werkmane

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

geen ontvangst omgeving ruinerwold

Ik heb totaal tot zeer weinig ontvangst in onze woonplaats Ruinerwold. Volgens de dekkingskaart moet het hier wel goed zijn maar ik heb geen blokjes en na wat rondlopen hoogstens 1 of 2 blokjes die snel weer wegvallen. Ook buitenshuis slecht tot geen signaal. Ik kan wel sms en bellen ontvangen maar niet opnemen want het signaal valt gewoon weg. Ik heb een samsung ACE gehad en nu een LG L7 en er is gewoon geen ontvangst hier. Mijn vriend heeft kpn (hi) en hij heeft wel gewoon ontvangst. Hoe kan dit want ik denk erover over te stappen op Kpn vanwege de slechte tot geen ontvangst hier en ik gebruik veel mobiel. Ik heb UMTS etc aanstaan maar helpt niks. Mijn vriend heeft een samsung galaxy s2 en dus met hi wel ontvangst maar zodra hij mijn simkaart gebruik dus ook geen ontvangst. Postcode 7961 BT.
3 Reacties 3
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Hoi werkmane, welkom op het forum! De dekking in Ruinerwold is helaas niet overal optimaal. Met name het 3G-bereik is hier wat minder. Ik wil je daarom adviseren om over te schakelen naar Alleen 2G/GSM (via Instellingen > Mobiel netwerk > Netwerkmodus). Dat signaal zal stabieler zijn.
snorkelkoe

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem in Ruinerwold. buiten nauwelijks bereik en binnen nog minder. Ik heb een HTC One X en die gebruik ik niet alleen om te bellen. Een simpele mail versturen werkt amper of ik moet buiten gaan staan, bereik zoeken en dan op verzenden drukken en 5 minuten blijven wachten tot die verzonden is, en dat zonder bijlage!

Nog een nadeel van slecht ontvangst: mijn batterij is onwijs snel leeg doordat de telefoon constant op zoek is naar een signaal.

Ik hoop dat Vodafone hier in de nabije toekomst toch wat aan gaat doen
LindaM

Gedreven Liefhebber
  • 320Posts
  • 50Oplossingen
  • 10Likes
Hoi snorkelkoe,

We zijn continu bezig met het verbeteren van ons netwerk. Helaas is het niet bekend wanneer dit in jouw omgeving zal zijn. Ik adviseer je om het toestel in te stellen op het 2G netwerk.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic