WimZwets

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

gratis sms verdwijnt helaas !

Waarom nou ? Dit was juist het sociale van Vodafone voor mensen, zoals mij, die zelden beltegoed kunnen kopen maar hierdoor toch zonodig een bericht weten te versturen. Misbruik heb ik er nooit van gemaakt, maar alleen al het idee dat dit mogelijk was stelde mij gerust. Helaas per 1 juli niet meer.
28 Reacties 28
heierharry

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hoi, ik heb Sins vandaag een nieuwe telefoon gekocht met een Vodafone simkaartje en nu zie ik op my Vodafone staan dat je 2 gratis sms per dag kan versturen mijn vraag is dan of je die sms'jes ook via je telefoon kan versturen of kan dat alleen maar via de site???
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Volgens mij moet je wel door gewoon in te loggen in My Vodafone je sms versturen en niet op je toestel.
GerritS1976

Gedreven Raadgever
  • 162Posts
  • 6Oplossingen
  • 48Likes
@heierharry

De 2 gratis SMS'jes per dag, zijn alleen via de My Vodafone website. Via mobiel kun je dit ook doen, echter moet je dan inloggen op de My Vodafone website. Als normale SMS'jes kun je deze dus niet gratis vanaf je mobiele telefoon versturen.

Ik ben geen medewerker van Vodafone. Aan mijn reacties kunnen hierom geen rechten worden ontleend. Mijn reacties zijn ter informatie en om waar mogelijk andere klanten te helpen.Het doel van het Vodafone Forum is om elkaar waar mogelijk te helpen, en hopelijk heeft mijn reactie geholpen en/of heb je hier iets aan. Was mijn reactie behulpzaam/informatief, zou ik het waarderen als je dit middels een klik op het duimpje onder aan dit bericht kenbaar maakt. Is het probleem opgelost? Dan kun je dit kenbaar maken met een klik op 'Probleem opgelost' onder aan dit bericht.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @WimZwets ,

Je bedoelt het zeker via MyVodafone, ik keek het even na ter controle daardoor heb ik dit bericht even bewerkt.
Helaas wordt deze functie eruit gehaald dit misschien omdat er weinig gebruik van werd gemaakt. Helaas!

Update: Ik heb het nagevraagd en het blijkt dat vele abonnement over onbeperkt SMS beschikken en de functie nauwelijks werd gebruikt hiervoor komen andere functies die vaak wel worden gebruikt. Sorry om dit je te vermelden.
Zgurkogel

Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Beste Wim,

je bent niet de enige die zich hierover verbaasd. Net als jij maak ik wél gebruik van deze gratis dienst. Je kunt mij niet wijsmaken dat het merendeel van de Vodafone-klanten een bundel met onbeperkt SMS'en heeft. Navraag in mijn omgeving leerde dat NIEMAND een bundel heeft voor onbeperkt SMS'en, ongeacht de provider waar zij aangesloten zijn.

Het zal, net als het beëindigen van enkele (voor ons lucratieve) abonnementsvormen, te maken hebben met het optimaliseren van het verdienmodel van Vodafone. Die vrijheid hebben ze. Eveneens hebben wij de vrijheid als consument om over te stappen, wat in mijn geval zeer binnenkort gaat gebeuren. 😄

Groet,
Niek
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Zgurkogel ,

De meeste Vodafone RED abonnement beschikken hierover, waarschijnlijk de mensen in je buurt hebben en ouder abonnement Bel+SMS+Web, meeste RED beschikken wel over onbeperkt smsen of je kijkt totaal verkeerd...
Andere providers tellen niet mee hé in dit punt ;).

Er komen andere opties in de plaats van de gratis SMS het wordt niet erg gebruikt en dat is bij elk bedrijf zo wat niet vaak wordt gebruikt wordt eruit gegooid.
Je mag natuurlijk altijd overstappen doe je eigen ding maar als het gaat om de twee smsjes denk ik van..... 😄
Zgurkogel

Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
@SamsungExpert mijn op handen zijnde overstap is voornamelijk ingegeven door het feit dat "mijn" Scherp250 abonnement wordt vervangen door ScherpS.

Scherp S betekent voor mij minder belminuten en minder SMS'jes voor ongeveer hetzelfde bedrag. Bovendien worden belminuten in de nieuwe abonnementsvorm in hele minuten afgerond (omdat SMS'jes uit dezelfde bundel komen) en raak ik 60 gratis SMS'jes per maand kwijt door alweer een bezuinigingsmaatregel van Vodafone. Het zijn al deze factoren bij elkaar die mijn keuze motiveren.

Toegegeven, mijn vrouw en ik hebben jarenlang goed en goedkoop gebruik kunnen maken van onze Scherp250-bundel, maar dat wil niet zeggen dat wij met Vodafone getrouwd zijn. Loyaliteit anno 2014 eindigt bij mijn portemonnaie. Simpel zat. 🙂
WimZwets
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste SamsungExpert en Zgurkogel, als jullie mijn bericht goed zouden lezen kun je concluderen dat ik GEEN abonement heb maar prepaid en ik zelden in de gelegenheid ben om beltegoed te kopen.
Dat is de reden dat ik regelmatig van gratis sms'en op My Vodafone gebruik maak om berichten te beantwoorden of iets belangrijks door te geven.
Daarom noem ik het een sociaal aspect van Vodafone om rekening te houden met de mensen die graag en tot volle tevredenheid van hun diensten gebruik maken.
Maar blijkbaar zijn het sponsorren van dure evenementen zoals de formule 1 belangrijker.
Jammer, al toen het nog Libertel was is het mijn provider.
Was zelfs van plan de mogelijkheden te bekijken van Mijn Vodafone thuis (dus internet en tv).
Helaas voel ik me nu verplicht toch naar andere providers te kijken.
Gegroet, Wim
Zgurkogel

Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Beste Wim,

volgens mij heb ik nergens geconcludeerd dat je een abonnement hebt. Maar daar gaat het hier niet om; wij willen uiteindelijk zo goedkoop mogelijk bellen. Aan verhogingen heb (ook) ik een broertje dood. En ook ik zit al bij VF sinds de tijd van Libertel. Maar zoals al eerder gezegd, die loyaliteit houdt een keer ergens op.

Daarom ga ik overstappen naar een voor mij geschikt abonnement waarbij ik meer belminuten en meer SMS'jes krijg voor minder geld dan wat Vodafone wil hebben voor een vergelijkbare abonnementsvorm.

Over prepay-gebruik kan ik niet oordelen, dat heb ik lang geleden (in de tijd van Dutchtone) achter me gelaten omdat dit te duur werd voor mij.

Wim, succes met overstappen. Ik hoop dat je een provider naar je zin kunt vinden.

Groet,
Niek
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @WimZwets ,

Over die Formule 1 die wordt gesponsord door Vodafone UK welke ook de wereldwijde leider is van de andere Vodafone bedrijven in andere landen ;).
WimZwets
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Niek, dan moet ik zelf beter lezen blijkbaar, maar ook jij succes met het vinden van de, voor jou, geschikte provider en dank voor je ondersteunende reactie.
En Samsungkenner, dat over de formule 1 is dan een iritatie om het grote verschil aan te geven. Werk jij voor Vf ofzo ?
Overigens zou een reaktie van Vf zelf mij ook zeer welkom zijn.
Wim

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @WimZwets ,

Ik begrijp dat je hiervan teleurgesteld bent
alleen zal deze functie toch echter verdwijnen er zijn inderdaad net zoals jou vele Prepaid klanten en het is inderdaad zo dat die ook van deze handige functie gebruik konden maken, alleen wat eenmaal weinig gebruikt wordt is later ook niks meer waard.

En daarom komen er andere handige opties bij MyVodafone. Het gaat gelukkig om 2 smsjes per dag en niet 150 ;).
WimZwets
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste SE, als je reageert met "Het gaat gelukkig om 2 smsjes per dag en niet 150 ." dan begrijp je er jammer genoeg niets van !!! (zie mijn eerste bericht)
Mijn vraag of je bij Vf werkt heb je niet beantwoord.
Zo niet, waar/bij wie kan ik mijn teleurstelling het beste rechtstreeks melden ?
gegroet Wim
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @WimZwets ,

Je kunt er weinig aan doen tevens zal er later van het jaar gebruik worden gemaakt van en nieuw systeem dat het verouderde systeem zal laten vervalen en waarschijnlijk komen dan er leuke functies erbij.
Ik kan je wel vertellen als je je eigen verhaal wilt doen moet je de klantenservice hierover aanspreken.

Dat de SMS functie eruit gaat is blijkbaar doordat de melding bij MyVodafone kwam ook definitief besloten door het team.
''Waar is me euro ;).''
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi @heierharry

Zoals je wellicht al gelezen hebt zal de mogelijkheid om via My Vodafone 2 gratis sms'jes per dag te versturen per 1 juli 2014 verdwijnen. Vanaf die datum is dit dus helaas niet meer mogelijk.
rebecaatje

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Waarom word de service gratis sms weggehaald? ik maak hier altijd gebruik van als ik in het buitenland zit.

Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 734Likes
Hallo Rebecaatje,

Allereerst welkom op het forum!

De precieze reden weet ik niet maar er zijn tegenwoordig verschillende andere manieren om (gratis) berichten te sturen. Hierdoor werd deze optie steeds minder gebruikt. Natuurlijk is het jammer voor de groep gebruikers die er nog vaak gebruik van maakten. Wellicht is Alles-in-1 op Reis een optie voor je. Het is niet helemaal te vergelijken maar het biedt wel heel veel voordelen voor een voordelige prijs!
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @rebecaatje ,

Even ter toevoeging van @Serkan Vodafone probeert steeds meer handige opties te plaatsen in MyVodafone welke voor gebruikers handig kunnen zijn.
Blijkbaar kon het zo zijn dat de SMS functie weinig tot erg weinig werd gebruikt daarom wordt deze optie weggehaald.
rebecaatje

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik vind het belachelijk!! Noem mij dan een ander gratis mogelijkheid om te smsen zonder mijn abonnement te veranderen en internet te gebruiken?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic