EllenvdHurk

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Iphone met blackberry abonnement?

Hoi een vraagje.
Ik heb nu een blackberry met abonnement maar mijn blackberry valt vaak uit of reageert helemaal niet meer.
Mijn abonnement kan ik pas eind maart verlengen en ik weet niet of ik dat haal met deze telefoon. De klantenservice vertelde mij dat ik dan maar een prepaid telefoon moest aanschaffen tot die tijd, maar dit vind ik erg duur  zeker omdat k toch een nieuw toestel wil.
 
Mijn abonnement wil ik verlengen met een witte iphone 5. Is het mogelijk om deze telefoon te kopen bij Apple en dan met mijn huidige abonnement gebruik maken van de telefoon en een nano simkaart te krijgen?
Door de iphone los te kopen zal ik duurder uit zijn, maar een ander prepaid toestel kopen is ook duur en vind ik geen optie. Hopelijk kunnen jullie mij meer duidelijkheid geven.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Ellen, welkom op het forum!

Om antwoord te geven op je vraag: zeker, je kunt een los toestel kopen en daar je Vodafone abonnement in gebruiken. Tenzij je abonnement al erg oud is ( > 2 jaar) zit er bij je abonnement een webbundel en een BlackBerry toevoeging. Die webbundel kun je in een ander toestel ook gebruiken. Kwestie van de juiste APN instellen (hoe dat moet vind je hier: startup.vodafone.nl) en dan werkt hij.

Een nano-sim kun je in de winkel ophalen. Vergeet dan niet om je ID mee te nemen, er wordt altijd streng gecontroleerd als er een nieuwe sim moet worden uitgegeven.

Het enige waar je bij het kopen van een toestel even op moet letten is dat er geen sim-lock op zit. Dat is als je het toestel bij Apple koopt normaal gesproken niet het geval, maar dubbelcheck toch even of dat er expliciet bij staat.

Als je dan over een tijdje verlengt, verleng dan met een Sim Only abonnement. Dat scheelt weer in de kosten want die zijn uiteraard goedkoper dan abonnementen waar je een toestel bij koopt. Overall denk ik dat je op deze manier niet duurder uit bent. Het kost je alleen op dit moment meer, ipv dat je de toestelkosten uitsmeert over 2 jaar (via je abonnement).

Anyway, kort samengevat: je abo werkt in een iPhone 5, een nano-sim is geen probleem, let alleen even er op dat je een simlock-vrij toestel krijgt 🙂

Bekijk in context

1 Reactie 1
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Ellen, welkom op het forum!

Om antwoord te geven op je vraag: zeker, je kunt een los toestel kopen en daar je Vodafone abonnement in gebruiken. Tenzij je abonnement al erg oud is ( > 2 jaar) zit er bij je abonnement een webbundel en een BlackBerry toevoeging. Die webbundel kun je in een ander toestel ook gebruiken. Kwestie van de juiste APN instellen (hoe dat moet vind je hier: startup.vodafone.nl) en dan werkt hij.

Een nano-sim kun je in de winkel ophalen. Vergeet dan niet om je ID mee te nemen, er wordt altijd streng gecontroleerd als er een nieuwe sim moet worden uitgegeven.

Het enige waar je bij het kopen van een toestel even op moet letten is dat er geen sim-lock op zit. Dat is als je het toestel bij Apple koopt normaal gesproken niet het geval, maar dubbelcheck toch even of dat er expliciet bij staat.

Als je dan over een tijdje verlengt, verleng dan met een Sim Only abonnement. Dat scheelt weer in de kosten want die zijn uiteraard goedkoper dan abonnementen waar je een toestel bij koopt. Overall denk ik dat je op deze manier niet duurder uit bent. Het kost je alleen op dit moment meer, ipv dat je de toestelkosten uitsmeert over 2 jaar (via je abonnement).

Anyway, kort samengevat: je abo werkt in een iPhone 5, een nano-sim is geen probleem, let alleen even er op dat je een simlock-vrij toestel krijgt 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic