Mephisto3

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

geen 4G netwerk op ONeplus 5

IK ben een van de eerste die dit toestel heeft ontvangen maar nu kan ik geen 4G connectie krijgen . 3g werkt wel
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
@ all , OnePlus heeft een fix voor de fout in de software uitgebracht. Ga naar Instellingen > Systeemupdates om de fix te installeren. Daarna zou het moeten werken ;).

Bekijk in context

17 Reacties 17
Anonymous
Niet van toepassing
Dat schiet niet op Mephisto3
Heb je in het toestel wel 4g aan staan?

Heb je de mogelijkheid om het simkaartje in een ander toestel te stoppen. Op deze manier kunnen we achterhalen of het issue in het toestel zit of in het netwerk/simkaart


Mephisto3
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
|Hoi Steven In mijn Opo 3 werkt het gewoon
Mephisto3
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
ja 4g staat aan
Anonymous
Niet van toepassing
En 4g heb je aan staan neem ik aan onder de instellingen? Heb je het toestel al eens geüpdate naar de laatste software variant of al eens terug gezet?
Mephisto3
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
ik heb het toestel geüpdate naar de laatste software
niek265

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ook ik heb mijn OP5 al ontvangen, en ook ik heb geen 4g verbining. Ik heb gechat met Oneplus support en die zeiden dat ik een nieuwe sim moest proberen, maar deze sim werkte gewoon op mijn OP3.
niek265

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb een andere simkaart geprobeerd, ook van vodafone, ook met 4g, nogsteeds alleen een h+ bovenin.
deputynl

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik heb hetzelfde probleem en kees op forums dat anderen het ook hebben. Alle netwerken in Nederland doen het, maar Vodafone doet enkel hsdpa+. Ik heb nog niet gehoord dat iemand het wel werkend heeft op Vodafone heb wel ergens gelezen dat Vodafone toestellen van het netwerk zou weren?

Nog kort, 4g staat aan. Apn is ingesteld (heb ook gewoon 3g), firmware update is uitgevoerd.

Het zou fijn zijn als dit snel kan worden opgelost!
cabrioot

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hier nog een Vodafone klant met een Oneplus 5, vanochtend een nieuwe NanoSIM kaart gehaald bij de shop, maar geen 4G.

Alle instellingen nagelopen, ook handmatige instellingen geprobeerd, telefoon herstart etc etc ... kom niet verder dan H+

Het blijkt dat we niet de enige zijn, de diverse forums stromen ondertussen vol met deze klachten, blijkt alleen bij Vodafone te zijn, niet bij Ziggo of andere aanbieders.

Zie ook : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1782317/27

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1782317/27
cabrioot

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hier nog een Vodafone klant met een Oneplus 5, vanochtend een nieuwe NanoSIM kaart gehaald bij de shop, maar geen 4G.

Alle instellingen nagelopen, ook handmatige instellingen geprobeerd, telefoon herstart etc etc ... kom niet verder dan H+

Het blijkt dat we niet de enige zijn, de diverse forums stromen ondertussen vol met deze klachten, blijkt alleen bij Vodafone te zijn, niet bij Ziggo of andere aanbieders.

floristevito

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb precies hetzelfde probleem. Heb echter mijn oneplus 5 ook getest met een kpn sim kaart, en krijg daar wel 4g. Het porbleem ligt dus bij vodafone en niet aan de hardware gelukkig. Ik heb dit probleem gevolgd en zie dat alle oneplus 5 vodafone gebruikers precies hetzelfde hebben. Ik hoop dat jullie (vodafone) het snel kunnen oplossen. Ik snap dat het een erg nieuw toestel is, en nog niet veel mensen in Nederland hebben er een maar dit zou eigenlijk wel op orde moeten zitten bij jullie 🙂 Voor meer mensen met het probleem: https://forums.oneplus.net/threads/no-4g-with-vodafone-nl.554700/ https://forum.xda-developers.com/on...lus-5-vodafone-nl-t3626238/page3#post72792849 Nogmaals, hardware is hier niet het probleem, ook de banden van vodafone worden gewoon ondersteund door de Oneplus 5. Kpn werkt ook wel gewoon. Hopelijk is er snel een fix 🙂
MG70

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Probleem is algemeen voor op5 icm Vodafone Nederland. Zie o.a. berichtgeving op Tweakers.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
@ all , OnePlus heeft een fix voor de fout in de software uitgebracht. Ga naar Instellingen > Systeemupdates om de fix te installeren. Daarna zou het moeten werken ;).
deputynl

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Dat werkt, bedankt!
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Aangezien de problemen zijn opgelost door OnePlus zal dit topic binnenkort worden gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic