzicht vinden van het dataverbruik per maand van bijv. het afgelopen jaar?
Ik sta op punt te verlengen maar kan niet zien hoeveel data ik nodig heb.
Bij rekeningoverzicht kan ik alleen een heel lange lijst van data per sessie zien, echter stom genoeg staat er nergens een totaal vermeld. Wat ik nu moet doen is exporteren naar excel; dan nog wat bewerkingen omdat cellen dan niet zomaar op te tellen zijn. En dat 12 keer.

Handig hoor!
8 Reacties 8
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo @evr

Zoals je in de rubriek Vodafone Pitch kunt zien, wordt de idee om klanten inzicht te geven in hun belgedrag / mobiel internetgebruik in de afgelopen X maanden zeer serieus genomen door Forum Beheerder @Jochen

Als dat idee wordt uitgevoerd, dan krijg je via de MyVodafone App inzicht in je mobiele internetgebruik in de afgelopen X maanden. Plus een prognose van je mobiele data-verbruik naar de nabije toekomst.

Ik heb @ChrisNL al een kudo gegeven voor dat idee. En ook Forum Beheerder@Jochen vindt het een goed idee. Het zal nog wel een tijd duren voordat dat idee daadwerkelijk wordt gerealiseerd. Maar het is de moeite waard om het idee van @ChrisNL te steunen.

Weblink: http://forum.vodafone.nl/t5/Hoe-kan-de-My-Vodafone-App-jou/idb-p/MyVFApp

Alleen samen kunnen we Vodafone beter maken. Al kost dat wel veel tijd.
Via de 3G Watchdog App kun je ook een goede analyse krijgen van je data-verbruik. Maar alleen van de lopende maand. En niet van maanden uit het verleden.

Succes !

Netwerker
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hoi @evr ,
Het klopt wat @Netwerker zegt, wij zijn constant bezig met verbeteren van de weergave en analyse mogelijkheden van de online rekening in de App en op My Vodafone. Op dit moment is het zo dat je op het einde van de lange reeks sessie in My Vodafone het aantal MB's ziet die je gebruikt hebt in die periode (afgelopen maand). Aan de hand hiervan zou je een analyse kunnen maken. Gr Per
irenev

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoe staat het nou met de analyse mogelijkheden? Op de "oude" website kon ik tenminste nog excel csv bestanden van bellen, internetten en sms'en downloaden van de afgelopen maand. Nu kan ik alleen de factuur nog downloaden en verder niets; krijg dan alleen een scherm met gegevens. Als ik wil terugkijken kan ik alleen gisteren kiezen. Kan het dan wel printen met Ctrl+P naar een pdf bestand, maar daar kun je verder niks mee. Waarom zijn die csv bestanden er niet meer? En waarom ik niet eigen periodes kiezen?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@irenev

Je kunt ook de details zien door te klikken op "factuur details". Dan krijg je de gespecificeerde informatie te zien. Heb je dit eens geprobeerd?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @irenev, is het nog gelukt met het antwoord van Maartje?
irenev

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja Marc, ik had het zelf al gevonden en zo zie ik inderdaad wat ik wil zien. Maar het blijft (nog steeds) beperkt tot alles van alleen de laatste factuur en dus de laatste maand. Bovendien kan ik het nog steeds niet downloaden. Nou ja, met Ctrl+A en Ctrl+C en vervolgens Ctrl+V in een spreadsheet kom ik een heel eind, maar dat is veelteveel gedoe. Ik hoop dat de programmeurs er nog wat aan gaan doen.
winnie

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Hier hetzelfde probleem met de vraag waarom vodafone medewerkers wél een compleet overzicht hebben van dataverbruik over de gehele abonnements-periode?
Bij het afsluiten van mijn bundel wist een van uw medewerkers me exact te vertellen welke bundel geschikt zou zijn voor mijn verbruik. Dat wil ik nu graag zelf doen.


Kyra
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 499Posts
  • 5Oplossingen
  • 49Likes
@winnie,

Je kunt het op dit moment inderdaad alleen bekijken per factuur. Helaas is het (nog) niet mogelijk om het van meer maanden tegelijk te kunnen bekijken. Informatie over of dit in de toekomst wellicht komt heb ik helaas niet.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic