gh

Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

bellen met Samsung galaxy tab 7 met 3G

Prepaid sim erin, WhatsApp geïnstalleerd, lukt en werkt goed, Prepaid tegoed opgewaardeerd. Provider Vodafone ingesteld. Bellen lukt echter niet en uitschakelen wifi geen internet mogelijk. Wat nu om deze problemen op te lossen
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
gh
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hallo, de simkaart is getest in een ander toestel, is ok. Ik denk dat ik voor € 10 euro heb opgewaardeerd via Vodafone.nl. Ik kreeg een nieuw wachtwoord en berichtje dat de opwaardering was uitgevoerd, en de mededeling: bedankt voor de registratie , ik ontvang de bonus € 12,50 extra beltegoed. Wel leuk als ik met de tablet niet kan bellen. Mogelijk kan ik het gebruiken om te googlen ? als ik geen wifi heb? Ben ik nu wel geregistreerd ? Ik ontving vandaag een berichtje op de 3G tablet met de aanmoediging om me te registreren en te opwaarderen. Ik ontvang dan ( weer ) een SMS als het tegoed is opgewaardeerd. Beetje verwarrend. Ik probeer dit weekend nog wat instellingen, resultaten meld ik na het weekend,
Voorlopig dank voor de hulp.
PS Deze conversatie loopt via een niet 3G Samsung tablet

Bekijk in context

6 Reacties 6
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey gh,

Wat jammer dat je nu niet kunt bellen en internetten zonder wifi. Heb je een Prepaid Data Sim Only kaart? In dat geval kun je er niet mee bellen. Mocht je een reguliere prepaid simkaart hebben waarmee je ook kunt bellen controleer dan de stappen op http://voda.fo/ne/ao5jl. Noteer de uitkomst van deze test in dit topic zodat we meer informatie hebben en samen erachter kunnen komen waar het probleem vandaan komt.

De internetinstellingen voor deze tablet kun je terugvinden via http://voda.fo/ne/9tggf. Bij een Prepaid Data Sim gebruik je als APN office.vodafone.nl. Bij een reguliere Prepaid Sim kun je alleen live.vodafone.com gebruiken als APN.
gh
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Marc, ik heb een Vodafone Prepaid Mobiel Internet sim kaart gekocht bij media markt. Een rood kaartje met Part No: 106000640. Deze sim zou geschikt zijn voor de Samsung Galaxy tab 2 met 3G. Na registeren bij Vodafone heb ik na invoeren van de gestuurde code via SMS mijn tegoed opgewaardeerd met 10 euro. Na downloaden van whatsapp is het gelukt met gebruik maken van het telefoon nr de app werkend te krijgen. Als ik echter wifi uitzet wil ik gebruik maken van de aan Vodafone betaalde euro's voor data gebruik. Dit wil niet lukken, dus Google en bellen werken niet. Graag zou ik hierbij wat voor de beginner leesbare Hulp hebben toegespitst op mijn type Samsung. Dus het bovenstaande vermelde type. Ik kan bij instellingen, draadloos en netwerk , mobiele netwerken alleen kiezen : Mobiele gegevens met of zonder vinkje, roaming met of zonder vinkje instellen, verder ingesteld Vodafone Live, netwerkmodus wcdma, en operator vodafone NL.
Bij voorbaat dank
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi gh, check aub eerst even twee dingen:

- vinkje bij de mobiele gegevens (roaming mag zonder vinkje blijven)
- klik de Vodafone Live (de APN) eens aan.
Als deze staat op live.vodafone.com, verander die dan eens naar office.vodafone.nl
check ook even de exacte instellingen van de APN via de boven gegeven link (de tweede)

gh
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hallo, ik heb deze aktie uitgevoerd. Ook nu geen Google zoekactie en bellen mogelijk.
Als ik via instellingen, draadloos en netwerken ga naar Toestelinfo krijg ik de om de volgende info bij status: netwerk Vodafone NL, type mobiel netwerk, servicestatus in bedrijf, roaming geen roaming, status mobiel netwerk verbinding verbroken, mijn telefoonnummer onbekend, ERI verstond niet beschikbaar, IP- adres niet beschikbaar, apparaat status normaal.
Mogelijk geeft dit info voor een oplossing
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Sowieso is bellen met een mobiel internet simkaart niet mogelijk, dus dat dat niet werkt kan kloppen.

Dat de dataverbinding niet werkt is echter niet de bedoeling. Heb je de mogelijkheid om je simkaart in een telefoon te testen? Dan komen we erachter of hij dan wel werkt, zo ja dan is het een instelling, zo nee dan denk ik dat het de simkaart is. Er is dan vermoedelijk iets anders mis. Heb je al een My Vodafone account? Heb je genoeg data in de bundel?
gh
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hallo, de simkaart is getest in een ander toestel, is ok. Ik denk dat ik voor € 10 euro heb opgewaardeerd via Vodafone.nl. Ik kreeg een nieuw wachtwoord en berichtje dat de opwaardering was uitgevoerd, en de mededeling: bedankt voor de registratie , ik ontvang de bonus € 12,50 extra beltegoed. Wel leuk als ik met de tablet niet kan bellen. Mogelijk kan ik het gebruiken om te googlen ? als ik geen wifi heb? Ben ik nu wel geregistreerd ? Ik ontving vandaag een berichtje op de 3G tablet met de aanmoediging om me te registreren en te opwaarderen. Ik ontvang dan ( weer ) een SMS als het tegoed is opgewaardeerd. Beetje verwarrend. Ik probeer dit weekend nog wat instellingen, resultaten meld ik na het weekend,
Voorlopig dank voor de hulp.
PS Deze conversatie loopt via een niet 3G Samsung tablet
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic