oudkampen

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

geen telefoon ontvangst mobiele nummers

Ik ontvang sinds een paar dagen geen telefoongesprekken van mobiele nummers, wel van vaste nummers.
Kan iemand mij adviseren?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
oudkampen
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Thanks for asking! Nope, ik zie geen verzoeken. Maar het probleem is wel opgelost!!
Afgelopen donderdag donderdag werd ik gebeld door een technisch specialist. Hij dacht dat het was opgelost, maar had zijn telefoonnummers verwisseld.
Hij wist wel meteen wat het probleem was!! Hij vertelde dat KPN soms netwerkaanpassingen uitvoert waardoor in het verleden overgezette telefoonnummers van KPN weer naar KPN worden geroute. Maar omdat mijn nummer is overgezet naar Vodafone stuit het netwerk van KPN op een 'onbekend', daarom eindigt de verbinding waarschijnlijk ook zo snel.
Technisch specialist heeft dit gemeld bij KPN en inderdaad vrijdagochtend 6 oktober was het probleem opgelost. Iedereen dank voor het werken aan deze oplossing!
Een opmerking nog (sorry!) Sinds maandag 25 september zijn een aantal mensen van Vodafone en Apple met dit probleem bezig geweest. Het is wrang dat na bijna twee weken iemand zegt: 'O, ik weet wel hoe dat komt'. En het dan in een dag oplost. Want als deze (of een andere) specialist deze kennis in de FAQ of Vodafone kennis database had opgenomen (het is een bekend probleem) was het probleem al op woensdag 26 september opgelost, want toen wisten we al dat er een blokkade was uitsluitend voor KPN nummers. Buitendien is dit probleem een week lang aan niemand toegewezen er is dus een week lang niets mee gebeurt. Dit viel pas op toen ik zelf weer contact ging opnemen.
Zoals je vaak ziet, werken er ook bij Vodafone hele leuke, aardige en kundige mensen, maar het lijkt niet zo heel goed georganiseerd. Maar goed dat is mijn beperkte waarneming.
Dank & Groet!
Oudkampen



Bekijk in context

15 Reacties 15
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi oudkampen

Heb je dit in een bepaald gebied? Of betreft het overal waar je bent?

Mocht het om een enkele locatie gaan dan zou je even kunnen controleren of er wellicht een storing aanwezig is, of dat men bezig is met werkzaamheden aan het netwerk. Dit kun je hier controleren (doormiddel van het invoeren van je postcode).

Nog een fijne avond!
Vriendelijke groet,
oudkampen
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hi Pedro,
dank voor jouw reactie. Gisteren zijn er al meer acties ondernomen, had geen tijd meer voor een update.
In het kort: Vodafone heeft een reset van de SIM uitgevoerd, geen resultaat. Daarna heeft Apple na wat acties gevraagd om de SIM's tussen twee toestellen te wisselen. Het probleem verhuisde met de SIM mee. Vandaag ga ik een nieuwe SIM kaart halen......and we'll see.....
Het probleem beperkt zich niet tot een bepaald gebied.
Fijne dag!
oudkampen
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi oudkampen,

Thanks voor je terugkoppeling! Laat het ons vooral weten of een nieuwe simkaart het probleem van je heeft verholpen!

Nog een fijne middag.
oudkampen
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hi Pedro,
gisteren op bezoek geweest bij de Vodafone winkel in Emmen.
Mireille heeft een nieuwe SIM kaart geinstalleerd en mij gebeld met haar mobiel. Opgelost!!!
Maar......toen heb ik gevraagd aan mijn vrouw of ze me wilde bellen......dat lukte niet.
Terug naar Mireille. Die heeft mijn Iphone SE intensief onderzocht en kwam uiteindelijk tot de conclusie dat wellicht bepaalde netwerken worden geblokkeerd. En inderdaad, iemand kan mij bellen met Vodafone en T-mobile, maar niet met Telfort (is KPN natuurlijk) en KPN. Dus is er gistermiddag door Vodafone nog een reset uitgevoerd, zonder resultaat, nee, zo simpel kon het helaas ook niet meer zijn, natuurlijk. Ga nu weer contact opnemen met Vodafone.......
Doeg,
oudkampen

oudkampen
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hi Pedro,
Zojuist telefonisch contact gehad met de Vodafone helpdesk. De medewerkster heeft alles genoteerd, dat was gisteren ook al gedaan trouwens, maar goed. En nu wordt het binnen 5 - 10 werkdagen opgelost.
Tja, dat is opeens een heel andere service dan tot nu toe..........
En het gaat heel slecht met de gezondheid van mijn vader (heb ik ook uitgelegd) dus ik heb eigenlijk wel haast om weer bereikbaar te zijn voor iedereen. De medewerkster legt mij nog uit dat mensen die mij telefonisch niet kunnen bereiken dit wel per mail aan kunnen geven. Begrijpelijke reactie van een helpdesk medewerker, als u uw leven anders organiseert heeft u hier nauwelijks last van, maar als mijn vader straks op sterven ligt gaat dat toch niet zo goed werken, vrees ik.
De overwegingen om weer terug naar Telfort te gaan beginnen in mijn hoofd op te duiken........maar ja, ik heb dit jaar abonnement pas sinds 1 mei........
Tja, wat nu?
Dag,
oudkampen

Anonymous
Niet van toepassing
Ik kan me voorstellen dat je zo snel mogelijk weer bereikbaar wilt zijn!
Als het onderzoek is aan gemaakt zie je dit ook terug in my vodafone via de website onder het kopje vragen en verzoeken. Mijn collega's van de technische dienst zullen hiermee aan de slag gaan en dit terug koppelen naar je toe. Echter kunnen we dit helaas niet versnellen.
oudkampen
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
dank voor je reactie.
Ja, sorry, maandag en dinsdag was de support juist fantastisch en nu jullie de essentie van het probleem hebben ontdekt gaat de service opeens naar 5 - 10 dagen. Dat was een enorme teleurstelling. Ik dacht juist dat de oplossing snel gevonden zou worden omdat het probleem nu duidelijk is. Er is nu ook nog niets onder 'vragen en verzoeken' geboekt. Het is mijn specifieke situatie, mijn vader heeft niet lang meer te leven, die dit voor mij zo urgent maakt.
Groeten,
oudkampen
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
Hoi oudkampen,

Ik begrijp dat er haast bij zit. Echter, moet onze technische afdeling wel even de tijd krijgen om het op te lossen. Zodra ze een oplossing hebben, nemen ze contact met je op. Ik zou je dus toch willen vragen om nog heel even geduld te hebben. Onze excuses voor het ongemak.
oudkampen
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Goedemorgen,
ik kreeg een mail met de tekst 'Je onderwerp kreeg onlangs een antwoord'. Ik zie echter geen nieuw bericht?
Trouwens, ik zie ook nog niets in 'my vodafone' onder 'vragen en verzoeken' ? Afgelopen woensdag zou het onderzoek zijn gestart?
Met vriendelijke groet,
oudkampen
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
oudkampen,

Neem even contact op met de klantenservice via 0800-0094 of Facebook/Twitter of de chat.
Mijn collega's kunnen de status van de case bekijken en checken of er een update is.
oudkampen
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Will do. Dank!
oudkampen
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Zojuist gebeld. Nu een week later is dit issue nog steeds niet toegewezen. Vandaar dat ik ook nog geen entry onder 'mijn vragen & verzoeken'. Mij is verzekerd dat er nu snel actie wordt ondernomen.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
Zie je nu ook een case staan bij Vragen & verzoeken in My Vodafone oudkampen?
oudkampen
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Thanks for asking! Nope, ik zie geen verzoeken. Maar het probleem is wel opgelost!!
Afgelopen donderdag donderdag werd ik gebeld door een technisch specialist. Hij dacht dat het was opgelost, maar had zijn telefoonnummers verwisseld.
Hij wist wel meteen wat het probleem was!! Hij vertelde dat KPN soms netwerkaanpassingen uitvoert waardoor in het verleden overgezette telefoonnummers van KPN weer naar KPN worden geroute. Maar omdat mijn nummer is overgezet naar Vodafone stuit het netwerk van KPN op een 'onbekend', daarom eindigt de verbinding waarschijnlijk ook zo snel.
Technisch specialist heeft dit gemeld bij KPN en inderdaad vrijdagochtend 6 oktober was het probleem opgelost. Iedereen dank voor het werken aan deze oplossing!
Een opmerking nog (sorry!) Sinds maandag 25 september zijn een aantal mensen van Vodafone en Apple met dit probleem bezig geweest. Het is wrang dat na bijna twee weken iemand zegt: 'O, ik weet wel hoe dat komt'. En het dan in een dag oplost. Want als deze (of een andere) specialist deze kennis in de FAQ of Vodafone kennis database had opgenomen (het is een bekend probleem) was het probleem al op woensdag 26 september opgelost, want toen wisten we al dat er een blokkade was uitsluitend voor KPN nummers. Buitendien is dit probleem een week lang aan niemand toegewezen er is dus een week lang niets mee gebeurt. Dit viel pas op toen ik zelf weer contact ging opnemen.
Zoals je vaak ziet, werken er ook bij Vodafone hele leuke, aardige en kundige mensen, maar het lijkt niet zo heel goed georganiseerd. Maar goed dat is mijn beperkte waarneming.
Dank & Groet!
Oudkampen



Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic