marina29

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

almere (poort)

Hallo,

Ik en vele andere met mij (buurtbewoners) hebben geen of niet goed bereik in Almere poort.
Het is voornamelijk wanneer we binnens huis zijn, maar ook de internetverbinding is zeer laag buiten.
Na honderden keren aangeven bij Vodafonewinkel, en altijd het antwoord te krijgen dat ze weten van het probleem, geven de schuld aan de bouw die nog niet klaar is, hijskranen die signaal verstoren etc. Ook zeggen ze dat er overleg is om misschien ooit een nieuwe zendmast erbij te plaatsen, maar dat het tot nu toe word afgehouden.

Ik wil graag dat er na 4 jaar iets gaat gebeuren aan het bereik, andere maatschappijen hebben namelijk niet eens bereik daar, dus overstappen kan heel slecht worden voor mij.

Groetjes Marina
21 Reacties 21
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey Marina,

Bedankt voor je berichtje op het forum.
Heb je misschien een volledige postcode voor me? Dan kijk ik de dekking in het gebied na.
Het is inderdaad mogelijk dat hijskranen en dergelijke het signaal verstoren. Maar je geeft aan hier al 4 jaar last van te hebben, is de bouw al zo lang bezig?
767

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik woon ook in Almere Poort, heb echter perfect bereik met Vodafone.
Dit betreft een nieuwbouw wijk, waar helaas al sinds 2008 gebouwd wordt. Nog steeds (en ook de komende jaren) zal dit nog volop in bedrijf zijn.
 
Post code is 1363 BL
 
 
Bulldog

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik woon ook al een aantal jaar in Almere Poort en het bereik is bij mij ook slecht. Postcode is 1363LC. Heb het idee dat er begin dit jaar uberhaupt iets is veranderd aan de mast die hier wel in de buurt staat, want sindsdien is het bereik alleen nog maar slechter geworden.
Bulldog

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste,

Al enige jaren is het bereik van Vodafone in Almere Poort erg slecht. In sommige delen van Almere Poort is het -redelijk- maar op veel plaatsen is het signaal matig tot slecht. Op veel locaties is er zelfs -buiten!- geen internet verbinding beschikbaar. Al enige keren in de winkel geweest, steeds toegezegd dat er -misschien- met de tijd een extra mast geplaatst zal gaan worden echter is dit tot dusver nooit officieel bevestigd. De dekkingskaart van Vodafone geeft aan dat er goed signaal zou moeten zijn, echter dit klopt niet. Binnenshuis inmiddels een Femtocell geplaatst; echter dit lost het probleem voor buiten niet op. Is het bekend waar de dichtbijzijnde mast staat die Almere Poort bedient? Ik heb het idee dat deze hier een eind vandaan staat.

Graag na 4 jaar het verzoek het netwerk voor Almere Poort nu te verbeteren.

[Postcodegebied is 1363]
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hé Bulldog,

Vervelend dat je dit ervaart! Kun je de exacte postcodes met letters doorgeven? Dan kan ik nakijken waar de dichtsbijzijnde mast is. Heb je je simkaart ook laten testen toen je in de Vodafone winkel was?
Bulldog

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn postcode is 1363LC

Bedankt voor de moeite!
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hallo @Bulldog,

Bedankt voor de volledige postcode. In de buurt van de de Moldaviestraat staat een 2G/3G mast. Volgens de metingen zou het 2G-netwerk op deze postcode wel goed moeten zijn. Van het 3G-netwerk zijn (nog) geen metingen gedaan op deze postcode. Het bereik van het 3G-netwerk kan anders zijn doordat er andere frequenties worden gebruikt. Schakel daarom terug naar het 2G-netwerk.
Bulldog

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor je reactie Marc! Ik heb het idee dat de informatie die bij jullie bekend is echter niet juist is. Het spraaknetwerk is voldoende. Echter zitten er in het volledige 1363 postcodegebied behoorlijke gaten in jullie deking. Zeker nu dit nieuwe stadsdeel behoorlijk begint te groeien is dit merkbaar.

Een mobiele dataverbinding buitenshuis is op veel plekken niet beschikbaar of zeer slecht.

Is het mogelijk om een 3G meting binnen dit postcodegebied aan te vragen? Of zijn er plannen om dit postcodegebied op korte termijn te upgraden zodat het bereik binnen het hele stadsdeel verbetert?

Afgelopen jaren zijn er al diverse meldingen geweest over / uit dit postcodegebied maar tot op heden is er de afgelopen jaren nog niets veranderd.
Bulldog

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zie ook: http://forum.vodafone.nl/t5/Netwerkvragen/almere-poort/m-p/71042/highlight/true#M4425
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hallo Allemaal,

Ik zie inderdaad dat de 3G dekking in deze omgeving niet optimaal is. Het beste wat je nu kunt doen is je toestel instellen op 2G. Helaas kunnen wij 3G niet altijd en overal garanderen. 2G daarentegen wel. Als je binnenshuis toch 3G signaal wilt, kun je het beste een SignaalPlus apparaat aanschaffen. Kijk hier voor meer info!
goku1990

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vanaf de ochtend kan k niet meer internetten
Via de wifi retour .alle lampjes staan aan van de wifi retour maar mijn pc en telefoons pakken de wifi internet niet.mijn iphone vindt steeds niet de signalen op van mijn wifi .
Ik weet niet of het netwerk het doet of de wifi retour.
Help.
MiRoJo

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het bereik in Almere Poort is inderdaad verschrikkelijk en bij ons tot de dag van vandaag nog steeds ondoenlijk.
Als ik voorheen de netwerkkaart bekeek dan zag je inderdaad dat als je inzoomde de postcode 1363WB erg slecht was. Tegenwoordig is volgens de netwerkkaart Almere Poort uitstekend, je kan nu alleen niet meer inzoomen tot de juiste straat.

Je toestel terugzetten naar 2G is leuk maar niet de bedoeling lijkt mij, je moet dan de hele dag schakelen als je onderweg wel eens gebruikt wilt maken van snel internet.Mensen zoals ik met een iPhone kunnen alleen maar schakelen tussen 4G en 3G dit is dus geen optie. Ik moet regelmatig internetten via Edge en dit is jammer genoeg meer regelmaat dan uitzondering met als gevolg dat de internetpagina helemaal niet geopend wordt of pas na 5 minuten. E-mail ophalen is een ramp, heel vaak de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden met de server. Bellen is ook een ramp vaak vallen zinnen half weg of is er gewoon weinig van de verstaan door een blokkerig geluid.

Er is een case aangemaakt door Vodafone en er is aangegeven dat er binnen 5 tot 10 werkdagen een oplossing komt cq actie ondernomen wordt. Deze tijd is verstreken en nog steeds krijg je te horen dat de speciale afdeling het nog niet behandeld heeft, nog even geduld.......... Als je ze wijst op de eerdere beloften dan krijg je een standaard antwoord dat ze geen telefonisch contact kunnen hebben met deze speciale afdeling en dat het enige wat je kan doen afwachten is!

Na het eerdere probleem dat ze zomaar mijn gegevens in de telefoongids hadden gezet en nu dit weer. Ze doen echt hun best om klanten binnen te houden! Ga zo door Vodafone, Superbedankt!!
Bulldog

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
MiRoJo bedankt voor je toevoeging in dit topic. Tot op heden inderdaad nog geen enkele verbetering in Almere Poort te bekennen. Begin en eind 2012, maar ook al in 2011 heb ik telefonisch contact gehad met Vodafone met de vraag wanneer wij in Almere Poort netwerkverbeteringen kunnen verwachten. Hierop geen enkele reactie ontvangen.

Op 17-12-2013 heb ik reeds in dit topic aangevraagd of het mogelijk is om een 3G meting uit te laten voeren in Almere Poort. Hierop ook op geen enkele manier een reactie op ontvangen. Wel het advies gehad om een SignaalPlus aan te schaffen; dit heb ik gedaan. De verbetering is redelijk, maar niet optimaal. Wel treurig dat de kosten hiervoor voor rekening van de klant komen maar dat terzijde.

Almere Poort begint steeds meer een stadsdeel te worden en het is belachelijk dat het bereik, zelfs buitenhuis dus, totaal ontoereikend is. Op een iPhone is switchen naar 2G inderdaad niet mogelijk.

Ook ik heb van Vodafone vaak de mededeling gekregen binnen 5 tot 10 werkdagen een reactie te mogen ontvangen. Tot op heden de afgelopen jaren nog geen enkele reactie ontvangen. De klantenservice kan ook niet doorverbinden naar iemand of een afdeling die mij wel serieus verder kan helpen.

Binnenkort verloopt mijn contract en indien het netwerk niet verbeterd ben ik helaas genoodzaakt om over te stappen naar een andere aanbieder (welke wel voldoende bereik in Almere Poort leveren).


Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Als er zoveel verandert in korte tijd in een regio kan dat ook invloed hebben op de netwerkdekking. Meer mensen gaan gebruik maken van een mast, bouwkranen verstoren het signaal, er staan huizen waar die eerst niet stonden.
Misschien is het inderdaad handig om dit eens nader te onderzoeken.
Daarbij kunnen we jullie hulp goed gebruiken. Willen jullie een aantal mobiele nummers en bijbehorende postcode verzamelen? Je kunt deze aan ons doorgeven via een provébericht op Facebook of Twitter. Op die manier krigt we zicht op het gebied dat deze problemen ervaart.
De volgende vragen zijn erg belangrijk voor het onderzoek:
- Wat zijn je naam, adres, mobiele nummer en klantnummer?
- Op welke postcode(s) heb je deze problemen?
- Heb je problemen met bellen, sms'en, internet of een combinatie van deze?
- Heb je alleen binnenshuis problemen op jouw postcode, of ook buiten en op ander locaties?
- Haal even je simkaart uit je toestel. Merk je verschil als je hem na 2 minuten weer terug plaatst?
- Merk je verschil als je je simkaart in het toestel van iemand anders plaatst?
- Welk merk en type toestel gebruik je?
- Merk je verschil als je je toestel instelt op alleen 2G/GSM?Ik hoop dat we op jullie medewerking kunnen rekenen. Des te sneller hebben we een oplossing gevonden.Alvast bedankt!
Caro

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vodafone,

waarom kunnen jullie niet toegeven dat de dekking niet goed is in Almere Poort ? Ik betaal iedere maand 50 euro maar de helft van de tijd kan ik het niet gebruiken en moet ik buiten Almere Poort bijvoorbeeld mijn Internetbankieren doen.
Ik heb al jullie suggesties braaf uitgevoerd maar het werkt niet, niet mijn SIM kaart in een ander toestel, niet een andere SIM kaart. Ja het is een nieuwbouwbuurt, maar dan moeten jullie het niet aanbieden, maar een abonnement is zo afgesloten, maar klachten worden niet behandeld.
Jullie blijven in gebreke en komen het contract niet na dus wil het contract opzeggen.
Caro

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Mijn postcode is 1363 WT.
Vodafone waarom kunnen jullie niet toegeven dat er niet voldoende bereik is in Almere Poort ? Dat zou wel zo eerlijk zijn toch ? Ik krijg regelmatig Buiten servicegebied dat zegt toch genoeg.
Ik heb al jullie suggesties uitgevoerd, want ik wil ook graag dat ik voor mijn 50 euro per maand waar voor mijn geld krijg, maar helaas niks werkt. Ik zou heel graag willen bellen en telefoontjes ontvangen maar het lukt echt niet.
Ik kan niet internetbankieren thuis, mijn ouders die toch al boven de 80 zijn kunnen mij niet bereiken in een noodgeval.
Jullie blijven helaas in gebreke en ik wil het abonnement ontbinden.
Bedankt.
Caroline Moerer



Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
@Caro

Annabelle schreef:

Hallo Allemaal,

''Ik zie inderdaad dat de 3G dekking in deze omgeving niet optimaal is. Het beste wat je nu kunt doen is je toestel instellen op 2G. Helaas kunnen wij 3G niet altijd en overal garanderen. 2G daarentegen wel. Als je binnenshuis toch 3G signaal wilt, kun je het beste een SignaalPlus apparaat aanschaffen. Kijk hier voor meer info!''

Ik kan me voorstellen dat dit niet prettig is. Lees ook bovenstaande reactie van Astrid. We blijven ons netwerk altijd optimaliseren en verbeteren. Ik heb op dit moment nog geen informatie wanneer dit in deze specifieke regio zal zijn. SignaalPlus is in dat geval de beste optie.
Caro

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Annabelle,

bedankt weer voor het antwoord dat al je collega's geven. Mijn toestel staat standaard ingesteld op automatisch switchen van 2G naar 3G, dus dat is niet de oplossing. Ik ga niks aanschaffen omdat jullie niet leveren wat jullie zouden moeten leveren. Ik wil het best gratis van jullie ontvangen.
Maar dat lost allemaal echt niks op, er is niet voldoende bereik in Almere Poort, daar wil ik een oplossing voor en als dat niet lukt dan wil ik het contract opzeggen of ik wil een korting op mijn contract.
Ik zou zo graag eens echt een oplossing voor dit probleem krijgen en niet jullie meeleven.
Bedankt.

Caro
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @Caro,

Ik begrijp dat je het niet tevreden bent over het antwoord van mijn collega's. Wanneer je telefoon staat ingesteld op automatisch switchen van 2G naar 3G dan kan het zijn dat je telefon bij goed 2G-bereik maar slecht 3G-bereik niet automatisch terugschakelt naar 2G. In dat geval kun je het beste je telefoon handmatig op 2G zetten.

3G-dekking wordt niet altijd gegarandeerd, het is echter wel beschikbaar in 95% van de gevalen. Het is dus niet zo dat we iets niet leveren wat we zouden moeten leveren.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic