barbara001

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

automatisch netwerk selecteren

Op mijn Galaxy S plus lukt het me niet (en ook de medewerker van de Vodafonewinkel hier in de stad niet) om automatisch netwerk selecteren te kiezen.
Zodra je  "netwerk kiezen" aanklikt zie je wel vaag deze mogelijkheid in beeld, maar deze kan niet worden aangeklikt. Als ik naar Frankrijk reis moet ik dus resp. in Belgie een netwerk kiezen, daarna in Kuxemburg en vervolgens in Frankrijk.
Heeft iemand de oplossing?
6 Reacties 6
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Barbara,

Vervelend probleem.
Wat gebeurt er als je naar Draadloos en Netwerken, Mobiele Netwerken, Netwerkoperators gaat?

Ik krijg bij mijn Note de melding dat er niet gezocht kan worden naar netwerken als de gegegvensservice aan staat.

Zet via Instellingen, Draadloos en Netwerken de optie pakketgegevens eens uit.

Probeer het daarna opnieuw 😉
Selly

Gedreven Liefhebber
  • 106Posts
  • 8Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Barbara,

Wat DroidGuru zegt klopt ook voor de Galaxy S plus. Ik heb het even getest. Zodra je op netwerkoperators klikt vraagt het teostel of je de gegevens service uit wilt zetten. Als je dat doet gaat het tgoestel zoeken. je kunt ook even je toestel uitzetten voor je de grens over gaat, als je hem dan weeraanzet als je even over de grens bent kist hij dde daar beschikbare netwerken.

Doe dit niet meteen als je de grens over gaat want dan kan het oude netwerksignaal nog sterk zijn zodat het toestel niets anders gaat zoeken.

barbara001
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas geen succes!
Als ik op netwerkselecteren druk gaat hij zoeken maar ik kan het automatisch selecteren niet aanklikken.
barbara001
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij mij stelt hij de vraag niet of ik de paketgegevns uit wil zetten. Maar ook als ik deze uitzet kan ik het automatisch selecteren nog niet aanklikken.
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Ik zou even bij een winkel langsgaan.

Je moet automatisch een netwerk kunnen selecteren. Indien dit zoals beschreven echt niet wil meewerken is een bezoekje aan een Vodafone winkel het makkelijkste.

Succes iig!
marco-w

Gedreven Meedenker
  • 89Posts
  • 11Oplossingen
  • 5Likes
Hallo barbara001,

Wat een vervelend en vreeemd probleem met je toestel.
Het enigste wat ik nog kan bedenken behalve bij een winkel langs te gaan is.

Het toestel update via Samsung Kies of het toestel terugzetten naar de fabrieksinstellingen.


Groeten,
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic