Vikesh

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

abonnement opzeggen

Beste Vodafone,

Op 13-04 heb ik een abonnement met overstapservice met nummerbehoud bij u afgesloten gebaseerd op prijs vanwege het feit dat ik ook klant bij Ziggo ben. Per 29-06 gaat dit abonnement in. Mijn huidige provider is T-mobile.

Nu heeft Ziggo de prijzen met €2,50 per maand verhoogd (zie bijlage) waardoor ik geen combinatie prijsvoordeel meer heb t.o.v. de huidige provider T-mobile. Sterker nog, ik kom met Vodafone en Ziggo duurder uit. Ik heb 2,5 week geleden en heden gebeld om mijn abonnement bij u te annuleren aangezien ik bij T-mobile wil blijven. Helaas is mij heden verteld dat het niet meer mogelijk is vanwege verstrijken van de termijn, dit in tegenstelling tot 2,5 week geleden. In de mail van ziggo staat ook dat er tot en met 30-06 het abonnement bij hen kan worden opgezegd; aangezien Vodafone=Ziggo geldt dit ook voor het abonnement die ik op basis van combinatie prijsvoordeel heb afgesloten. Ik ben gisteren teruggekomen van vakantie, vandaar dat ik niet eerder heb kunnen reageren. Mijn bestelnummer is 296155326. Ik ga er vanuit dat zonder consequenties zoals kosten ed. het abonnement bij Vodafone geannuleerd kan worden. Tevens dat u het nummerbehoud met T-mobile regelt.

Ik vind het jammer het abonnement bij Vodafone op te zeggen, maar door de prijsverhoging van ziggo ben ik genoodzaakt hiervan af te zien.

Zojuist dit bericht ook per mail verstuurd.
8 Reacties 8
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Vikesh
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Erg vervelend wat je is overkomen maar je haalt nu 3 dingen door elkaar. Ziggo is met z’n prijs omhoog gegaan en daarom was het mogelijk om dan je Ziggo abonnement te beëindigen. Vodafone en Ziggo zijn dan wel samen maar administratief zijn het twee verschillende contracten die je hebt afgesloten. Dus je Ziggo abonnement kan je voor eind juni stoppen, zonder kosten. Maar Vodafone staat hier buiten.

Dus je Vodafone abonnement, die je hebt afgesloten, kan je nu, na de 14 dagen bedenktijd, niet meer annuleren. Als je dit binnen die 14 dagen had gedaan dan kon dit, maar nu kan dit niet meer.

Voor meer vragen kan je het beste de klantenservice van Vodafone bellen of door een chat te starten. Uiteraard kan je ook een privé bericht sturen naar Facebook of Twitter.

Deze mensen kunnen in je contract kijken en je verder te woord staan. Maar houd aub rekening dat het opzeggen van je Vodafone abonnement niet meer mogelijk is. Dit is een klanten helpt klanten community en ik kan je daar niet verder mee helpen.

Dus mijn advies, bel of chat even met Vodafone.
Succes in ieder geval!
Vikesh
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Energieboy wrote:
Hoi Vikesh
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Erg vervelend wat je is overkomen maar je haalt nu 3 dingen door elkaar. Ziggo is met z’n prijs omhoog gegaan en daarom was het mogelijk om dan je Ziggo abonnement te beëindigen. Vodafone en Ziggo zijn dan wel samen maar administratief zijn het twee verschillende contracten die je hebt afgesloten. Dus je Ziggo abonnement kan je voor eind juni stoppen, zonder kosten. Maar Vodafone staat hier buiten.

Dus je Vodafone abonnement, die je hebt afgesloten, kan je nu, na de 14 dagen bedenktijd, niet meer annuleren. Als je dit binnen die 14 dagen had gedaan dan kon dit, maar nu kan dit niet meer.

Voor meer vragen kan je het beste de klantenservice van Vodafone bellen of door een chat te starten. Uiteraard kan je ook een privé bericht sturen naar Facebook of Twitter.

Deze mensen kunnen in je contract kijken en je verder te woord staan. Maar houd aub rekening dat het opzeggen van je Vodafone abonnement niet meer mogelijk is. Dit is een klanten helpt klanten community en ik kan je daar niet verder mee helpen.

Dus mijn advies, bel of chat even met Vodafone.
Succes in ieder geval!

Dank je wel, Energieboy !
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Heb je inmiddels contact gehad met mijn collega's Vikesh?
Vikesh
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste Steven, donderdag heb ik met uw collega Ger gechat. Tevens parallel via Facebook messenger een reactie van uw collega Nils ontvangen. Daarnaast zojuist een mail van de klantenservice dat een reactie op mijn klacht langer dan 5 dagen zal duren.

Zowel Ger als Nils geven aan dat het abonnement niet opgezegd kan worden. Afgelopen woensdag uw collega van opzeggingen aan de lijn die het ook niet kon opzeggen, maar vond dat ik goede redenen had om dat via het klachtenformulier te bewerkstelligen.

Ik zie Vodafone als Ziggo en vv. Geen onderscheid. Door de actie van de één, in dit geval Ziggo, ben ik genoodzaakt om niet meer bij Vodafone te blijven. Het is daarom krom dat wanneer ik bij Ziggo opzeg het prijsvoordeel niet meer geldt.

Parallel heb ik donderdag Ziggo gebeld en een aanpassing in m’n abonnement gedaan; dat kon zonder consequenties vanwege de prijsverhoging tot 30-06. Maar weet wel: ik ga door deze aanpassing er op achteruit qua kanalen en beeld!

Maar m’n abonnement bij T-mobile loopt vandaag af, die nu achteraf gezien veel en veel voordeliger is dan die bij Vodafone. Allemaal vanwege de prijsverhoging bij uw Ziggo.

Ik ben puur vanwege kosten, de prijs, de kosten, overgestapt van T-mobile naar Vodafone. Maar jammer genoeg zit ik nu TWEE jaar vast aan Vodafone, met het gevolg dat als ik bij Ziggo wegga ik helemaal de hoofdprijs ga betalen.

Het is al met al krom, klopt niet, niet integer, en als klant heb je het recht om op te stappen vanwege acties van uw interne partner. Zeker omdat mijn abonnement pas op 29-06 bij Vodafone ingaat!
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hi Vikesh
Ik werk natuurlijk niet bij Vodafone en hoe het intern allemaal verloopt daar, heb ik geen weet van. Maar mij lijkt me dat je bij VodafoneZiggo twee verschillende contracten afsluit. Want je gaat bij Ziggo akkoord als je een abonnement afsluit en ook bij Vodafone. Je gaat dus twee contracten aan en voor mijn gevoel is dat los van elkaar. Mits je 1 contract kunt afsluiten en dat is niet het geval. Maar hoe dat juridisch in elkaar zit, weet ik natuurlijk niet.

Kom niet op voor VodafoneZiggo maar kosten die ze verhogen van het een of het ander heeft niets met beide contracten te maken. Het ligt er natuurlijk maar net aan welk abonnement je afneemt bij T-Mobile en dan nu bij Vodafone. Kan me voorstellen dat als je onbeperkt hebt dat het dan bij T-Mobile zo ie zo goedkoper is, maar ik ben daar niet helemaal van op de hoogte.

Snap best dat het je nu allemaal niet uit komt en dat je daar flink van baalt, dat heb ik zelf ook. Mijn Ziggo abonnement gaat nu ook met 2,50 euro omhoog terwijl ik ook 2,50 euro korting krijg bij Vodafone (vergeet niet, elke provider kan z'n prijzen aanpassen, daar doe je niets aan). Maar aan de andere kent denk ik dan weer dat ik blij ben dat Vodafone z'n prijzen niet duurder heeft gemaakt. Recht om op te stappen heb je alleen binnen de 14 dagen bedenktijd en die zijn over, want je bent al eerder je contract aangegaan. Daarom is mijn advies ook altijd aan iedereen: Leuk dat je al 120 dagen voor einde van je contract een nieuw contract kunt afsluiten, MAAR WACHT!! In die 120 dagen kan er nog zoveel gebeuren en wie weet komt het niet uit en kan je altijd nog weg en/of een andere aanbieding hebben. Begrijp wel dat wanneer je een leuke aanbieding ziet dat je er dan gebruik van wilt maken, maar dat heeft ook zo z'n x zijde.

Nogmaals, ik begrijp je volkomen maar het is nu niet anders.
Twee jaar toch maar even genieten van Vodafone en wie weet is het over 2 jaar weer anders maar stap niet te vroeg over! Hoe je het verder wilt oplossen, dat is aan jou en Vodafone. Wens je succes natuurlijk en voor vandaag maar niet teveel doen want het zal een warme dag worden.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Vikesh
De informatie die mijn collega's via chat en Facebook hebben gegeven is correct. Helaas kan ik dus ook niets voor jou veranderen hieraan. Uiteraard hopen we dat je alsnog tevreden bent/wordt met Vodafone als jouw provider.
Mocht er overigens toch nog nieuws zijn over dit issue, dan horen we het graag!
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Omdat voor de kortingen aan bepaalde voorwaarden voldaan moet worden (Ziggo icm Vodafone) en omdat via meerdere kanalen hetzelfde antwoord is gegeven, zal ik het topic binnenkort sluiten Vikesh
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic