annemariehop70

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

datagebruik van 100 euro

Ik krijg een bericht van vodafone dat mijn datakosten binnen nederland zijn opgelopen tot boven 100 euro. Nou heb ik normaal gesproken nooit datakosten, dus ik vraag mij af, waar komt dit vandaan? Help, ik ben een beetje in paniek!

1 Reactie 1
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Beste Annemarie Hop,

Als je je maandelijkse Vodafone data-bundel hebt verbruikt, dan ga je per MegaByte betalen.
Dit is buiten-de-bundel verbruik.
Bij de meeste abonnementen rekent Vodafone in dat geval €0,10 per MegaByte-buiten-de-bundel.
Kijk op de tarieven-pagina welk tarief per MegaByte voor jouw abonnementsvorm van toepassing is.

Jij hebt onbewust enorm veel mobiele data buiten je bundel verbruikt.
Wel meer dan 1000 MegaByte. Want 1000 MB * €0,10 per MegaByte is €100,00 aan data-verbruik op je factuur.

Dat overkomt velen. Bij Vodafone en ook bij alle andere Nederlandse telecom-providers.
In onderstaand topic heb ik heel veel instellings-adviezen gegeven om je onbewuste en ongevraagde data-verbruik te limiteren.

Weblink: http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Red-Abonnementen/Datagebruik-tips-amp-tricks-om-binnen-je-bunde...

Ik verzoek je om samen met mij, en vele anderen, te pleiten voor het volgende:
dat Vodafone haar beleid wijzigt in: mobiele data-bundel op = mobiel internet automatisch uitschakelen.

Dus dat je niet méér kan verbruiken dan je overeengekomen maandelijkse data-bundel.
Daarna moet Vodafone je mobiele data-verbinding automatisch uitschakelen. Gebaseerd op een aktuele data-registratie.

Op deze wijze worden schrijnende verhalen, zoals de jouwe, niet meer mogelijk.
Datzelfde geldt trouwens ook voor bel-bundels. Dus: bel-bundel op = mobiel bellen automatisch uitschakelen.

De adviezen in eerdergenoemd topic om je onbewuste en ongewenste data-verbruik te voorkomen.
Volg ze allemaal zorgvuldig op. Het gaat immers om jouw geld.

Succes !

Netwerker
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic