Beste Annemarie Hop,
Als je je maandelijkse Vodafone data-bundel hebt verbruikt, dan ga je per MegaByte betalen.
Dit is buiten-de-bundel verbruik.
Bij de meeste abonnementen rekent Vodafone in dat geval
€0,10 per MegaByte-buiten-de-bundel.
Kijk op de tarieven-pagina welk tarief per MegaByte voor jouw abonnementsvorm van toepassing is.
Jij hebt onbewust enorm veel mobiele data buiten je bundel verbruikt.
Wel meer dan 1000 MegaByte. Want 1000 MB * €0,10 per MegaByte is €100,00 aan data-verbruik op je factuur.
Dat overkomt velen. Bij Vodafone en ook bij alle andere Nederlandse telecom-providers.
In onderstaand topic heb ik heel veel instellings-adviezen gegeven om je onbewuste en ongevraagde data-verbruik te limiteren.
Weblink:
http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Red-Abonnementen/Datagebruik-tips-amp-tricks-om-binnen-je-bunde... Ik verzoek je om samen met mij, en vele anderen, te pleiten voor het volgende:
dat Vodafone haar beleid wijzigt in: mobiele data-bundel op = mobiel internet automatisch uitschakelen.
Dus dat je niet méér kan verbruiken dan je overeengekomen maandelijkse data-bundel.
Daarna moet Vodafone je mobiele data-verbinding automatisch uitschakelen. Gebaseerd op een aktuele data-registratie.
Op deze wijze worden schrijnende verhalen, zoals de jouwe, niet meer mogelijk.
Datzelfde geldt trouwens ook voor bel-bundels. Dus: bel-bundel op = mobiel bellen automatisch uitschakelen.
De adviezen in eerdergenoemd topic om je onbewuste en ongewenste data-verbruik te voorkomen.
Volg ze allemaal zorgvuldig op. Het gaat immers om
jouw geld. Succes !
Netwerker