Perf4x

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

iOS 6.1 - iPhone 4S - 3G verbinding verbreekt random

Sinds update van de iOS software naar 6.1 heb ik probleem met het gebruik van 3G op het Vodafone netwerk.
Het 2G netwerk werkt wel prima.
 
Tijdens het versturen van Whatsapp berichten, browsen met Safari en vele andere diensten ondervind ik problemen met de 3G verbinding. Deze verbreekt random en de telefoon geeft aan dat er geen dataverbinding meer aanwezig is. Na een minuut of 2 is de verbinding weer terug om vervolgens daarna weer te verbreken.
 
Ook Wifi werkt prima. Het probleem lijkt dus echt bij de 3G verbinding te zitten. Het opnieuw instellen van de vodafone instellingen en restoren van de iPhone verhelpen dit probleem niet.
 
Wat kan het probleem zijn?
9 Reacties 9
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Perf4x, ik heb even zitten googlen en ik zie wel berichten dat het meer voor komt. Het zou de 6.1 update kunnen zijn, maar het kan natuurlijk ook een probleempje met het netwerk zijn. Even een korte check, merk je dit probleem op willekeurige tijdstippen en overal waar je komt? Of merk je het op één specifieke plek?
Perf4x
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dit probleem doet zich voor op willekeurig iedere plek. Het vreemde is, dat wanneer ik WIFI heb ingeschakeld, ook wifi niet werkt omdat de iPhone alsnog verbinding lijkt te maken met 3G. Als ik echter 3G uitschakel werkt ook wifi weer.
 
Vervelende van het verhaal is dat ik nu niet meer terug kan naar iOS 6.0.1 om te kijken of de software werkelijk het probleem is. Ik zit nu met een iPhone met ontzettend traag internet, of met een iPhone waarvan het internet iedere 2 minuten uitvalt. 
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Het is misschien een beetje een rigoreuze oplossing, maar misschien kun je het toestel eens terug zetten naar fabrieksinstellingen. Natuurlijk wel even een backup van je bestanden maken, maar het is het proberen waard.


*Edit: Ik zie dat je het toestel al 'hersteld'' of 'gerestored' hebt. Hoe heb je dit gedaan? Via ITunes of op een andere manier?
Perf4x
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Annabelle, beide manieren van herstellen heb ik reeds geprobeerd. Zowel via iTunes als via de iPhone zelf. Beide zonder succes. De iPhone is zo goed als onbruikbaar buiten de deur. 
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Test voor de zekerheid eens in een andere simkaart in je toestel en jouw simnkaart in een ander toestel, dan kunnen we 100% uitsluiten dat het aan het netwerk ligt. Dit kan ook bij de Vodafone winkel als je geen ander toestel hebt om te gebruiken.
Perf4x
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Een vriend van mij, welke tevens beschikt over een Vodfaone abonnement met iPhone 4S, heeft nu exact dezelfde problemen. Het veranderen van simkaart heeft geen effect. Misschien de aanbiedersinstellingen een update nodig? Dat heeft vaker problemen opgelost.
Perf4x
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het valt me op dat er meerdere topics met dit probleem zijn, en het enige zinnige dat jullie te melden hebben is een totale reset van de iPhone wat dus volgens meerdere topics geen effect blijkt te hebben.
 
Apple stuurt mensen met 3G netwerk klachten na de update naar iOs 6.1 door naar de provider (vodafone). Dit doen ze zowel telefonisch als in de store.  Ik verwacht van jullie dat er serieus naar dit probleem gekeken gaat worden en dat mensen niet blijven zitten met netwerk problemen.
 
Desnoods nemen jullie zelf contact met Apple op om te kijken wat jullie hier misschien aan kunnen doen. Maar zo kan het natuurlijk niet. In feite verkopen jullie in de winkels nu een telefoon die niet bruikbaar is op jullie netwerk.
Jochen

Gedreven Raadgever
  • 368Posts
  • 28Oplossingen
  • 32Likes
We ontvangen momenteel van enkele klanten een soortgelijk signaal. Ik wil je vragen om even contact op te nemen met onze Web Crew via Twitter of Facebook en je gegevens door te geven. Op die manier kunnen we dit onderzoeken. Alvast bedankt voor je medewerking!
Jochen

Gedreven Raadgever
  • 368Posts
  • 28Oplossingen
  • 32Likes
Hi guys, zie de volgende klik hier.


E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic