Knuddenet

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

geen of slechte netwerkverbinding door heel NL

Heb sinds augustus 2012 een Samsung S3 met een 1GB databundel. Internet werkt bij mij echter (bijna) nergens of irritant traag. Op mijn postcode 3046BT komt de verbinding al helemaal niet door of zeer traag tot stand.
Elders in Nederland komt het signaal ook bijna nooit niet goed door.
In vergelijking met anderre gebruikers waar ik regelmatig mee optrek die geen Vodafone abo hebben, is het opvallend dat bv in de HMH, Gelredome of Ahoy maar ook in het openbaar vervoer iedereen om mij heen probleemloos verbinding heeft (KPN, Tele2 etc) en ik zit me rot te ergeren over de slechte prestaties van diit dikbetaalde abonnement. Ook in Den Haag op het werkadres was de verbinding meestal knudde. (en dan zeg ik het nog netjes)
De afgelopen 21 maanden heb ik naar schatting amper 20 % van mijn internet bundel kunnen gebruiken.
Helpdesk is ook niet om over naar huis te schrijven. Alleen maar dezlefde "draaiboek vragen" zonder resultaat. Alle instellingen etc. staan goed. Deze week kreeg een aanbod voor een verlenging met een 4G abo. Belachelijk. Men is niet eens in staat om de voorgespiegeld 3G te bieden, laat staan 4G.
Als ik al verbinding heb, heb ik zelden of nooit 3G.
Ik voel mij dus goed genept.
4 Reacties 4
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @Knuddenet ,
Allereerst hartelijk welkom op ons forum.
Niet leuk om te lezen 😞 (en zeker niet na bijna 2 jaar).
Kijk als je het overal ervaart, dan kunnen we het netwerk zo goed als uitsluiten. Don't get me wrong, intentie is niet om iets weg te wuiven, maar in dat geval lijkt eerder simkaart of toestel de boosdoener. Je zou je simkaart eens in een ander toestel kunnen proberen en een andere simkaartin jouw telefoon. Op die manier kunnen we een en ander uitsluiten.
Verder is het 4G Netwerk compleet anders dan 3G. Er bestaat dus de mogelijkheid dat je op een plek verminderd 3G ontvangt en dat 4G optimaal is. Het beste is natuurlijk om andere gebruikers eens te vragen hoe zij het 4G netwerk ervaren. Hopelijk maak je naar aanleiding van die berichten de keuze om bij ons te blijven.
Raymondw

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Als het zo doorgaat verliezen jullie een heleboel klanten!!
Knuddenet
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja en als je thuis geen netwerkdekking hebt, kun je nu ALS NIEUWE KLANT ! je abo binnen 14 dagen opzeggen.
zie deze link:https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/geen-netwerkdekking-met-nieuw-toestel.shtml
Maar bestaande klanten laat men gewoon in de kou staan.
Zo maak je geen vrienden of behoud je klanten
Knuddenet
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
In het begin van mijn abo ben ik al bij de winkel geweest (Belcompany) die na wat gepruts aan mijn telefoon tot de conclusie kwam dat de verbinding inderdaad slecht was en ook adviseerde om maar een ander toestel te proberen en een andere simkaart. Een ander toestel geprobeerd met mijn simkaart, zelfde slechte dekking (in de omgeving maar kon niet elders testen omdat toestel maar kort ter beschikking stond.) Ik ken verder niemand met een Vodafone abo dus andere simkaart niet getest.
Terug naar Belcompany en gevraagd of ze even een ander kaartje hadden maar dat was niet mogelijk.
Conclusie: sorry meer kunnen we niet doen, komt door de slechte dekking in dit gebied.
Had bij aankoop nog speciaal gevraagd hoe de dekking was en werd bij hoog en bij laag verzekerd dat die goed zou zijn in deze omgeving en elders. Tja.
Helpdesk was in dit verband evenmin behulpzaam. Aantal keren contact gehad en telkens dezelfde standaard vragen over instelllingen etc. Dus wat nu?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic