JamyWinehouse

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zwaar binnen bundel, maar toch buiten bundel kosten gemaakt?!

Het heeft me een uur gekost om uit te vinden hoe ik hier een bericht kan plaatsen. Echt mega irritant. Maar goed dat ter zijde. Ik keek net in mijn my vodafone app. Daarin staat dat ik nog meer dan genoeg tegoed over heb voor de rest van de maand, zowel qua belminuten, als qua sms (onbeperkt) en internet. Maar er staat tevens ook dat ik bijna 20 euro buiten bundel kosten al heb gemaakt en de maand is pas net begonnen. Als ik klik op meer details blijf je hem zien laden.... Maar hij stopt nooit met laden en geeft dus niets weer. Als ik op de website hier kijk is het enige wat ik kan uitvinden is dat het om sms/mms gaat. Heel bizar want ik gebruik vrijwel altijd imessage vanaf mijn wifi. Ik heb toevallig afgelopen week een paar smsjes gestuurd TERWIJL ik was verbonden met wifi en 4g, maar de ontvangster van mijn sms was met geen van beiden verbonden. Het was een engelse dame, die op dat moment in Nederland in dezelfde stad als ik was (ze logeerde hier overigens ook). Dus hoe in hemelsnaam kan het dan zijn dat ik voor die paar luttele smsjes in nederland naar nederland in ene 20 euro buiten bundel kosten heb gemaakt?

Btw er staat zelfs dat ik 56 sms (!!!!!!!!!) en 2 MMS naar buitenland heb gestuurd. Allereerst heb ik niet eens 1/10e van 56 sms verstuurd/ontvangen... En MMS..? Bestaat dat uberhaupt nog? Er staat op de website hier dat sms naar Groot Britannie 0,31 cent per sms kost. En MMS 0,24. Als ik dat keer 56 doe en mms keer 2 (zoals staat aangegeven op de factuur) zelfs DAN kom ik niet tot het bedrag van bijna 20 euro wat dus wel op mijn factuur staat.

Ik ga hier niet mee akkoord en ben ook niet van plan om dit hoge bedrag te gaan betallen voor een paar smsjes die in nederland naar nederland zijn verstuurd. Gaarne opheldering hierover.
8 Reacties 8
Anonymous
Niet van toepassing
Vervelend dat er nu al zoveel kosten buiten de bundel zijn
Echter vanuit hier kan ik niet meekijken waarom er kosten zijn gemaakt, of er iets mis gaat etc. Hiervoor dien je bij mijn collega's van de klantenservice te zijn. Zij kunnen met jou mee kijken wat er precies aan de hand is.je kunt dit aankaarten via de chat, Facebook, Twitter of via de tel. Vanuit hier kunnen wij alleen maar adviseren. Wel raad ik je eens aan om in te loggen via www.payinfo.nl om te zien of het geen content en sms diensten zijn. Mocht het wel zo zijn dan kun je ze daar ook meteen stop zetten.
JamyWinehouse
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het forum is toch voor hulp en je wordt ook juist hierheen gestuurd wanneer de klantenservice gesloten is, daarom heb ik ook alle moeite doorstaan om hier een account aan te maken en alles uit te vogelen. Ik heb geen abbo en ben geen lid van sms diensten. Mijn vraag is gewoon: als een buitenlands persoonuit de UK met diens iphone en netwerk zich in nederland bevindt en ik via wifi imessage maar zij geen wifi of 3g heeft tijdens t ontvangen: worden dan buitenlandse kosten of nederlandse kosten/tarieven in rekening gebracht, en waarom? En hoe t komt dat er op mijn factuur staat dat de buiten bundel bestaat uit 56 smsjes naar buitenland en 2 mms naar buitenland welke 0,31 cent per stuk en 0,24 cent per stuk kosten, want ook dan kom ik NIET boven de 18 euro uit. Heel duidelijk en simpel is mijn vraagstuk/probleem.
JamyWinehouse
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb btw zojuist voor de gein op de door jou gerefereerde website ingelogd en ook daar staat bevestigd dat er NIKS qua diensten of betalingen e.d. Op mijn naam/nummer staan...
Anonymous
Niet van toepassing
Goed om te horen dat er gelukkig geen content of smsdiensten op staan!
Anonymous
Niet van toepassing
Om te controleren naar welke nummers dit zijn geweest en wat er precies berekend wordt zijn de systemen nodig.
Via https://www.vodafone.nl/support/buitenland/naar-het-buitenland.shtml kun je zien wat de kosten voor bellen of sms'en en mms naar het buitenland kost. Als een iPhone geen iMessage kan versturen wordt dit automatisch omgezet in een sms of mms. Afhankelijk van de grootte en of er foto's in mee worden verstuurd
Desiree-

Raadgever
  • 397Posts
  • 12Oplossingen
  • 53Likes
Mocht er binnen 48 uur geen nieuwe reactie komen, dan zullen we dit topic sluiten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic