Hallo
@Triez72 Ik zie dat er 2 SignaalPlus "pluggen" in wijk actief zijn. 1 van jou en 1 van iemand anders, vandaar die opmerking. Die van jou heb ik de zelfde dag nog een reset gegeven, maar dat heeft dus niet mogen baten. Verder zag ik wel dat hij netjes online was op dat moment.
Maar waarom is het signaal minder geworden !!!! Ra Ra politiepet, en dat heeft er niks mee te maken dat ie in de meterkast hangt, want daar hing ie eerst ook en toen was het signaal goed ! Daar wil ik juist met je achterhalen ;). Zoals ik al zei, de Femto werkt onafhankelijk van de masten buiten. Als er al problemen zijn, moet je het in je eigen infrastructuur zoeken (router, bekabeling etc etc). Je hoeft de router niet te verplaatsen, alleen de Femto. Dit kan bijvoorbeeld d.m.v. een langere internet kabel. Mocht je thuis een PC hebben die met het internet is verbonden middels een LAN kabel, dan kun je
als test je Femto hier eens op aansluiten.
De reden waarom het (opeens) minder werkt bij de WiFi router kan te maken hebben met het kanaal waar de router op dit moment op uitzendt. Kanaal keuze staat normaal gesproken standaard op "automatisch". Afhankelijk van de kanalen die buren/omwonenden gebruiken past hij dit aan.
Wat je ook kunt doen om interferentie uit te sluiten is eventueel je WiFI
(als test) tijdelijk uit te zetten in de router. Gezien je internet snelheid heb je waarschijnlijk kabel. Ik gok van Ziggo i.v.m. de 60Mbit download. Heb je de Ubee of Cisco router? Ik kan je dan nl wel de stappen uitleggen, hoe dit aan/uit te zetten.
Als je na deze testen nog steeds minder signaal hebt dan normaal gesproken, is het ook nog mogelijk dat de antenne in de Femto defect is. In dat geval raad ik je aan om met het apparaat langs de VF Winkel te gaan.
😉