Hil1

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

iPhone 5 gehackt

In My Vodafone 's overzicht zag ik dat ik vorige maand februari voor ruim 60 euro buitenlandse data verbruikt zou hebben.
Ik heb gechat en gebeld met Vodafone en het wordt nu onderzocht want het komt uit Nigeria, waar ik nooit ben geweest, dit jaar ook niet buiten NL geweest.
Iemand schijnt daar de eerste twee weken van februari op mijn account geïnternet te hebben.
Heeft iemand hier ervaring mee? Moet ik nu een nieuw nummer aanvragen omdat het weer kan gebeuren? (de limiet was nu bereikt volgens sms Vodafone)??
Thx
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes
Hil1 , omdat we niets meer van je gehoord hebben, sluiten we dit topic. Je kunt er niet meer op reageren. Hopelijk komt er een oplossing uit het onderzoek.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo

Op officiële Apple discussion forum is al bijna drie jaar bekend dat de Apple iPhone 5 gehacked kan worden. En dat kwaadwillenden remotely (op afstand) alles kunnen doen met jouw Apple iPhone 5 wat zij willen. Inclusief alles deleten. En de controle over jouw smartphone overnemen. Google maar eens op de zoektermen: iPhone 5 hacked.

Weblink naar het officiële Apple Forum: https://discussions.apple.com/thread/4901408?start=15

Maar je zult veel meer links en informatie vinden als je googled op eerdervermelde zoektermen.

N.B. jij blijft ten alle tijde verantwoordelijk voor de kosten die met jouw iPhone 5 veroorzaakt worden. Ook als het jouw schuld niet is. Of als het jou niet te verwijten is. Zelfs al zou de hacker terroristische akties plannen met jouw iPhone 5. Dat geldt ook voor de kosten die voortvloeien uit het gebruik met jouw iPhone 5. Ook hier weer: zelfs als jij helemaal niet die kosten veroorzaakt kan hebben.

Vodafone kan coulance tonen. Maar Vodafone is niet verplicht coulance te tonen.

Een harde reset en dus terugkeren naar de fabrieks-instellingen is het enige advies dat ik je kan geven. Je bent dan wel alles kwijt, indien je geen back-up hebt gemaakt van je gegevens. En wees voorzichtig en terughoudend met social media apps.

Succes!


Netwerker


Anonymous
Niet van toepassing
Hoi
Ik herken dit issue omdat dit bij een andere klant ook is gebeurd. Het issue wordt inderdaad onderzocht. Dit heeft verder niks ermee te maken of de telefoon of het nummer gehackt is. Ik raad je aan om het onderzoek af te wachten. Het nummer veranderen zou ik ook nog achterwegen laten.

Desiree-

Raadgever
  • 397Posts
  • 12Oplossingen
  • 53Likes
Hoi , ik kan me voorstellen dat je even geschrokken bent na het zien van die extra kosten. Goed dat het nu onderzocht wordt! Heb je er al wat meer over gehoord?
Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes
Hil1 , omdat we niets meer van je gehoord hebben, sluiten we dit topic. Je kunt er niet meer op reageren. Hopelijk komt er een oplossing uit het onderzoek.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic