patriesju

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

abnormaal data verbruik samsung galaxy S2 na update ICS door standaard email app

Na de update naar ics 4.0 met een samsung galaxy S2 heb ik 400Mb aan mailverkeer per dag.
 
Ik had zelf de datalimiet al aangezet op mijn telefoon omdat ik door de update (via wifi) het overzicht kwijt ging zijn.
Omdat ik al bijna 400Mb verbruikt had in April heb ik na de update van ICS de limiet op 550Mb gezet;
Ik dacht 400+550=950 ben ik nog mooi op tijd om hem helemaal stop te zetten mocht het misgaan.
Helaas heb ik de telefoon 's nacht laten aanstaan en 's morgen kreeg ik een berichtje van vodafone:
U heeft uw datalimiet bijna bereikt!
In ICS kun je zien welke applicatie dit heeft veroorzaakt en het was idd de standaard mail app. (via achtergrondservices! offline)
Meteen gebeld naar vodafone en daar aangegeven dat de standaard email app problemen geeft.
Zelf heb ik een mailbox bij ziggo van max 100mb, die nacht heb ik 2 mails van samen 1,5 Mb binnen gekregen.
De helpdesk kon mij helaas niet ermee helpen.
 
Zelf had ik de 1Gb extra (á 10euro) al aangevinkt op de website.
 
Vandaag kreeg ik de rekening:
normale rekening +19 euro ! kassa!
En dat door een fout van vodafone/update.
 
Als oplossing heb ik K9 mail geinstalleerd en nu weer alle mailverkeer in eigen hand.
Gelukkig wist ik het nog binnen de perken te houden maar kan me voorstellen dat er klanten zijn die behoorlijk gaan betalen!
 
Toch zou ik graag een reactie van vodafone zien.
2 Reacties 2
Jessehuiskens

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dit heb ik vaker voorbij horen komen.
 
Als je de e-mail app opstart kun je bij instellingen aangeven hoe vaak die moet zoeken voor nieuwe e-mails.
Misschien dat die, ik noem maar wat om de 5 minuten naar mails gaat zoeken.
 
Dit voorbeeld is misschien overdreven, maar ik heb zelf op mijn S2 aangegeven dat ik het handmatig doe zoeken.
En ik heb verder geen problemen met het data verbruik op het gebied van e-mail.
 
 
Hopelijk werkt dit voor je.
 
Jesse
Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
Guys,

Ga hier even verder. Ik heb net een Topic geopend waarin ik meer informatie vraag hieromtrent.

http://forum.vodafone.nl/t5/Samsung-toestellen-tablets/Hoog-data-verbruik-na-update-ICS/td-p/20163

Thanks!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic