Wolph

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zeer trage verbinding op diverse locaties, hoe kan ik het beste testresultaten verzamelen?

Op diverse locaties merk ik dat er nagenoeg geen verbinding(/bandbreedte) beschikbaar is (websites laden niet, imessenger berichten kunnen niet verzonden worden, facebook berichten kunnen niet verzonden worden).
 
Als extra test gebruik ik deze app weleens om te testen waarbij er dan ook nagenoeg geen bandbreedte beschikbaar is: https://itunes.apple.com/us/app/data-usage-monitor/id481160166?mt=8
 
De postcodes waar ik dit ondervonden heb:
1011MZ
1012AB
 
 
Op deze locaties is de verbinding ofwel bijzonder traag (max 30KB/s met een gemidelde van minder dan 5KB/s) of helemaal niet beschikbaar. Bellen gaat prima en ik heb 4-5 streepjes bij mijn iPhone 5, maar het laden van websites of het versturen/ontvangen van berichten werkt nagenoeg niet.
 
Op sommige andere locaties is de verbinding overigens uitzonderlijk goed, op postcode 2803GG haal ik probleemloos de 2MB/s en soms meer. Het lijkt dus niet aan de telefoon te liggen.
 
27 Reacties 27
Wolph
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Bas,

Ik had het idee dat jullie (onderdeel van) de klantenservice zouden zijn eigenlijk. Verder heb ik nog geen contact opgenomen in ieder geval.

Zoals ik in het begin al vertelde heeft mijn neef (iphone 5, ook vodafone) dezelfde problemen.
Verder ken ik helaas weinig mensen met Vodafone, de meeste mensen om mij heen hebben T-mobile en lijken daar minder problemen mee te hebben.
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Wolph, op dit forum zijn diverse moderators vanuit Vodafone actief, zoals BasT en ook ondergetekende. Dit forum is echter vooral een plek voor tips en advies. Wanneer het om meer specifieke klachten gaat, die betrekking hebben op jouw specifieke situatie, dan is het verstandiger rechtstreeks met de Vodafone klantenservice contact op te nemen (via 1201, My Vodafone, Twitter, Facebook, etc.).
Smokesausage

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Rondom station Amsterdam centraal is het regelmatig zo beroerd dat ik niet eens de reistijden van de treinen kan opvragen via de NS app. Het lijkt overigens niet aan het toestel te liggen aangezien mijn neef (ook een iPhone 5) hetzelfde probleem heeft.
 
Dit is echt een structureel probleem, ik ervaar dat dagelijks met vodafone. Mijn vorige provider KPN was ook niet in staat om bij het centraal station een fatsoenlijk bereik te creeren. Het aan en uitzetten van de vliegtuigmodus of andere noodgrepen helpen niet, het is een netwerk probleem. De providers kunnen of willen dit blijkbaar niet structureel oplossen.
 
LindaM

Gedreven Liefhebber
  • 320Posts
  • 50Oplossingen
  • 10Likes
Hoi Smokesausage,

Het bereik kan beïnvloed worden door verschillende omgevingsfactoren. Je kunt hierbij denken aan hoogbouw, nieuwbouw, het aantal mensen en het gebruik van staal. Helaas hebben wij geen of nauwelijks invloed op deze omgevingsfactoren.
Smokesausage

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste LindaM,
 
Het lijkt mij sterk dat vodafone niets kan doen aan netwerkverbetering rondom grote stations.
 
Ik reis vaak met de trein van Amsterdam naar Amersfoort, mijn reis gaat zo:
 
- Amsterdam Centraal station - Weinig tot geen 3G internet mogelijk
- Bij Muiderpoort is het signaal goed.
- Na diemen schakelt het terug naar EDGE
- Na weesp is er alleen GPRS (bij het naardermeer valt zelfs dat weg)
- Na naarden Bussen is het goed tot aan Hilversum.
- Na hilversum valt 3g weg en is er alleen GPRS
- Na Baarn komt 3G langzaam terug
- Op station Amersfoort is er wederom geen 3G mogelijk.
 
Kortom 60 a 70% van de reis is er geen 3G verbinding.
 
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi Smokesausage,

Vodafone is constant bezig met het verbeteren van het landelijke netwerk maar het plaatsen van nieuwe masten is helaas niet zo eenvoudig als dat je zou denken. We zijn in de meeste gevallen afhankelijk van vergunningen en toestemmingen. Daarnaast zijn er ook nog andere factoren waarmee rekening gehouden moet worden voordat er een nieuwe mast geplaatst kan worden. Hierdoor kan er behoorlijk wat tijd overheen gaan totdat dit ook daadwerkelijk gerealiseerd kan worden.

Ik zou je trouwens toch eens willen vragen om een kijkje te nemen naar het volgende filmpje: http://voda.fo/ne/8zlq8. Hier wordt uitgelegd wat jouw probleem zou kunnen veroorzaken.
Smokesausage

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Die link verwijst naar de homepage van vodafone.  En dat vodafone 'constant werkt aan een verbetering van het netwerk' is iets wat alstijd als excuus wordt gebuikt. Dat roepen jullie (en andere aanbieders) al jaren, in praktijk levert dat niets op.
 
 
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Smokesausage schreef:
Die link verwijst naar de homepage van vodafone.

Excuus, blijkbaar pakt de link automatisch de punt mee die erachter staat. Dit is in ieder geval de juiste link. Klik hier
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic