Mijn Vodafone abonnement stond op naam van mijn vrouw. Ik heb dit laten overschrijven op mijn naam in een Vodafone-winkel. Sindsdien zijn er verschillende problemen opgetreden, en ik merk dat mijn Vodafone-profiel persoonsgegevens bevat van iemand die ik niet ken.
Mijn vrouw had een Red Together-abonnement afgesloten, later heb ik, samen met mijn broertje, ons aangemeld voor een 'Red Together EXTRA'-abonnement. Omdat de abonnementen op haar naam stonden, heb ik dit in de winkel op mijn naam laten zetten. Na deze wijziging kregen we plotseling twee verschillende klantnummers: mijn vrouw (Red Together) onder het ene klantnummer en mijn broertje en ik (Red Together EXTRA) onder het andere klantnummer. Omdat mijn broertje en ik een 'Extra' abonnement hadden, verviel onze Red Together-bundel en hadden we geen internet meer.
De medewerker van de Vodafone-helpdesk heeft me vriendelijk geholpen en een tijdelijke oplossing geboden door ons blox-tegoed te geven, zodat we in de tussentijd toegang hadden tot internet. Als ik nu naar de instellingen in mijn Vodafone-profiel kijk, zie ik bij het telefoonnummer van mijn broertje persoonsgegevens van iemand die ik niet ken, inclusief huisadres, naam en e-mailadres. Dit lijkt me niet de bedoeling. Ik heb gisteren opnieuw contact opgenomen met de helpdesk en dit probleem aangekaart, maar ik vrees dat dit niet voldoende zal zijn.
Een tweede punt waarover ik een klacht wil indienen, is dat ik enkele jaren geleden een Red Together EXTRA-abonnement heb afgesloten voor mijn broertje, zodat hij gebruik kon maken van ons beltegoed en mobiele data. Hij klaagde altijd over traag internet zonder wifi en dacht dat dit aan zijn telefoon lag. Later heeft hij zijn telefoon vervangen, maar het probleem bleef bestaan. Onlangs ontdekte ik dat ik handmatig 'Delen databundel' had moeten inschakelen in de Vodafone-portal, maar dit is mij destijds in de Vodafone-winkel niet verteld. We hebben dus al die tijd betaald voor zijn Red Together EXTRA-abonnement zonder dat hij gebruik kon maken van het mobiele datategoed. Dit vind ik erg slordig, dus ik hoop dat Vodafone een passende oplossing kan bieden.