Alcedo

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ik heb een abonnement maar geen verbinding met internet

Ik zou graag willen weten hoe ik mijn toestel Samsung Galaxy mini 2 moet instellen om via mijn abonnement een internet verbinding te maken.
In huis heb ik een draadloze verbinding en mijn toestel maakt daar automatisch via WIFi verbinding mee. Maar zodra ik geen draadloos netwerk meer binnen bereik heb, krijg ik geen verbinding meer met internet. Ik heb een Vodafoon abonnement voor o.a. 500Mb internet en ik gebruik per maand nog geen 100 Mb omdat mijn toestel steeds via mijn draadloze verbinding thuis contact maakt.
Maar toen ik vanmorgen ergens in het veld was, lukte het mij niet om verbinding met internet te maken. Ik heb geen idee hoe ik mijn toestel in moet stellen, met de handleiding kom ik er niet uit.
5 Reacties 5
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Alcedo, waarschijnlijk staan je instellingen niet goed. Kijk eens op de volgende pagina voor de juiste instellingen: http://handleidingen.vodafone.nl/web
Alcedo
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb de gebruiksaanwijzing maar kan er niks over vinden. Ik verwacht dat mijn toestel zelf zal bepalen wanneer het gebruik moet maken van een WIFI netwerk of van Android als er geen wifi beschikbaar is. Maar nu blijkt dat mijn toestel dat niet zelf regelt. Ook al zet ik wifi op mijn toestel uit, hij gaat dan nietautomatisch via mijn abonnement zelf verbinding maken. Graag hoor ik van jullie als deskundigen, hoe ik mijn toestel moet instellen.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Je toestel schakelt wel automatisch over van Wi-Fi naar het mobiele datanetwerk en/of andersom, echter dien je hiervoor wel de juiste internetinstellingen hebben ingesteld. Deze kun je hier vinden.
Alcedo
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn probleem is opgelost dankzij jullie hulp. Waarom ik deze gebruiksaanwijzing zelf nooit eerder gevonden heb, weet ik niet. http://handleidingen.vodafone.nl/web/samsung-galaxy-mini-2/ Misschien heb ik niet goed genoeg gezocht. Maar het lukt nu weer, ik heb buiten weer een mooie snelle verbinding met internet. Maar dan blijven er nog wel een vraag over; wat is er met mijn toestel gebeurd dat deze instellingen allemaal opnieuw ingesteld moesten worden?
Alcedo
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik vergeet nog een vraag, nu maakt mijn toestel automatisch verbinding met internet ten koste van mijn abonnement bij Vodafone. Maar thuis heb ik WIFI, zal mijn toestel daar dan automatisch op overschakelen? Of moet ik dat ook nog instellen. Het kan geen kwaad dat ik thuis geen mijn abonnement niet hoef aan te spreken, dat snap ik, maar ik vraag mij af of mijn toestel nu zelf contact maakt met een draadloze verbinding wanneer er een voor handen is en overschakelt wanneer er geen WIFI bereikbaar is?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic