Vorig jaar bestelde ik de 14 pro een dag nadat de Pre-Order live was gegaan, in de meest populaire kleur en uitvoering... Ging perfect, netjes 6 dagen later het toestel.
In december toen voor het andere nummer op het account dezelfde telefoon besteld... 6 weken levertijd. Dus later bestellen is niet altijd beter. Maargoed het is met Apple altijd duidelijk dat lang kan duren, de communicatie die bedrijven (niet) kunnen doen begint bij Apple. Zij geven gewoon weg geen informatie en kunnen 3 minuten voor ze toestellen opsturen naar een provider bepalen dat het alsnog een andere bestemming krijgt. Grotendeels bedoeld ook om te zorgen dat de nieuwe telefoons een paar weken in het nieuws blijven (zolang men er over praat is het gratis publiciteit natuurlijk). Dat er dit jaar dan ook nog eens productieproblemen schijnen te zijn helpt dan niet echt mee.
In de tijd van de iPhone 6 moesten we bij de order status desk ook soms rustig levertijden tegen de 20 weken communiceren... Al kwam die uiteindelijk dan wel uit rond de 10-12 weken maar toch. Houd er maar gewoon rekening mee dat je een leuk cadeautje voor jezelf krijgt voor Sinterklaas dit jaar 🙂
En even ter verduidelijking ik werk inmiddels sinds 2015 niet meer voor Vodafone of een andere telco.