sbtlover

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ics upgrade voor experia u

heeft er iemand enig idee wanneer deze upgrade gaat komen ? bij sony is ie er al ff uit alleen kan ik deze niet installeren vanwege het branded gebeuren. het mag toch niet zo lang duren om de branding in de rom toe te voegen ? en dan al helemaal niet op je site vermelden dat het toestel al upgradable is ( niks in de toekomst ofzo , gewoon is upgradable ) .
 
ics is 1 van de hoofdredenen geweest dat ik voor dit toestel gekozen heb , en nu kan ik god knows how long gaan wachten tot de update gereleased word ?
 
graag een ETA anders wil ik mjn toestel omruilen voor iets wat wel ics al draait
36 Reacties 36
TomS

Gedreven Meedenker
  • 151Posts
  • 9Oplossingen
  • 9Likes
Hoi sbtlover,

Vodafone test alle nieuwe software-updates voor Vodafone branded toestellen zeer uitvoerig. Nieuwe updates dienen, voordat ze vrijgegeven worden, te voldoen aan hoge eisen waarbij zowel Vodafone als Google zijn technische goedkeuring dient te geven Omdat meerdere partijen betrokken zijn bij dit proces kan een software-update voor Vodafone branded toestellen in sommige gevallen enige vertraging opleveren vergeleken met een originele Android software-update.

Hiermee is natuurlijk nog niet de vraag beantwoord wanneer de update beschikbaar is, maar hopelijk heb je nu iets meer begrip met de reden waarom het langer duurt.

Ik ga voor je navragen of er al een release datum bekend is.
Zodra we meer weten zullen we dat hier posten.
Rowie

Raadgever
  • 197Posts
  • 3Oplossingen
  • 20Likes
Hi sbtlover,

We hebben zojuist bericht ontvangen over de upgrade.

Er wordt aangegeven dat de update wel al opgehaald kan worden.
Je dient dit wel alleen even via het programma PC Companion te doen en niet via het toestel zelf.
Probeer het even uit en laat ons vooral even weten of het is gelukt 🙂

Verder wens ik je alvast een heel fijn weekend.
AJB79

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
 
Ik heb ook een xperia u en heb de vrijheid genomen om alvast te antwoorden. Ik heb nu net mijn telefoon verbonden met pc-compagnion alleen die geeft aan dat mijn telefoon niet ge-update hoeft te worden. Terwijl ik nog geen ICS heb. 
 
 
 
met vriendelijke groet
AJB79

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
 
Ik ben nu al 2 weken bezig met controleren op een update via pc compagnion van sony. Alleen ik krijg nog steeds in beeld dat mijn telefoon al up to date is. Alleen ik heb nog steeds gingerbread en geen ICS. Doe ik iets fout?
 
met vriendelijke groet

Alef
Mel
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 564Posts
  • 6Oplossingen
  • 20Likes
Hoi AJB79,

Maak je gebruik van de tools voor je PC? Voor meer informatie kun je hier kijken: http://voda.fo/ne/d1a5z
Ik hoor het graag van je.
AJB79

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Helaas die zegt ook dat ik up to date ben, terwijl ik als bij de instellingen kijk toch echt android 2.3.7 heb.
Ik heb zelf nu geprobeerd een complete reset en dan weer proberen een up date, helaas resulteerde dit ook met hetzelfde antwoord.
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
AJB79 schreef:
Helaas die zegt ook dat ik up to date ben, terwijl ik als bij de instellingen kijk toch echt android 2.3.7 heb.
Ik heb zelf nu geprobeerd een complete reset en dan weer proberen een up date, helaas resulteerde dit ook met hetzelfde antwoord.
Wat versta je precies onder een complete reset? Heb je toestel terug gezet naar de vorige update? Of naar fabrieksinstellingen?
AJB79

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Toen het programma (update service) aangaf dat ik up to date was. Waren er 2 opties annuleren en doorgaan. Ik heb per ongeluk op doorgaan gedrukt. Vervolgens installeerde hij android 2.3.7 weer.
Na installatie wederom het proces gedaan en gaf het programma weer aan dat ik up to date ben met android 2.3.7.
Kortom het is me nog steeds niet gelukt.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
AJB79 schreef:

Na installatie wederom het proces gedaan en gaf het programma weer aan dat ik up to date ben met android 2.3.7.

Dan is dat toch de laatste update die beschikbaar is voor je toestel. Ik ben aan het navragen of de branded update nog niet uit is, maar houdt er rekening mee dat het antwoord even op zich kan laten wachten. Updates moeten bij ons worden gecheckt, dan nog langs google, de fabrikant, weer door ons goedgekeurd, etc. Dat kan soms wel even duren.
AJB79

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Jammer, dat het zo lang duurt. Bedankt dat je wilt informeren over hoe lang het nog ongeveer zal duren. Dat zou het in ieder geval wat inzichtelijker maken. 
 
Alvast bedankt!
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Bedankt voor jullie geduld allemaal, bij deze het antwoord op de vragen 😄 De laatste softwareversie is 6.1.1.b.1.54. Deze is alleen via de PC Companion te downloaden. Wordt de update daar niet aangeboden, bijvoorbeeld omdat je ooit op 'annuleren' hebt geklikt, dan is de enige optie om de PC Companion te deïnstalleren, de pc te herstarten en dan de PC Companion opnieuw te installeren.

Willen jullie je ervaringen met de update ook met ons delen?
AJB79

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Helaas het bovenstaande geprobeert, maar nog steeds geen ICS. 
Dus nog steeds geen succes. Waar kan het software nummer vinden?
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
De software versie staat meestal onder het kopje 'info' bij je instellingen. Ik heb op dit moment geen precieze stappenplan voor je. Mocht je het niet kunnen vinden hoor ik het graag van je.
AJB79

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Bij mij staat als buildnummer 6.0.b.1.564 modelnummer st25i. Androidversie 2.3.7
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Ik moet eerlijk bekennen dat ik even geen oplossing weet. De update zou gewoon beschikbaar moeten zijn. Ik zal voor je rond gaan vragen, maar verder dan het vrij radicale resetten naar de fabrieksinstellingen (eerst backuppen!) -> opnieuw updaten kom ik qua suggesties op dit moment even niet. Heeft er iemand anders misschien nog goede tips?
AJB79

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor je hulp. Ik ga komende dinsdag naar de vodafone winkel bij mij in de buurt. Volgens hun kunnen ze proberen de update er rechtstreeks er op te zetten. Dus hopelijk dat het lukt. Alleen degene die de licenties hiervoor heeft is komende dinsdag pas aanwezig.
Dus hopen dat het lukt.
AJB79

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Helaas wederom geen succes. Ik weet het niet meer, mijn SI is 1261-9045. Misschien dat dit wat meer duidelijkheid geeft.
Zijn er meer mensen met dir probleem?
 
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
AJB79 schreef:
Helaas wederom geen succes. Ik weet het niet meer, mijn SI is 1261-9045. Misschien dat dit wat meer duidelijkheid geeft.
Zijn er meer mensen met dir probleem?

Hoi AJB79, ik ben voor je gaan speuren en op de site van Sony vond ik nadat ik je SL1261-9045 had ingetypt het volgende: Sony Dit is een bericht van 6 Dec 2012. Ik ben nu aan het kijken voor een update op dit bericht. Wordt vervolgd 🙂
AJB79

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
HHH
 
Klopt, dit heb ik namelijk zelf geschreven.;)
Maar bedankt voor het berichtje dat jullie er mee bezig zijn!
 
groet AJB
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic