priscilla58

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

defecte samsung s5 geleverd bij verlenging

Misschien zit ik op het hele verkeerde forum, maar toch wil ik het volgende kwijt:
Op 16 december heb ik deze telefoon geleverd gekregen na verlenging van mijn abonnement. Direct bij het overzetten van mijn contacten herstartte deze telefoon zich meerdere malen. In de uren erna herhaalde dit zich op willekeurige momenten, ook wanneer er niets met de telefoon gedaan werd.
Volgende dag gebeld en gechat met Vodafone hoe te handelen.
Jammer genoeg krijg je dan tegenstrijdige informatie: u kunt het toestel opsturen en dan krijgt u een nieuwe; nee u moet langs een vodafone winkel en dan wordt hij gerepareerd (een nieuw toestel kan niet); natuurlijk krijgt u een nieuw toestel, daar heeft u recht op.... enz.
Uiteindelijk op zaterdag toch maar naar Vodafonewinkel op Zuidplein gegaan, het probleem uitgelegd maar ook daar kreeg ik te horen dat het toestel niet zomaar ingenomen kon worden (op de pakbon staat overigens dat retourneren via vodafonewinkel gratis is). Ik moest hem toch echt opsturen en dan werd hij wel gerepareerd. Ter controle hadden ze het toestel aangezet en in die vijf minuten was hij niet herstart.
Als alternatief kreeg ik wel dat ik naar Barendrecht kon want waar was een reparateur en die kon er dan direct naar kijken.
Prima dan maar naar Barendrecht.
Helaas was het zaterdag en dan is er geen technicus aanwezig. Wel konden ze het toestel innemen, de verlenging ongedaan maken zodat ik weer op "nul" zou komen te staan en dan bij hun weer opnieuw mijn contract verlengen. Omdat ik ook gebruik wil maken van de aanbieding van de gratis tablet moest ik dan wel op dinsdag of woensdag naar Vodafone bellen of het toestel daar al ontvangen was en al verwerkt.
Wat schetst mijn verbazing: eh nee we hebben het toestel nog niet binnen en als we het binnen hebben dan duurt het wel 2 weken voordat de verwerking heeft plaatsgevonden. O die aanbieding van Samsung? Ja die loopt maar tot 31 december 2014, en nee, daar kunt u dan geen gebruik van maken. Belt u maar terug naar de winkel, want wij kunnen hier niets aan veranderen.
Maar u had uw contract helemaal niet hoeven opzegen hoor, als u het toestel had (laten) opsturen, dan had u gewoon een nieuwe gekregen!!!

Ik heb dus nu echt het gevoel van het kastje naar de muur te zijn gestuurd met als resultaat geen nieuwe telefoon!



7 Reacties 7
Marshall

Raadgever
  • 92Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/telefoonabonnement-inclusief-mobiele-telefoon-rechten-bij-kapot-toestel
Marshall

Raadgever
  • 92Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
Hier kunt u zien dat ze in de winkel 2 keuzes hebben en dat u geen overlast hier door mag lijden.

Lees dit even door en zo weet u waar u recht op heeft.
priscilla58
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
dank voor uw bericht. Ik weet wel waar ik recht op heb, het gaat mij erom dat ik door diverse medewerkers onjuiste informatie krijg om datgene waar ik recht op heb, ook daadwerkelijk te krijgen, m.a.w. in mijn optiek zijn ze in de winkel niet op de hoogte van de 2 opties die er zijn zodat de klant geen overlast heeft.

Hierdoor loop ik dus, zoals ik al gepost heb, de aanbieding van samsung zelf mis omdat deze maar tot 31 december a.s. geldig is en heb ik nog steeds geen nieuwe deugdelijke telefoon.
Marshall

Raadgever
  • 92Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
Als jij je abo hebt afgesloten in de tijd van de actie dan heb jij wettelijk recht op die tab en als jij een nieuwe abo hebt toegewezen gekregen dan wel met dezelfde voorwaarde vragen als het geen daarvoor. Verder zou ik het niet weten. Anders is het echt bad luck.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@priscilla58

Hoe heb je het toestel besteld? Heb je dit in een Vodafone winkel gedaan of heb je dit online of telefonisch gedaan? De manier van bestellen bepaalt namelijk hoe je moet handelen als je een defect toestel ontvangt. Ik hoor het graag!
priscilla58
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Met behulp van de chat, online besteld.
Om te retouneren staat op de pakbon dat je het toestel kunt opsturen, aangetekend, of via de vodafonewinkel. Dan is het gratis. Dit ook nog even nagevraagd via de helpdesk en die antwoordde dat deze info juist was, alleen als je dan in een winkel komt blijkt dat dus niet zo te zijn.
priscilla58
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Inmiddels contact gehad met Vodafone en ik krijg een nieuw toestel toegestuurd. Onder dezelfde voorwaarden dus ik kan met pakbon de tablet bestellen bij Samsung.
Probleem is dus uiteindelijk op een nette manier en naar tevredenheid opgelost.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic