Ik zit nu in Denemarken met hetzelfde probleem.
Ik had het drie weken terug ook in Londen. Een paar uur correct functioneren, dan een SMS met een melding dat ik op 80% van het tegoed zit en vlak erop een SMS dat de limiet is bereikt. En dan de PDP foutmelding.
Bij terugkomst heb ik contact gehad met de klantenservice. Die antwoordde (na 5 dagen wachten) zoals ik vaker lees, ook op dit forum, dat de instellingen goed moeten staan. Maar die staan natuurlijk goed. Want het werkte eerst wel. In Nederland werkte het gewoon weer. Ze konden verder niks doen, wat ik niet echt geloof.
Nu ben ik via Duitsland in Denemarken met weer hetzelfde probleem met precies dezelfde SMS'en en foutmelding. Het irriteerd me mateloos dat ik aangegeven heb dat er een probleem was, en dat er niks aan gedaan is. En helemaal ik nu lees dat dit niet een zeldzaam probleem is.Het wordt niet serieus genomen.
Nu nog gekker, gisteren middag opeens wel normaal mobiel internet! Maar de volgende morgen weer die PDP foutmelding en is het probeem dus weer terug. Ik heb zeker geen 50MB gebruikt, wat mijn limiet is.
Ik heb de instellingen opnieuw ingevuld, handmatig en automatisch, geen resultaat. Ik heb een andere provider hier geprobeerd, geen resultaat. iPhone uit/aan, geen resultaat. Data roaming uit/aan, geen resultaat. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat het probleem bij mij opgelost kan worden.
Ik heb een abonnement, paspoort staat aan, een limiet van €50 meen ik, maar dat kan allemaal niet het probeem zijn omdat het gisteren opeens probleemloos werkte.
Het is denk ik een conflict wat er bij de provider speelt en wat gewoon opgelost moet worden want dit is bijzonder irritant. Zeker gezien het geen zeldzame storing is. Ik vind het schandalig. Tegen de tijd dat er antwoord komt van de klantenservice is de kans groot dat ik alweer in Nederland ben. Om bij mijn volgende reis vast weer opnieuw te moeten constateren dat het probleem nog steeds bestaat. Ik hoop dat mijn vrees ongegrond is.
En om contact te krijgen moet ik op zoek naar een WiFi of ander email punt. Waarom kan ik geen SMS sturen naar klantenservice? Of chatten? Of een gratis nummer, dus ook vanuit het buitenland gratis? Ik vind het ongepast dat als er een storing is ik voor de telefoonkosten op moet draaien.
Fokke