FMA

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

fout "Berichten kunnen niet worden verzonden" na reset

Betreft Samsung Galaxy S3.

Ik heb na ongeveer een jaar probleemloos gebruik de fabrieksinstellingen van mijn S3 hersteld.
Eerst een backup gemaakt met samsung KIES, dan een herstel van fabrieksinstellingen, daarna contacten, SMS-berichten en accountinstellingen hersteld met samsung KIES vanuit de gemaakte backup. Ik heb geinstalleerde apps niet teruggezet.

Probleem is dat ik nu de foutmelding krijg: Berichten niet verzonden, 11 berichten kunnen niet worden verzonden.. in het meldingen venster.
Als ik hierop tik, kom ik in de SMS applicatie, waar geen bijzonderheden te vinden zijn.

Om deze foutmelding te verhelpen, heb ik het volgende al gedaan en uitgezocht:
-Ik heb alle threads al verwijderd.
-ik kan gewoon SMSen versturen en ontvangen. (SMS centrale staat juist ingesteld)
-ik heb geen concept berichten, vergrendelde berichten, of spam berichten
-ik heb geen SIM-kaartberichten.

Hoe kan ik deze foutmelding verhelpen?

met vriendelijke groet,
Ferry


Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi Ferry,

Een reset zou kunnen bijdragen aan de oplossing. Wellicht is het slim om er eens mee langs de winkel te gaan? Hier kunnen ze het toestel eventueel opnieuw updaten/opsturen. Laat je ons weten of het gelukt is?

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Ferry, dan heb je inderdaad alle voor de hand liggende opties al doorlopen. Wat ik denk ik zou proberen is het volgende:

Ga naar instellingen -> applicatiebeheer -> alles -> selecteer de app "berichten" -> klik gedwongen stoppen en gegevens wissen (sla wel eerst sms'jes die je wilt houden op) en reboot je telefoon
Helpt dat?
FMA
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor je reactie en tip.
Net geprobeerd (geen berichten backup gemaakt, is niet nodig)
helaas nog steeds 11 berichten niet verzonden...

Meer suggesties van harte welkom!
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
FMA schreef:
Bedankt voor je reactie en tip.
Net geprobeerd (geen berichten backup gemaakt, is niet nodig)
helaas nog steeds 11 berichten niet verzonden...

Meer suggesties van harte welkom!
Het lijkt erop dat het oude berichten zijn die niet verstuurd kunnen worden. Blijft het aantal ook altijd op 11 staan? En staan er niet ergens oudere berichten die misschien toch niet zijn verstuurd?
FMA
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het lijkt erop dat het oude berichten zijn die niet verstuurd kunnen worden. Blijft het aantal ook altijd op 11 staan? En staan er niet ergens oudere berichten die misschien toch niet zijn verstuurd?

Aantal blijft altijd 11 staan. Waar zou ik die oude berichten moeten zoeken?

Met vriendelijke groet,
Ferry
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Geheugenkaart wellicht? Haal deze eens eruit en probeer het eens opnieuw. Heb je overigens al eens geprobeerd of het opnieuw herstellen van je toestel naar de fabrieksinstellingen eventueel een oplossing kan bieden? Zo niet, raad ik je aan dit nogmaals te proberen.
FMA
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Serkan

Nog een keer resetten zou kunnen. Maar liever zou ik het gewoon op willen lossen.

Met vriendelijke groet,
Ferry
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi Ferry,

Een reset zou kunnen bijdragen aan de oplossing. Wellicht is het slim om er eens mee langs de winkel te gaan? Hier kunnen ze het toestel eventueel opnieuw updaten/opsturen. Laat je ons weten of het gelukt is?
FMA
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Annabelle,

Ik heb de meldingen van de berichten app uitgezet, misschien dat de meldingen na een update ook vanzelf weggaan.
Momenteel komt het me niet uit om langs de winkel te gaan of om nog een keer een reset te doen.
Wellicht dat ik dit over een paar maanden nog eens probeer.

Bedankt in ieder geval voor het meedenken!

Met vriendelijke groet,
Ferry
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic