willgoudt

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ik ben in nederland, ik betaal buitenlandblox

Hallo
21/11/2015, 04:30 uur tijdstip in zuidwest- nederland aan het werk.
( is te verifieren via poortbewaking werkgever).

Wat is er aan de hand?
1: Vodaphone nl netwerk is onbereikbaar of weggevallen.. waarschijnlijk door atmosferische omstandigheden geen ontvangst
2:ik krijg sms binnen, welkom in Belgie
3: Inhoud sms: buitenlandblox is geactiveerd en ik derhalve 2 euro betaal vandaag voor gebruik buitenlandse data
3 Ik kijk op mn phone en zie dat proximus.be mijn provider is geworden.

Ik zit op 25 km van de belgische grens in Nederland. op 20 meter N.A.P.
Niet prettig, zo kun je ongemerkt hoge telefoonkosten krijgen omdat je zogenaamd in het buitenland bent

Vraag: Op welke wijze kan dit het best bij vodaphone kenbaar worden gemaakt, want uit de website met contactgegevens word ik niet veel wijzer

dank voor de hulp
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo@wilgoudt
Om maar gelijk concreet op je vraag antwoord te geven. Je kunt je feedback kwijt via onze feedback pagina.
Het klopt inderdaad dat het netwerk zich niet houdt aan de nationale grenzen. Soms komt het voor dat een buitenlands netwerk op een plek in Nederland sterker is dan het lokale netwerk (werkzaamheden in de buurt ed). Nu moet ik zeggen dat ik 25 kilometer wel héél erg ver van de grens vind, dat heb ik nog niet eerder gehoord. Ik ken geen masten die dit bereik hebben...

Het enige wat ik me in dezen kan voorstellen is dat je dichter in de buurt van het Belgische netwerk bent geweest en je toestel problemen heeft met het omschakelen naar Nederlands netwerk. In dat geval helpt een restart van je telefoon. Als je dit euvel wil voorkomen, Zet dan je Nederlandse netwerk vast en sta niet toe om andere (buitenlandse) netwerken te selecteren.

Groeten, Per

Bekijk in context

2 Reacties 2
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo@wilgoudt
Om maar gelijk concreet op je vraag antwoord te geven. Je kunt je feedback kwijt via onze feedback pagina.
Het klopt inderdaad dat het netwerk zich niet houdt aan de nationale grenzen. Soms komt het voor dat een buitenlands netwerk op een plek in Nederland sterker is dan het lokale netwerk (werkzaamheden in de buurt ed). Nu moet ik zeggen dat ik 25 kilometer wel héél erg ver van de grens vind, dat heb ik nog niet eerder gehoord. Ik ken geen masten die dit bereik hebben...

Het enige wat ik me in dezen kan voorstellen is dat je dichter in de buurt van het Belgische netwerk bent geweest en je toestel problemen heeft met het omschakelen naar Nederlands netwerk. In dat geval helpt een restart van je telefoon. Als je dit euvel wil voorkomen, Zet dan je Nederlandse netwerk vast en sta niet toe om andere (buitenlandse) netwerken te selecteren.

Groeten, Per
willgoudt
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Per,
dank voor je antwoord. Ik ga je suggestie zeker proberen, heb dit probleem ook via feedback pagina Vodafone kenbaar gemaakt , met als extra de exacte locatie (adres) waar dit probleem zich voordoet
Probleem is overigens niet Vodafone specifiek.
Collegas rapporteren zelfde problemen, ook zij die bij andere nederlandse providers een abonnement hebben
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic