SillyD

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

geen 4g signaal

Hallo ik heb een HTC One en mijn is ingegaan in september/oktober 2013. Ik hoor volgens mij ook 4g te ontvangen maar krijg dit dus niet, wel lang geleden daar volgens mij een sms over gehad. Instellingen staan goed en mijn collega ontvangt t wel op zijn iPhone op werk dus daar is 4g beschikbaar. Zie op t forum iets over blox activeren maar dat staat er niet bij, maar volgens mij zou dit niet nodig moeten zijn. Kunnen jullie hierbij helpen? Groetjes SillyD
7 Reacties 7
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hoi @SillyD ,
Om 4G te kunnen ontvangen,moet er aan een aantalvoorwaarden voldaan zijn zijn. Deze hebben betrekking op je toestel en op het abonnement. Verder moet 4G in de regio al zijn uitgerold. Alle voorwaarden overige informatie vind je op deze site.
Groetjes, Per
SillyD
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Per,

Ik heb een Vodafone Red Essential B hier stond toen bij dat dit geschikt zou worden voor 4G, HTC One zou dat 4G aan moeten kunnen, en mijn collega ontvangt dit wel op die locatie (Oegstgeest) dus zou ik dat daar ook moeten ontvangen.
Telefoon staat goed ingesteld, ook dat heb ik nagekeken.
Vandaar dat ik nu de vraag hier stel, ik heb al een tijd gedacht van t komt wel, maar als ik om mij heen mensen hoor dit er wel gebruik van kunnen maken ga ik me toch afvragen of er niet iets verkeerd staat ergens.

Groetjes Silvia

Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hey @SillyD

Om gebruik te maken van 4G moet je:

1: Een abonnement hebben dat geschikt is voor 4G
2: Een toestel hebben dat geschikt is voor 4G
3: Op een locatie zijn waar 4G dekking is

Als je aan alledrie de voorwaarden voldoet maar als 4G nog steeds niet werkt dan klopt er inderdaad iets niet. De enige oplossing is dan om contact op te nemen met onze klantenservice. Als je al een oudere variant hebt van het Red Essential abonnement zou het kunnen dat de 4G Netwerktoegang BloX nog aangezet moet worden. Kun je dit even navragen?
SillyD
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Maartje,

Ik dacht eigenlijk dat jullie dit via dit Forum ook konden regelen/nakijken, dat was in iedergeval bij T-mobile wel zo.
ik zie bij de blox's niets staan dat ik aan kan zetten.
Ik ga wel bellen met de klantenservice.
Bedankt.

Groetjes Silvia.
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hoi Silvia, heeft de klantenservice jouw vraag kunnen beantwoorden? Deel het dan even hier op het forum, zodat andere klanten ook weten wat de oplossing is. Alvast bedankt 😉
SillyD
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi

Ik heb nog niet gebeld, dus kan het nog niet vertellen.
Als ik het weet zal ik eraan denken dit te vermelden.

gr.
silvia
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Super! Ik ben heel benieuwd 😄
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic