jatt123

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

het zal toch niet?? Dynafix

Geachte heer/mevrouw van de vodafone, dynafix toko,

Momenteel heb ik twee zogenoemde super red abonnementen bij vodafone, dit zou tevens voor een extra goede klantenservice, vervangend toestel et cetera staan vertelde ze mij tijdens het afsluiten.

Een jaar geleden begonnen de klachten met mijn eerste toestel, een samsung galaxy s4, door het complete zorgeloze super red abonnement uiteraard opgestuurd naar dynafix.

Gerepareerd of ongerepareerd terug, dat kon ik niet controleren. Wel waren dezelfde problemen waarvoor ik een reparatieaanvraag deed er nog. Zoals het regelmatig wegvallen van de verbinding, toestel die regelmatig vast zat, camera die niet opende en microfoon die niet degelijk was, alom veel problemen.

Tweede keer opgestuurd weer niet gerepareerd. Toestel werd zelfs een gevaarlijk projectiel ,accu stond opeens bol, Uiteindelijk meteen een nieuw accu gehaald bij de phonehouse, uit eigen zak betaald om maar de discussie van vodafone uit de weg te gaan.
Problemen waren na een logicboard swap eveneens niet verholpen, Na een derde keer meen ik dat er een coulance swap zou moeten plaatsvinden volgens het consumentenrecht.

Dit doorgegeven aan vodafone waardoor ik weer in de kafka toestanden terecht kwam uiteindelijk daarna nog 2 keer via dynafix laten repareren kijken zonder enig resultaat dus toestel 5 keer laten repareren kijken. Hoor nog steeds ruis microfoon werkt niet naar behoren en toestel zit regelmatig vast. Uiteraard is dit niet softwarematig, heb hier alom rekening mee gehouden. En gebruik het toestel niet intensief.

Mijn htc one toestel begon eind oktober 2014 wat kuren te vertonen. En het ergste wat ik kon doen had ik gedaan, het toestel aangemeld bij het amateuristische dynafix waar ze af en toe naar telefoons kijkens tijdens het speelkwartier. Ik kon er mee leven. Kon alleen mijn camera niet focussen, kwam een rose waas op alle fotos, microfoon kraakte luidspreker kraakte, veel ruis en geluiden tijdens het bellen. Maar ik kon ermee leven…..

Er was wat gebruikersschade, dit ook doorgegeven tijdens het maken van de eerste ophaalafspraak voor de htc one. Tot mijn schrik kreeg ik 25 november J.l een prijsopgave per mail of ik akkoord zou gaan met het betalen van €364 voor een reparatie aangezien het niet onder garantie zou vallen door val en stootschade. Bijgevoegd een foto met een pijltje naar iets waar mogelijk schade zou zijn. Bezel van scherm (plastic) zou een klein barst zijn dit zou wellicht door de autohouder komen. Verder heeft dit helemaal niks te maken met het lcd scherm, camera of microfoon. Dit weet ik omdat ik inmiddels zelf een aantal htc one’s heb gerepareerd. Waar het bezel zou zijn beschadigd zit niks wat met het probleem te maken heeft en is miniem.

Nu ze het niet op waterschade gooien zetten ze elke toestel onder een microscoop en als het niet zo goed als nieuw is valt het al niet onder garantie. Om een gijzeling van mijn toestel tegen te gaan zou ik een bedrag van €36,30 moeten betalen.

Als vodafone het wilt uitbesteden aan een amateuristisch tent prima, echter blijft vodafone er ten alle tijden aansprakelijk en verantwoordelijk voor een stipte uitvoering.

Onderdelen zouden €64 zijn ruim gerekend. Reparatie duurt max een uur eveneens ruim gerekend. Mooi €300 in een uur verdienen. Of anders gewoon €36,30 als de klant argwaan krijgt. Niet te denken dat het toestel rond de €200 tweedehands te verkrijgen is of veel goedkoper te repareren is bij een telefoonwinkel.

Als rechtenstudent heb ik er samen een case van gemaakt met mijn docent. Dit wordt tevens in alle werkcolleges behandeld. Ik maak er een principekwestie van, en velen met mij.

Ik kijk uit naar de dagvaarding, het leentoestel heb ik nog. En er zal waarschijnlijk een incasso traject worden gestart waarvoor ik niet zal buigen.

Een mogelijke oplossing zou zijn dat mijn galaxy s4 in aanmerking komt voor een coulance swap uiteraard na constatering van de problemen. En tevens dat mijn htc one m7 wordt gerepareerd. Veel vraag ik niet na eerdere problemen met vodafone zelf.

Hoogachtend,

R.Singh



1 Reactie 1
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @jatt123
Dat is een heel verhaal zeg. Ik vat het even als volgt samen:
- Slechte ervaring met reparatie Samsung S4
- Slechte ervaring met reparatie HTC One

Hier op het forum kunnen we geen individuele klachten in behandeling nemen. Dat kan wel via het feedbackformulier. je hebt daarbij een beperkt aantal karakters dus ik adviseer je om het issue daar kort en bondig te omschrijven. Aan de hand van de Irma Voda nummers die je hebt gekregen bij de reparaties kunnen de collega's het hele traject volgen. Goed dat je al een mogelijke oplossing aangeeft. Ik adviseer je om dat ook op het feedbackformulier te doen.

Met betrekking tot de HTC het volgende.
Wanneer een toestel ter reparatie aangeboden wordt dan dient de reparateur ALLES te repareren wat er geconstateerd is. Immers het ene mankement (hoe miniem ook) kan de reden zijn dat er een ander euvel ontstaat en dat moeten we natuurlijk niet hebben.

Groeten, Per
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic