Rikco

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

geen netwerk

Geachte

Ik ben 4 februari t/m 10 februari in Oostenrijk geweest met het vliegtuig en bij terugkomst in Nederland kan ik niet meer bellen of gebeld worden.

Mijn toestel is een galaxy s8 met alle updates en een simkaart van lebara werkt wel en mijn vodafone nummer in mijn oude galaxy note 2 doet het ook prima maar zou toch graag gewoon mijn s8 gebruiken om te bellen en gebeld te worden.

Ik ben bij de plaatselijke vodafone store geweest maar die kunnen er ook niks aan doen en zeggen dat het aan mijn s8 ligt en daar trap ik niet in dus mijn vraag wat is er met vodafone gebeurd? ben al 20+ jaar bij jullie nog uit de libertel tijd dus zou graag een antwoord hebben op dit probleem.  Internet werkt prima met de s8 dus ik kan nog whatsappen.

ik hoor graag van u.

Mvg: Rikco

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dankjewel @Rikco voor de gegevens.
Ik heb het prepaid nummer er gelijk even bij gepakt. Ik zie dat internet op niet mogelijk staat voor dit nummer.
Bellen en gebeld worden staat op mogelijk. Ik heb je nummer van het netwerk afgehaald en er weer opgezet. 
Kun je voor mij eens het toestel 10 minuten uitzetten. Ik hoor graag of het geholpen heeft. 

Bekijk in context

23 Reacties 23
Energieboy
Expert
Expert
  • 11824Posts
  • 3475Oplossingen
  • 3098Likes

Hoi @Rikco 
Uiteraard heel vervelend als je toestel het niet meer doet zoals die het doen moet. Je hebt zelf al een test gedaan met SIM wisseling en daaruit merk je zelf op dat die het wel doet. Beetje vreemd wel dat ze in een Vodafone winkel je vertellen dat het aan je toestel ligt. Hebben die ook een andere Vodafone SIMkaart in je toestel gedaan om te kijken wat die deed? Hebben ze in de winkel een reset gedaan voor je nummer?

Ik kan natuurlijk op afstand niet zien wat er mee is. Misschien kan je anders het beste even wachten op een Vodafone medewerker die hier langs komt. Wie weet kan die nog iets voor je betekenen. Je hebt wel al je instellingen goed staan in je toestel? Ook al eens vliegtuigmodes uitgeprobeerd om aan te zetten en dan weer uit? Of misschien even van netwerk wisselen en daarna weer terug zetten naar, wat nu de naam is van Vodafone: VFNL #StayConnected

Rikco
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo energieboy

Ik heb idd een nieuw sim kaartje gekregen maar daar ligt het niet aan want ik heb nog een vodafone pre paid kaartje met een ander nummer en die doet het ook niet in mijn s8 dus het probleem moet wel bij vodafone liggen.

In februari is vodafone met 3g gestopt lees ik online en sindsdien kan ik dus niet meer bellen met mijn s8 ???

Als ik netwerk kies duurt het een dikke minuut tot de melding komt met "geselecteerd netwerk (vodafone NL) niet beschikbaar probeer later nog eens"  maarrrrr ik heb wel ontvangst als ik rechtsboven in de hoek kijk, er staat dus geen Vodafone VFNL # StayConnected  ???

Vliegtuig modus al meerdere keren aan en uit gezet en telefoon helemaal gereset maar dat helpt ook niks. 😞

Ik bel gelukkig nooit want doe alles via wifi maar ik rij ook motor en mocht ik pech krijgen moet ik wel kunnen bellen als ik in the middle of nowhere geen wifi heb en er staat altijd wel wat beltegoed op en voor het laatst opgewaardeerd eind november.

Ik zou dit probleem graag opgelost hebben want met 2 telefoons op zak dat ben ik niet van plan.

Bedankt voor je antwoord ik wacht het wel af of er nog wat duidelijk word.

 

Mvg: Rikco

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dat is inderdaad heel apart @Rikco! Zie je wel 4G staan? Heb je mobiele data aan staan en de optie bellen over 4G?

Rikco
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Steven

 

Ik heb bellen via 4g aan staan ja want anders komt er bij providers geen vodafone,  alleen kpn en tele 2

en mobiele gegevens staat ook op aan.

4g heb ik nooit in beeld gehad want ik heb pre paid zonder extras .

Zijn er nog meer met dit zelfde probleem? ik vindt het allemaal heel raar maarja.

 

Mvg: Rikco

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

En als bellen over 4G aan staat kun je dan wel bellen of gebeld worden? 
Kun je wel sms’en en sinds wanneer ervaar je dit probleem?
Staat er op je nummer wel nog tegoed in My Vodafone?

Rikco
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Helaas ik kan niet bellen of gebeld worden dus ook geen sms maar dat gebruik ik al jaren niet meer met hun 23cent per bericht lol, whatsapp werkt 100x beter en gratis 🙂

Ik heb dit probleem sinds ik terug ben uit Oostenrijk (10feb) ik had het zelf niet door want ik bel alleen in noodgevallen tot dat er meerdere vrienden aan mijn deur kwamen van nou ff kijken hoe het gaat want je heb je telefoon al zolang uit staan maar die staat dus altijd aan en toen kwam ik erachter dat ik dus niet meer kan bellen of gebeld worden.

Ik heb eind november nog opgewaardeerd met een 10tje want mn beltegoed was bevroren voor 90 dagen omdat ik al te lang geen belletje of sms had gedaan  (doe alles via wifi)  er staat dik 10 euro op en mijn andere kaartje staat wel zeker 45 euro op en ook dat kaartje werkt niet in mijn s8 dus het probleem moet wel bij vodafone liggen en als ik via mijn vodafone kijk dan is deze niet geblokkeerd.

Eigenlijk moet vodafone mijn kaartje maar eens in een s8 toestel van hun doen om te kijken wat die dan doet, iets anders kan ik mij ook niet bedenken.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Kun je mij eens een privébericht sturen met daarin je naam, je huidige tegoed, mobiel nummer en hoe lang je het nummer al hebt @Rikco ? 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dankjewel @Rikco voor de gegevens.
Ik heb het prepaid nummer er gelijk even bij gepakt. Ik zie dat internet op niet mogelijk staat voor dit nummer.
Bellen en gebeld worden staat op mogelijk. Ik heb je nummer van het netwerk afgehaald en er weer opgezet. 
Kun je voor mij eens het toestel 10 minuten uitzetten. Ik hoor graag of het geholpen heeft. 

Rikco
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Steven

Internet heb ik laten blokkeren omdat ik al een x uit het niets 20 euro beltegoed kwijt was en doe verder alles via mijn eigen wifi of ziggo hotspot dus dat mag zo blijven.

Nu het goede nieuws……………………...hij doet het weer 🙂

Wat was nu het probleem ?  ben ik wel  benieuwd naar.

Super bedankt Steven jij hebt het gefixed wat ze in de winkel niet konden dus bedankt !

 

Mvg: Rikco

Rikco
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Steven

 

Mijn andere nr wil nu ook niet meer op het netwerk , bij netwerk operators staat vodafone nl en geen vfnl#stay connected. waarom is die naam veranderd? omdat jullie samen zijn met ziggo? 5g?

ik zal dat nr in een prive bericht sturen dan kan die ook even eraf en erweer op.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik zal morgen ook even je andere nummer resetten. Ik vermoed een verkeerde aanmelding op het netwerk. Ik zal een seintje geven als ik dat gedaan heb @Rikco 

Er kan zowel Vodafone NL staan als Stayconnected. Dit hebben wij gedaan ivm het Coranavirus. We willen iedereen een hart onder de riem steken en niets is nu zo belangrijk om toch connected te zijn met je vrienden, familie en dierbaren.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Je andere nummer heb ik ook gereset. Zet het toestel even weer een aantal minuten uit en daarna weer aan. Ik hoor graag van je of het daarna werkt @Rikco 

Groet,
Steven

Rikco
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Steven

 

Ik heb de telefoon zeker een 15minuten uit gehad en batterij eruit maar helaas hij blijft op vodafone nl staan bij netwerk operators.

Dit is een galaxy note 2 trouwens mijn ouwe phone maar dat maakt niet uit lijkt me.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Het maakt niet of er Vodafone NL of Stayconnected staat.  Beide zijn goed. Dit staat los van het ontvangst. De Galaxy Note 2 ondersteunt alleen 2G en 3G. Wij hebben geen 3G netwerk meer. Dit betekent dat je Edge of het 2G netwerk in beeld krijgt @Rikco 

Rikco
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Steven

 

Ik krijg niks in beeld en weet ook niet hoe ik hm dan op 2g zet.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Als het goed is, zie je of Vodafone NL staan (indien data uit staat) 
Of 2G/ E als data aan staat @Rikco 
Kun je het toestel nog eens opnieuw opstarten en checken of je er mee kunt bellen?

Rikco
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

tot gister kon ik gewoon nog bellen met dit nummer in dezelfde telefoon

 

Rikco
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

nee er staat niks, wel dat ik bijna volle ontvangst heb

 

Rikco
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

kan niet verbinden, probeer het later nog eens

 

dat is wat ik krijg en data staat uit maar hetzelfde met data aan en ik zie zowieso nooit vodafone nl of 2g of 3g alleen de ontvangst balk.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic