yara

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

abo met Belgisch ID

Ok ... vanochtend kwam de koerier langs met mijn nieuwe mobiel ... maar die kreeg ik niet omdat ik een Belgische ID kaart heb .
Ik heb al een abo lopen bij Vodafone, toch mocht de koerier em niet afgeven aan me van iemand bij de klantenservice die hij opbelde .
Wat nu ? Bij het plaatsen van de bestelling heb ik duidelijk aangegeven dat ik een Belgische ID kaart heb en bij het navragen bleek dit geen enkel probleem te zijn .
Ik ben een beetje op ... net 2 maanden lang vol frustratie moeten bellen meermaals omdat ze het nummerbehoud bij de verkeerde provider hadden aangevraagd . en telkens als ik belde kreeg ik te horen dat het binnen 2 dagen wel in orde zou komen . Uiteindelijk dan maar die bestelling geannuleerd en een nieuwe bestelling geplaatst zonder nummerbehoud.
Nu komt dit er ook nog eens bij ... kan ik weer uren aan de telefoon zitten wachten omdat de medewerkers in gesprek zijn ...wat ik na elke 3 keer overgaan mag aanhoren .
5 Reacties 5
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Hi yara,

Waar heb je nagevraagd of het legitimeren met ID kaart goed was?
Het is namelijk zo dat je wél met een Belgisch paspoort mag legitimeren, maar niet met een ID kaart.
Ik ben bang dat je dus weer je bestelling moet annuleren 😞 Sorry dat ik je geen beter nieuws kan brengen!

yara
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ondertussen heb ik idd moeten annuleren . ik heb geen rijbewijs ...dus daar kan ik ook niet mee legitimeren . in belgie hebben we alleen onze ID kaart . wij hebben niet een ID en een paspoorr .
na talloze telefoontjes weer maar eens naar Vodafone en na een kwartier geduldig wachten tot ik aan de beurt was is het nogmaals aan een hogere functie gevraagd of mijn belgische ID een probleem was . dit was geen probleem. Het voorstel was om dynalogics op te bellen en het daar uit te leggen en een naam door te geven .
dat dus gedaan ... bij dynalogics ook weer effe geduld hebben en ook in de wacht uiteindelijk en dan ook te horen gekregen dat de wet per 1 januari is veranderd . ik kan als belgische die in Nederland staat ingeschreven met een vaste baan hier geen abo meer nemen ... bij geen enkele provider . dit om wel te begrijpen dat ik geen telefoon meer in het mobiele abo meer erbij kan krijgen . een mobiel nummer wel .
De verandering in de regelgeving is er gekomen door fraude .
Daar heb ik nu wel een probleem mee .


Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Hi yara,

Ik heb intern nog wat navraag gedaan hierover.
Bestelling met buitenlandse paspoorten is alleen nog mogelijk in combinatie met Sim Only. Buitenlandse ID-kaarten worden niet geaccepteerd.
Daarnaast mogen bestaande klanten wél gewoon hun Duitse of Belgische paspoort blijven gebruiken.
yara
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik had al een nummer bij hen en wou ee 2de voor mijn werk . toch geweigerd . de een zegt dat ik wel mag ... maar bij dynalogics word ik wel geweigerd. maakt niet uit wat men bij de klantendienst zegt . als ik em niet krijg van de koerier dan eindigd het he . vooral als ik dan ook nog eens bel naar dynalogics zelf en zij me zeggen dat ik geen kan krijgen met mijn belgische IDkaart .

wat ik volgend jaar dan moet bij het verlengen .... geen idee.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Yara, het klopt wat mijn collega Sietske aangeeft. Echter ligt het ook aan je legitimatiebewijs. Dit dient namelijk een paspoort te zijn. Een ID kaart wordt niet (meer) geaccepteerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic