Alcedo

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Samsung Galaxy mini 2 past zelf instellingen aan

Ik heb op 8 mei jl een Samsung Galaxy mini 2 in de plaatselijke Vodafonewinkel gekocht. Ik ben er absoluut niet tevreden over, omdat ik geen vertrouwen heb in mijn smartfone. Ik mis binnenkomende gesprekken en smsjes omdat mijn toestel zelf het volume van het belgeluid regelt. Zodra mensen mij zeggen dat ze me gebeld hebben en ik dat niet heb gemerkt, kijk ik bij instellingen en zie ik dat het volume teruggezet is. Ik heb nu al enkele malen gehad, dat ik met fel zonlicht mijn display niet kan lezen, omdat de schuifknop van helderheid is teruggezet. Om dat op een zonnige dag ter plaatse te herstellen moet ik op zoek naar een donkele plek. Ik ben er nu achter dat de helderheid schuif pas wordt teruggezet, wanneer mijn scherm zonlicht waarneemt. De apps die ik heb staan steeds op andere lokaties en sommige apps zijn soms opeens verwijderd. Kortom mijn toestel is een soort robot met een eigen wil. In de Vodafone winkel zei men dat zij er niks aan konden doen, dan moest het toestel opgestuurd worden. Maar dan ben ik het enkele weken kwijt. Ze raadden mij aan om een update via Kies op te halen. Dat heb ik gedaan, maar de situatie is ongewijzigd. Ik krijg de indruk dat men in de winkel alleen maar wil verkopen, service na verkoop is er niet.
Graag hoor ik of er meer mensen zin met zo'n eigenzinnig toestel en wat men er aan heeft gedaan.
5 Reacties 5
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey Alcedo,

Als een software update via Kies niet heeft geholpen dan is er wellicht iets anders aan de hand met je toestel.
Ik raad je dan ook aan om hem toch op te sturen ter reparatie. Dan ben je hem even kwijt maar dan kan er wel iets aan het probleem gedaan worden.
paul-robert

Liefhebber
  • 40Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes
gebruikt u wellicht een hoesje icm het toestel. wellicht dat het hoesje te strak zit en het volume dmv de knoppen aan de rechter zijkant indrukt waardoor het toestel zijn bel volume aanpast? Bij helderheid van het toestel gaat het toestel de helderheid aanpassen als er gebruik gemaakt word van energie bespaarstand.
qua apps durf ik het niet te zeggen, u weet dat er 6 verschillende pagina's zijn op het start scherm?
Alcedo1950

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hartelijk dank voor de oplossingen. Zou dat wijzigen van volume door het hoesje de oorzaak kunnen zijn,  ook als ik schermvergrendeling toe heb gepast?
dat het scherm donker wordt kan inderdaad met de spaarstand te maken hebben, dat heb ik inmiddels aangepast.
 
paul-robert

Liefhebber
  • 40Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes
ik durf het je niet te zeggen, wellicht even proberen dmv toestel op vergrendeling zetten en dan proberen het volume aan te passen. als hij daarop reageerd hebben we het antwoord.
Alcedo
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jullie hebben mij enorm geholpen. Want het klopt, zodra ik klaar ben en mijn telefoon in het hoesje schuif, schuift de volumeknop vrolijk mee. De vergrendeling van het scherm vindt pas na enkele seconden plaats, maar dan is de volumeknop al verschoven. Ik begrijp nu dat als ik dat wil voorkomen, dat ik mijn toestel via de aan en uitknop, eerst uit moet zetten, voor ik het toestel in het hoesje schuif. Dat mijn scherm juist op die momenten dat ik het toestel aanzet en in de felle zon sta, donker is, rust op toeval. Negen van de tien keer is het scherm gewoon helder, maar de "Wet van Murphy" zorgt er voor dat ik in de felle zon sta, als het batterij niveau laag is en de verlichting van mijn scherm aangepast wordt. Hartelijk dank, hopelijk hebben andere 'dummies' ook nog wat aan jullie antwoorden.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic