Garantievraagje

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

iPhone 5 defect, reparatie aanvragen

Beste medewerkers van de klantenservice,

Ik moet helaas medeleden dat ik erg teleurgesteld ben in de gang van zaken hoe jullie je klanten behandelen, ik heb geprobeerd contact op te nemen met de klantenservice via de chat en via Twitter. Op de chat is het werkelijk waar altijd vol, welk moment van de dag ook, en s ‘nachts is er een 'storing'. werkelijk iedere nacht, waar 'techneuten' aan het werk zijn om het op te lossen. Natuurlijk is er gewoon niemand aanwezig op de chat, maar zet dan niet neer dat de chat 24/7 open is. Op Twitter word overigens ook niet gereageerd.

Los van het verhaal dat de klantenservice belabberd is, weten sommige medewerkers niet de regels van de Nederlandse en Europese wetgeving. Ik heb nu een iPhone 5 die mankementen vertoont, de iPhone 5 is nu iets ouder dan 2 jaar oud, en heb volgens jullie geen recht meer op garantie. Wellicht, weten jullie niet dat het in Nederland niet zo is geregeld. Als consument heb je recht op een deugdelijk product, voor onbepaalde tijd. Twee jaar tijd is dus onzin.

Ik wil jullie graag verwijzen naar het volgende:

''Veel consumenten denken dat zij standaard recht hebben op twee jaar 'garantie'. In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is inderdaad een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen. Dit is een garantietermijn die als minimum is voorgeschreven aan de lidstaten van de EU. Elke lidstaat mag daar andere regels voor maken. Zolang deze regels maar voordeliger zijn voor de consument.
Bij het omzetten van de Europese Richtlijn naar Nederlands recht is ervoor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen. In de Nederlandse wet staat dat het product dat u koopt 'deugdelijk' moet zijn. Van veel producten mag u verwachten dat deze langer meegaan dan twee jaar. In veel gevallen kunt u de verkoper dus ook na twee jaar nog aanspreken volgens de Nederlandse wet.
U moet het product een bepaalde tijd zonder problemen kunnen gebruiken. Voldoet het product niet aan de verwachtingen die u ervan had mogen hebben? En hebt u het product normaal gebruikt? Dan kan er sprake zijn van een ondeugdelijk product.''

Bron: https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/wettelijke-garantieperiode-in-europa

De iPhone 5 valt steeds uit onder de 20 procent, en Apple heeft geconstateerd dat er software matige fouten zijn die niet door de consument zijn toegebracht. Ik ga er dus vanuit dat jullie deze gaan repareren of een vervangend toestel toesturen.

Ik vraag jullie dus vriendelijk deze aanvraag in werking te zetten, of ik stuur een formele aangetekende brief met daarin nogmaals het verhaal, en dat ik een claim doe op mijn consumentenrecht.

Ik hoor graag van jullie hoe we dit gaan oplossen.

Met vriendelijke groet,

Joke


12 Reacties 12
Anonymous
Niet van toepassing
Hey

Via hier kun je het niet oplossen (zie ook de regels van het forum) wij kunnen niet in de systemen + het forum is bedoeld voor tips and tricks. Ik raad je aan om contact op te nemen met de klantenservicetelefonisch of via Facebook. Post daar het bericht met de link van dit topic op de walk. Indien mijn collega's meer gegevens van je nodig hebben dan gaat het over op privé berichten.

Heb je al eens geprobeerd het toestel terug te zetten naar fabrieksinstellingen of te herstellen via iTunes?
Garantievraagje
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goede ochtend,

Bedankt voor je reactie! Zoals ik al zei, ben ik niet blij met de service waarop het nu gaat, en zou het super vinden als ik met iemand contact zou kunnen krijgen die hier wel iets vanaf weet.

Ik heb al aardig wat iPhone's gehad, dus heb er aardig wat kennis van. Ik heb inderdaad al geprobeerd zelf het probleem op te lossen door de iPhone te herstellen naar fabrieksinstellingen. Maar dit mocht niet baten.

Joke.
Anonymous
Niet van toepassing
Dan dien je zoals ik al aangaf of contact op te nemen met de klantenservice of via Facebook. Let er wel op dat bij Facebook wordt gereageerd op de berichten op volgorde van posten. Het kan dus zijn dat het iets langer duurt.
Garantievraagje
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Net contact gehad met jullie via Facebook, wederom geen oplossing. Ik word hier nu echt moe van!
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes


Apple geeft een garantie van één jaar, en het andere jaar krijg je van de provider (ons in dit geval). Na die 2 jaar is je garantie voorbij, maar dat betekent niet dat je het toestel niet meer kunt laten repareren. Het valt dan alleen over het algemeen niet meer onder de garantie waardoor eventuele kosten voor je eigen rekening komen.

Het is natuurlijk wel zo dat wij op dit moment helemaal geen uitspraken kunnen doen over jouw exacte situatie. Je hebt namelijk het toestel nog niet ter reparatie aangeboden dus we weten niet wat er precies aan de hand is. Uiteraard wordt gekeken naar het defect en dan wordt dus ook pas bepaald of de kosten voor jouw rekening komen, of voor die van ons.
Garantievraagje
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier kan ik eindelijk wat mee. Hoe bied ik de iPhone ter repearatie aan?

Dank je wel!
Garantievraagje
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nog even een aanvulling op mijn reactie van net; kan ik als er bij jullie blijkt dat de kosten voor mij komen de iPhone terug laten sturen? En kost dit geld?
Anonymous
Niet van toepassing
Via https://www.vodafone.nl/support/toestel/je-toestel-laten-repareren.shtml kun je de stappen volgen hoe je telefoon ter reparatie kan aanbieden. Heeft er tevens ook nog mee te maken of je een verzekering hebt of vervangend toestel service.
Anonymous
Niet van toepassing
Mocht je willen dat het niet gerepareerd wordt dan betaal je de onderzoekkosten.
Deze voorwaarden staan ook allemaal bij de bovenstaande link. Neem ze even op je gemak door.
Ik raad je wel aan om een back up te maken van het toestel en je dient (indien het aan staat) find my iphone uit te zettten.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Garantievraagje

En, hoe gaat het inmiddels met je telefoon? Heb je nog een update voor ons?
Garantievraagje
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Er is geen update, aangezien ik niet verwacht dag jullie me gaan helpen, en gewoon de onderzoekskosten gaan laten betalen...
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Garantievraagje

Je weet in ieder geval de opties die je hebt. Aan jou in dat geval de keuze wat je ermee doet. Ik kan je inderdaad van tevoren niet vertellen of het toestel wel of niet kosteloos gerepareerd zal worden omdat je garantie daadwerkelijk is verlopen. Als je het toestel niet ter reparatie aanbiedt zul je daar ook niet achter komen. Hopelijk ben je dat met me eens. 😉
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic