yurieke

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

iPhone 5S in Amerika kopen, nano sim kaart gebruiken?

Hallo. Ik zit nu tijdelijk in Amerika en ik ben aan het denken om een iPhone 5s hier te kopen. Ik begrijp nu eindelijk alles over LTE enzo, maar wat ik me afvroeg was als ik terug in Nederland ben over een half jaar, kan ik dan gewoon een sim-only abonement nemen voor een nano-simkaart, die ik kan gebruiken in de Amerikaanse iPhone?
2 Reacties 2
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Yurieke, ik zou heel goed navragen bij de verkoper of het wel gaat werken en welk model je dan krijgt. De netwerktechnieken in Europa en de VS zijn namelijk niet hetzelfde.
In Europa wordt overwegend het GSM-protocol gebruikt terwijl in de VS veelal CDMA gebruikt wordt. Apple verkoopt daarom ook in de VS een ander model iPhone dan ze in de EU verkopen.

Ik zou bij de winkelier heel goed navragen wat je nu exact krijgt. Als het toestel ook alle GSM-protocollen en de Europese LTE frequenties ondersteunt dan kun je hem rustig kopen, maar doet hij dat niet dan koop er één hier in Europa.

PS. Ik heb je andere topics met dezelfde vraag even verwijderd, dit is het juiste forum-board ervoor en één keer is ook genoeg toch? 😉
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Amerikaanse iPhone 5s modellen werken ook gewoon in Nederland, zie voor meer informatie over de frequentie banden http://robertwebbe.tweakblogs.net/blog/9337/iphone-lte-frequenties-in-nederland.html.

Ik wil je wel waarschuwen voor Amerikaanse iPhone's, het probleem zit hem niet zo zeer in de protocollen en frequenties zoals BasT noemde maar in de simlock, alle Amerikaanse iPhone's zijn gesimlockt! Ook die uit de Apple Store.

Ik heb op veel forums al gezien dat de verkoper ZEGT dat die simlockvrij is maar bij aankomst in Nederland bleek dat dus niet het geval te zijn. En je gaat dan niet even snel terug om je geld terug te halen...

En sommige aanbieders blijken wel simlockvrij aan te kunnen bieden (T-Mobile US) maar dan moet je een bepaalde procedure uitvoeren terwijl je nog in Amerika bent. Je moet het toestel dan eerst een keer via de SIM van de oorspronkelijke aanbieder laten aanmelden aan het netwerk (dan ontvangt het toestel zijn sim unlock) en daarna kun je pas je eigen sim er in doen. Ook hier zie ik regelmatig teleurgestelde verhalen op forums.

Dus bezint voor ge begint 🙂 Het is toch jammer om 649 dollar kwijt te zijn voor iets dat je niet kunt gebruiken.


E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic