TijmenW

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Telefoongesprek valt weg

Vanochtend kreeg ik een belangrijk telefoontje Helaas viel na een seconde of vijf het gesprek weg. De eerste drie seconden gaat het goed, maar dan word ik onverstaanbaar en wordt de oproep beeindigd. Ook bij een tweede poging gebeurde dit helaas. De mobiel gaf een goed bereik aan van minimaal vier streepjes.

Oproepproblemen kwamen vaker voor, maar deze keer was het wel heel vervelend, omdat ik al een tijdje op dat telefoontje heb staan wachten.

Helaas gebeuren er de laatste tijd meer vreemde dingen. Soms gaat de oproep helemaal niet over en word ik kort daarna gebeld door de Voicemail en één keer werd mijn beller doorverbonden met een andere mobiel. En als mijn mobiel uitstaat, krijgen bellers vaak mijn voicemail niet te horen.

Liggen deze problemen aan de sim-kaart en hoe kan ik ze zo snel mogelijk oplossen?
1 Reactie 1
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo TijmenW,

Allereerst welkom op het forum.

Jammer dat je problemen ervaart met ons netwerk. Gaat dit om een specifieke locatie of heb je hier op verschillende locaties last van? Indien het vaak op dezelfde locatie voorkomt kan het aan de lokale dekking liggen. Probeer in dat geval eens handmatig te wisselen tussen het 2G/3G/4G netwerk of neem eens een kijkje op SignaalPlus.nl. Daarmee kun je de dekking op een specifieke locatie verbeteren.

Als je op verschillende locaties problemen ervaart kan je toestel of simkaart de oorzaak zijn. In het laatste geval raad ik je het volgende aan:

- Test je simkaart in een ander toestel
- Kies handmatig een ander netwerk dan Vodafone, je krijgt dan een foutmelding of kunt alleen noodoproepen plaatsen. Selecteer daarna weer het Vodafone netwerk.
- Indien je daarna nog problemen ervaart is het aan te raden om een nieuwe simkaart aan te schaffen. Je kunt hiervoor terecht in de Vodafone winkel.

Ik hoor het graag van je.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic