MrRdeGroot

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

iPhone 5 gekocht in de winkel, was kapot, na 10 dagen nog geen nieuwe

Zo..na 10 dagen begint het me toch wel iets te lang te duren.
 
Ik heb gekeken voor een iPhone met abonnement en ik twijfelde of ik hem zou bestellen of in de winkel zou kopen. Ik las al wat berichten over krassen enzo en die mensen moesten hem terug sturen om een nieuwe te krijgen. Dus ik dacht als ik hem gewoon in de winkel koop, dan kan ik hem nog omruilen gelijk, omdat zij dan ook zien dat er iets mis mee is.
 
dinsdag 15 januari 2013 ging ik naar de vodafone winkel om een iphone te kopen met abonnement. Een witte iPhone 5 32Gb. Alles helemaal goed. Ik netjes 409 euro betaald, word nog gevraagd of ik een verzekering wil afsluiten. Hoeft van mij niet want ik ben er heel voorzichtig mee. Haalt de verkoper hem uit de verpakking, ik heb hem 10 seconden vast, even kijken of er geen krassen op zitten en of er geen speling in het scherm zit, zet de verkoper hem voor me aan, blijkt er een streep in het display te zitten en de touch reageerde niet. Krijg ik te horen dat ze hem terug moeten sturen en dat ik daarna een nieuwe krijg. De aansluitkosten zullen zij op hun rekening nemen. Het doosje mag ik wel meenemen. De SIM-kaart heb ik daar gelaten. Dus ik denk over een paar dagen heb ik een nieuwe.
 
donderdag 17 januari 2013 krijg ik een sms op me telefoon met het bericht "Beste klant, uw reparatie is in behandeling genomen bij ons repair center Dynafix." Dus ik denk..reparatie?? ik krijg toch een nieuwe?? En aangezien ik het doosje mee mocht nemen al, waar dus ook een serienummer op staat vond ik het al helemaal verdacht.
 
vrijdag 18 januari 2013 ga ik na het werk even langs de vodafone winkel om wat duidelijkheid te krijgen. Daar vertellen ze mij dat ik gewoon een nieuwe telefoon krijg en dat die in de loop van volgende week binnen zal komen.
 
woensdag 23 januari 2013 ga ik maar eens kijken bij de vodafone winkel weer om te vragen of er nieuws is. Nu ligt de telefoon klaar voor verzending. Ik denk ik vraag ook maar meteen naar het doosje dat ik thuis heb liggen. Die komt natuurlijk niet overeen met een serienummer op de nieuwe telefoon. Maar ik krijg dus mooi geen nieuw doosje bij de nieuwe telefoon.(hoe verzenden ze hem dan eigenlijk? met doosje? los in een doos?) Oftewel..het serienummer zal niet overeen komen met het serienummer in de telefoon. Ik heb toch betaald voor een volledig product? niet voor een half product? En het IMEI nummer kan alleen omgezet worden op je abonnement als je hem verzekerd hebt zei die. Ja lekker dan..ik koop een kapot product en toch ben ik de pineut? Ik snap er echt niets meer van. Ik heb niet veel gezegt in de winkel zelf, aangezien ik daar niet boos wil worden.
 
vrijdag 25 januari 2013 ga ik weer na het werk langs bij de winkel. Ik vraag of die er al is en nee nog steeds niet. Wel zetten ze er nu druk achter en zegt de verkoper dat het allemaal wel goed komt.
 
Had ik dat doosje moeten weigeren toen ik hem kocht? Mensen die hem op internet bestellen kunnen dus het hele pakket terug sturen en een nieuwe telefoon krijgen. Was het dan echt zo'n slecht idee om mijn abonnement en telefoon in de winkel te kopen? Ik word er een beetje gek van..
3 Reacties 3
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
MrRdeGroot schreef:


Had ik dat doosje moeten weigeren toen ik hem kocht? Mensen die hem op internet bestellen kunnen dus het hele pakket terug sturen en een nieuwe telefoon krijgen. Was het dan echt zo'n slecht idee om mijn abonnement en telefoon in de winkel te kopen? Ik word er een beetje gek van..
Het korte antwoord is: nee, het toestel krijg je uiteraard en garantie e.d. krijg je ook op het nieuwe toestel. Je hebt er voor betaald en een nieuwe moet er gewoon komen.

In welke winkel heb je het toestel gekocht en welk model was het precies? Het is wel zo dat met name modellen met meer intern geheugen (32&64 GB) nog altijd niet heel ruim leverbaar zijn. Dat kan een mogelijke verklaring zijn dat je vervangende toestel er nog altijd niet is.
MrRdeGroot
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Heb hem bij de vodafone winkel in Nieuwegein gekocht(is nog niet zo lang geleden geopend). Maar er zou dus wel een nieuwe verpakking bij moeten zitten met een overeenkomend serienummer? Het is inderdaad een iPhone met meer intern geheugen, 32Gb.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Ik heb de gegevens van de reparatie er niet bij. Strikt genomen is het mogelijk dat je hetzelfde toestel, gerepareerd (als er maar een heel klein probleempje in het toestel zit), terugkrijgt. Maar als je een vervangend toestel krijgt, krijg je het hele pakket (verpakking, toestel, accesoires, etc) helemaal nieuw. En hetzelfde toestel gerepareerd komt in dit soort gevallen niet vaak voor.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic