Zmilan89

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

iPhone 5 met 4/5 streepjes 3G, bedroevend langzaam internet!??

Beste,
 
Vandaag is mijn Vodafone iPhone altijd 55(met 10 GB/onbeperkt internet) in werking getreden en ik heb een Iphone 5. Thuis(Almere; postcode 1318 KE) geeft het toestel 4/5 streepjes aan met een 3G logo. Echter kan ik niet eens fatsoenlijk mijn email en/of facebook bekijken en verbinding met whatsapp gaat ook totaal niet vlot.
 
Ik heb geprobeerd om een snelheidstest te doen(speedtest, bbned etc) en hij komt niet verder dan 32 kbps download(terwijl ik er vanuit ging dat ik een snelheid van 14,4 mbps zou krijgen, nou weet ik dat dat nooit helemaal bereikt kan worden maar 32 kbps is toch wel bedroevend laag). Ik weet zeker dat het niet aan mijn toestel kan liggen want met (oude abonnement)T-Mobile had ik wel hogere snelheden binnen en ik heb mijn netwerkinstellingen meerder malen gereset zonder resultaat. Buiten huis kon ik wel vlot surfen ondanks minder streepjes/overschakeling naar EDGE(gedurende een treinreis van Leiden naar Almere heb ik vrijwel geen problemen ondervonden) maar ik vind het buitengewoon vreemd dat ik in mijn eigen huis niet eens fatsoenlijk kan surfen op mijn telefoon.
 
Graag zou ik willen weten hoe dit opgelost kan worden aangezien ik er niet mee kan leven dat ik in mijn eigen huis niet normaal gebruik kan maken voor een dienst waar ik behoorlijk voor betaal.
 
Gr
 
Edit: Volgens de dekkingskaart(http://www.vodafone.nl/mobiel_bellen/netwerk_en_dekking/dekkingskaart/) zit ik in het paarse gebied van 28,8 mpbs.
32 Reacties 32
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Hoi RichardBoom,

welkom op het forum. Je omschrijft een vrij groot, voornamelijk landelijk gebied. Het bereik verschilt daarbinnen van plek tot plek. In Lekkerkerk zelf is zowel op 2G als 3G goed bereik. Wanneer jij dit niet zo ervaart, is er mogelijk een defect aan toestel of sim. Ik wil je hiervoor toch raden om nog eens een nieuwe simkaart te halen, of een ander toestel te testen.

Wat betreft SignaalPlus, dit is alleen een oplossing voor het verbeteren van binnendekking. Op binnendekking hebben wij geen invloed, omdat hier de constructie van het gebouw een bepalende rol speelt. Wanneer je SignaalPlus wenst, dan kun je dit alleen zelf aanschaffen.
ewf2001

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik ben ook net overgestapt van T-Mobile naar Vodaphone omdat ik dacht een betere ontvangst zou krijgen op mijn iPhone 5. Helaas het is eigenlijk alleen maar slechter geworden. Had ik op mijn werk (3196 KK, binnen naast het raam) bij T-Mobile wel een 3G verbinding nu met Vodafone kom ik niet verder dan 2G en als ik dan al een keer 3G heb (met 1 streepje) dan is het bedroevend langzaam. Die 10 GB krijg ik nu zeker niet op....
Al met al een flinke tegenvaller !
 
LesleyR

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb zelf ook last van zeer sloom Internet meerdere locaties geprobeerd zoals thuis en in auto en openbare plekken en hij geeft 3G aan maar Internet is zo traag. Heb dit sinds kort heb iPhone 4S en nieuwste iOs versie. Waar heeft dit mee te maken?

Edit download nu Facebook op de snelweg in de auto goed bereik en 3G maar het is nu al een kwartier bezig en nog niet eens op een kwart van het downloaden.
Vincent2976

Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ben ook overgestapt van Tmobile naar Vodafone... 6 jaar lang geen gezeur,... Totdat ik bij vodafone zat.

Heb zelf ook last van slecht down/upload (bandbreedte) in Rotterdam en Baredrecht sinds mijn overstap van Tmobile naar Vodafone. Het aangeven levert helaas niets op behalve dat ze niets kunnen garanderen, zelfs niet de minimale eis die ze moeten halen.
Standaard antwoord van vodafone: we kunnen niets garanderen, het ligt vooral aan je omgevingsfactoren (vooral niet aan hen), sorry, vervelend voor u, excuus.

In dit topic staan meetgegevens: http://forum.vodafone.nl/t5/Netwerk-support/Hulp-gevraagd-Traag-internet-postcode-2993-VM-CS/td-p/48...

Vodafone kan/gaat jouw individuele probleem echt niet oplossen...
Enige wat je kunt doen is overstappen naar bijv tmobile: http://voda.fo/ne/wd2a3

Wolph

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Postcode 1011PG (http://goo.gl/maps/ZsSMp) nagenoeg geen verbinding. Vol bereik (5 streepjes continu) maar de helft van de tijd is er geen verbinding en als er een verbinding is dan kom is het nog steeds onbruikbaar... Een continu ping richting het internet laat zien dat ik grofweg 20% van de tijd verbinding (minuutje wel, dan 5 minuten niet) heb en zelfs in dat geval meet ik een latency van 20-30 seconden wat gewoon absurd is...
 
Tot nu toe op drie verschillende momenten getest (werken in de Coffee Company die daar zit is best prettig, afgezien van het gebrek aan internet...). Een paar weken geleden 2x s'ochtends en 1x s'middags geprobeerd en vandaag de halve middag daar gezeten en nagenoeg geen verbinding. Als ik s'avonds hier rondloop en even de trein/metro tijden op wil zoeken is het ook regelmatig onmogelijk...
 
Heeft iemand enig idee hoe/waar ik dit kan laten fixen en/of wat de voorwaarden zijn om een contract te laten ontbinden? Ik heb dit abonnement sinds januari en het is op veel plaatsen wel zo beroerd dat het niet werkbaar is.
Vincent2976

Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Vreemd, ik had in dit topic tekst geplaatst welke lijkt verwijderd?
Hier nog een poging:

- Conclusie: ze geven zwart op wit aan dat ze mij een slecht product hebben verkocht. Dat ze hier niets aan kunnen doen en ik naar 2G over moet schakelen?!?! Vodafone lacht, je kunt als consument geen kant op.
+ Conclusie: Vodafone vergoed mijn aanschaf van de Femtocell (als deze ooit op voorraad komt). En ik kan kosteloos in abonnement naar beneden (is normaal €20 per stap).
BruceD

Gedreven Meedenker
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Vincent2976,

De coulance hebben wij uitzonderlijk gedaan voor jouw specifieke situatie. Ik begrijp dat het erg vervelend is dat de Femtocell momenteel niet beschikbaar is. Ik heb jouw bericht aangepast omtrent de informatie die wij in een privé bericht hadden gegeven. Het was enkel bestemd voor jou en dus niet openbaar voor het forum. Deze informatie levert geen bijdrage voor anderen, omdat dit een aangepaste reactie en actie was.

Wilff

Gedreven Meedenker
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
De Iphone 5 heeft vaak problemen met het vasthouden en het goed oppakken van het netwerk. Hierdoor kan de snelheid van het Internet soms heel laag zijn ook de accu krijgt het voor zijn kiezen hierdoor.
Er komt later dit jaar een update volgens Apple maar zij zijn altijd erg vaag maar wij als klant zitten met de problemen.
Cank92

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb zowel in Maastricht en omstreken, Eindhoven, Rotterdam en Amsterdam beroerde snelheden op mijn iPhone 5 op het 3G netwerk met 3-5 streepjes. Ik heb een Vodafone Internet Maximaal bundel die 14,4Mb snelheid zou moeten kunnen leveren, maar ik ben met de speelster app nog nooit boven 37Kbps uitgekomen op 3G netwerken! Slappe hap...

Op die manier kom ik natuurlijk nooit door mijn 10GB internet limiet heen...

Ik heb de laatste OS (geen jailbreak), reset het netwerk maar al te vaak vanwege verbindingswegproblemen en heb het toestel nog niet al te lang. Op wifi netwerken werkt het redelijk fatsoenlijk, maar een ik heb een mobieltje gekocht om dan ook 'mobiel' te kunnen zijn!
Cank92

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Speelster=speedtest*
Verbindingswegproblemen = verbindingsproblemen*
(autocorrectie)
Cank92

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
370Kbps, daar hoort een nulletje achter
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
In Eindhoven, Maastricht en Amsterdam (kom daar redelijk vaak) heb ik redelijk hoge snelheden met Vodafone, alles werkt in ieder geval redelijk snel. Dit wel op een Androidtoestel trouwens...
 
Moet zeggen dat Vodafone een stuk beter werkt de laatste tijd. Ik zou haast denken dat de problemen met iPhone 5 komen door het dual carrier dat Vodafone begin dit jaar aan heeft gezet (iPhone 5 is 1 van de weinige telefoons die dit ondesteunen).
Wilff

Gedreven Meedenker
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Het probleem zit hem ook in de IPhone 5, ik hen ook contact gehad met Dynafix reparateur van Vodafone, zij verwijzen weer naar Apple. Als je klaagt zegt men stuur je toestel maar op en dan krijg een tweedehands toestel met andere gebreken terug.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic