karinhtc

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

geen oproep gemist, toch sms met melding niet bereikbaar: wat kan oorzaak en oplossing zijn?

Sinds enkele weken hebben mijn vriend en ik, beide al lange tijd Vodafone klant, allebei last van hetzelfde probleem. Hij met zijn iPhone 5S, ik met mijn Samsung S5mini. Dus het ligt niet aan het type toestel. Hebben allebei niets aan instellingen veranderd en toch zijn we ineens niet bereikbaar en springt dadelijk een melding erop dat het toestel niet bereikbaar is. Even later komt bij de ander een smsje /smsjes binnen. Dit gebeurt ook als andere personen ons proberen te bellen. Het gebeurt zowel als we buitenshuis zijn, als in huis.Rara, wat kan hiervan de oorzaak zijn en nog liever de oplossing Vodafone?
NB: Bij de iPhone staat de "niet storen"-functie uit
2 Reacties 2
Anonymous
Niet van toepassing
Dit kan veel oorzaken hebben en is erg vervelend 😞
Controleer eens de instellingen via http://handleidingen.vodafone.nl
Let daarbij op dat mobiele data aan moet staan en bij netwerkmodus LTE/WCDMA/GPRS (4G, 3G en 2G) moet aan gevinkt zijn. Beschikt het toestel niet over LTE/4G dan natuurlijk alleen WCDMA/GPRS (3G en 2G). Is het een zakelijk account/nummer probeer dan eens de office.vodafone.nl ipv de live.vodafone.com. Gebruikersnaam en wachtwoord is vodafone. (Deze natuurlijk voor het internet om te zien of het goed staat)

U kunt ook handmatig een ander netwerk selecteren via netwerk operators of aanbieders. Vervolgens zet u hem daarna weer terug op het Vodafone netwerk. Hierdoor meldt de simkaart zich opnieuw aan op het netwerk.

Mocht dit niet geholpen hebben raad ik u aan om een kruistest uit te voeren. Dit betekent dat uw simkaart in een ander merk en type toestel moet en een werkende simkaart in uw toestel. Dit kunt u doen in een Vodafone winkel. Mijn collega's helpen u daar graag verder. Mocht het aan de simkaart liggen dan krijgt u een nieuwe simkaart in de winkel of via de klantenservice. Hiermee wordt getest of er iets mis is met de simkaart.

Ik raad u ook eens aan om de dekking te controleren in uw omgeving via: https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/dekkingskaart.shtml
Controleer ook of er storingen of werkzaamheden zijn.

Tevens kunt u contact opnemen met de klantenservice. Zij kunnen zien hoe de simkaart is aangemeld op het netwerk, of er iets veranderd of mis is met een netwerkpaal bij u in de buurt etc.
Anonymous
Niet van toepassing
Echter de eerste stap hoef je niet perse te doorlopen omdat deze over het bereik van internet gaat en aangezien er 2 telefoons in het spel zijn waar het mee mis gaat.
De kruistest zou je zeggen ook niet maar als het onderzocht moet worden dan zijn deze gegevens wel weer nodig. Deze stap zou je dus ook later kunnen uitvoeren.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic