Hunty

Stamgast
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Zeer slecht 3G ontvangst 1055 KB, A'dam -OPGELOST-

Sinds krap een week heb ik te kampen met een zeer laag 3G ontvangst. Met m'n 14,4Mb abo haalde ik voorheen met gemak 10Mb. Maar sinds maandag haal slechts 0,3Mb. M'n upload doet het soms helemaal niet. Ik heb dit reeds gemeld aan de klantenservice die hier een casus van aan zou maken, maar sindsdien blijft het stil en heb ik nog steeds geen bereik. Met dezelfde klantenservice heb ik alle scenario's doorgenomen en testen gedaan. Buiten m'n buurt heb ik wèl goed bereik/ goede ontvangst. Vodafone: ik heb zo niks aan m'n toch wel prijzige abo. Wanneer hoor ik nou een keer van jullie of nog beter, wordt het opgelost????!!!!??
48 Reacties 48
Hunty
topicstarter
Stamgast
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hoi Bas, ik heb je m'n gegevens inmiddels middels een PM gestuurd. Dank voor de tussenkomst!
Hunty
topicstarter
Stamgast
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hoi Bas, ik heb je zojuist het volgende bericht gestuurd via PM:

"Hoi Bas, ik zat nog even te denken naar de mogelijke oorzaak van het penibele 3G internet ontvangst. Toen ik de bewuste maandag dat jullie 4G aanzette, op aanraden van 2 diverse Vodafone-medewerkers m'n abo naar Red Super om liet zetten, bleek de 4G, anders wat de medewerkers toen beweerden, niet compatible was met de iPhone 5. Het heeft me toen ca 3 uur (!) gekost aan telefoontjes met de helpdesk om mijn oude abo weer terug te krijgen met een databundel van 1Gb + 10Gb die ik extra had gekregen destijds. Kan het zijn dat het abo verkeerd is ingevoerd door het Smartweb-team? Kan het zijn dat m'n data-snelheid wordt afgeknepen alsof ik over m'n databundel heen zou zijn?? Misschien ligt daar de oorzaak wel, mits dat überhaupt mogelijk zou zijn. Anders ligt het toch echt aan de mast lijkt me."

Zou je bovenstaand scenario willen checken voor alle zekerheid??
Hunty
topicstarter
Stamgast
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Bij nader inzien kan m'n signaal niet vanwege van een dataverbruikfout afgeknepen zijn, omdat ik elders wel gewoon bereik heb.....ligt dus echt aan de zendmast lijkt me.....
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Hunty, thx voor de extra info. Heb je een PB gestuurd.
Hunty
topicstarter
Stamgast
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hoi Bas, inmiddels heb ik weer kunnen testen thuis. Ik heb nog steeds weinig tot geen download/uploadsnelheid ondanks dat jullie technische dienst er wat mee gedaan hebben. Ik heb ook in de directe omgeving getest....dezelfde lage scores....Hoe nu verder?????
Hunty
topicstarter
Stamgast
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Even een update: Bas van Vodafone heeft me gister gemeld dat de technische dienst eea hft gecheckt en aangepast bij de mast. Nog steeds haal ik amper 0,3 Mb aan download. Bas vroeg me om na te gaan of meerdere mensen in de buurt er last van hebben. Hem was 1 ander geval bekend. Ik heb hem eraan herinnerd dat eea is uitgesloten door Vodafone en ikzelf (kruistest, nwe SIM, testen in andere buurt etc), dus moet het wel aan het signaal liggen. Het is aan Vodafone om de verdere oorzaak te onderzoeken. Inmiddels zijn er al weer 3 weken verstreken. Ik overweeg deze week het contract te laten ontbinden. Maar liever heb ik dat ze de oorzaak vh probleem achterhalen en aanpakken. Ik wil gewoon weer de tevreden klant zijn die ik tot voor 3 weken nog was ipv weer terug te gaan naar bv de KPN....
Hunty
topicstarter
Stamgast
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
De down- en upload wordt alleen maar slechter....inmiddels pers ik er amper 0,13 Mb download uit en 0,00 Mb upload. Is er iemand bij Vodafone die me helpt?????
Hunty
topicstarter
Stamgast
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Paar dagen geleden een PM gehad dat volgens de technische dienst de zendmast in orde zou zijn. Tja, dat krijg ik tekens te horen, maar het resultaat is er niet naar in de directe omgeving. Ook mij onderbuurvrouw ervaart het probleem. Dit uiteraard doorgegeven, maar geen reactie van Vodafone tot nu toe.

Gisteravond heb ik nog wat snelheidstests uitgevoerd. Tot mijn verbazing haalde ik bij een paar van die testen rond de 10 Mb als vanouds. Maar helaas was dat van korte duur. De snelheid zakte als een pudding weer in tot waardes van rond de 0,15 Mb. Vanochtend weer getest en weer hetzelfde. Upload doet het soms helemaal niet. Bij bepaalde testen krijg ik "(null) (null)" als resultaat. Op mijn meerdere uitnodigingen aan Vodafone om hier langs te komen en met mij wat testen uit te voeren wordt niet gereageerd. Als lid van de Consumentenbond ga ik het probleem vandaag maar aan hen voorleggen. Ik vind dit zo vreselijk zonde, want elders heb ik gewoon goed bereik en ik was, ik blijf het herhalen, een zeer tevreden klant! Maar dat is inmiddels wel anders. Ik ben nu gewoonweg boos en teleurgesteld door de hele gang van zaken....Vodafone: ik nodig jullie nogmaals uit om hier langs te komen om het probleem nu eens met eigen ogen te zien. Ik laat jullie dan zien waar in deze wijk de downloadsnelheid net zo slecht is. Amper 5 minuten lopen hiervandaan is het vervolgens wèl goed...Doe hier iets mee!
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Als ik langs kon komen zou ik dat zeker doen om te testen. Helaas gaat dat niet 😞
Ik heb je zojuist nog een PM gestuurd.
Hunty
topicstarter
Stamgast
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hoi Arina,
Dank voor de PM. Ik heb hier inmiddels op gereageerd. Mocht de oorzaak mogelijk niet bij de zendmast liggen, hetgeen ik toch durf te betwijfelen, dan hoop ik dat Vodafone het signaal ter plekke en in de nabije omgeving, waar het probleem zich ook manifesteert, test om de oorzaak boven tafel te krijgen. Er moet simpelweg een oorzaak zijn. In de PM heb ik je ook de vraag gesteld of, sinds jullie 4G hebben aangezet er mogelijk 2 zendmasten elkaar in de weg zitten. Ik mag aannemen dat jullie apparatuur hebben om dit op locatie te testen. Deze casus zou zich mogelijk ook elders voor kunnen doen, dus hebben jullie er ook baat bij de oorzaak te achterhalen. Ik ben erg benieuwd naar jullie antwoord en vervolgstappen!
Hunty
topicstarter
Stamgast
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Gister nog maar even zelf gebeld naar aanleiding van een standaard mail van Vodafone dat ik niet gecompenseerd wordt voor het praktisch niet kunnen gebruiken van mobiel internet gedurende op de kop af een maand....en dat het probleem zou zijn opgelost: nee dus...
De persoon die ik sprak van het Smartwebteam gaf me aan dat het probleem nog nader onderzocht wordt. Deze wk zou er terugkoppeling volgen. Nog maar deze week afwachten dus....
Hunty
topicstarter
Stamgast
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Eind vorige week vernomen van een Smartwebteam-medewerker dat er meerdere meldingen van down-/uploadsnelheidproblemen uit mijn directe omgeving (meerdere postcodes) zijn binnengekomen. Eindelijk wordt het probleem vd downloadsnelheid verder onderzocht. Kan wel weer een week overheen gaan. De aanhouder wint hoop ik dan maar....
Ik denk met name dat veel mensen thuis het probleem in eerste instantie niet hebben opgemerkt omdat menig smartphone/ tablet thuis direct overschakelen op wifi. Dan merk je het dus niet op. Ik denk dat dat de reden is dat meldingen pas later zijn binnengekomen. Eenmaal buiten je wifi-bereik valt het nl pas op. Ik houd de vinger aan de 'Vodafone-pols' en houd jullie uiteraard op de hoogte over de verdere ontwikkelingen....
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hunty, zou je een speedtest willen uitvoeren op de locatie en de locatie waar het wel weer lukt?
Je mag de resultaten in dit topic zetten, dan voegen wij het toe aan de case 🙂
Hunty
topicstarter
Stamgast
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Jazeker. Het toeval wil dat ik vandaag in tram 12 zat en vanaf de hoek Haarlemmerweg/ Admiraal de Ruyterweg tot over de Wiegbrug (De Clerqstraat) een aantal tests heb uitgevoerd bij elke halte. Pas voorbij de Jan van Galenstraat ging de snelheid omhoog. Vlakbij de Wiegbrug haalde ik weer met gemak 12 Mb. Het gehele stuk vd Adm de Ruyterweg tussen Haarlemmerweg tot aan net voorbij de Jan van Galenstraat was het net zo slecht als op mijn postcode. (Ca 200 kbps down- en soms helemaal geen upload) Dat geldt ook voor de Sara Burgerhartstraat en directe omgeving. Al met al een redelijk groot gebied. Het gekke is dat zodra ik de Haarlemmerweg oversteek richting Sloterdijk (thv de Molenwerf) de snelheid omhoog schiet tot redelijke waardes van ca 8 Mb.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Ik heb het weer doorgezet 🙂
Hunty
topicstarter
Stamgast
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Dankjewel Arina.
Ik heb gelijk een andere vraag: zojuist heb ik een bericht van je collega Ser gelezen dat 4G vanaf de 18e wordt uitgerold op de iPhone 5. Nu ik al ruim een maand met m'n 14,4 Mb 3G abo met niet werkbare downloadsnelheden te kampen heb wil ik weten of de 4G mogelijk wèl soelaas kan bieden? Ik twijfel nu wat te doen. Begrijp me niet verkeerd: ik blijf bij mijn (dringende) verzoek om in ieder geval 3G werkend te krijgen op de manier die ik van jullie gewend was èn waarvoor ik betaal. Mocht blijken dat 4G dus wèl werkt overweeg ik evt mijn abo aan te laten passen, mits werking ervan wel gegarandeerd wordt.
Hunty
topicstarter
Stamgast
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Vanochtend weer even een paar snelheidstests uitgevoerd en tot mijn grote vreugde haalde ik ca 14 Mb aan down- en 3 Mb aan upload! Mezelf even flink in de arm geknepen ????
Om er zeker van te zijn dat het signaal stabiel is heb ik gedurende de ochtend meerdere tests uitgevoerd. De upload is nog niet constant. Hij zakte zo nu en dan weer terug naar waardes variërend van 30 - 500 kbps maar haalde af en toe ook waardes van ca 1 Mb. De download varieert tussen ca 5 - 14 Mb. Genoeg dus om er bv mee te streamen. Ik heb wel de indruk dat er nog aan gewerkt wordt omdat de waardes nog niet helemaal constant zijn, vooral mbt de upload.
Hoe dan ook ben ik erg opgelucht dat na een maand ik er gewoon weer mee kan werken. Voorzichtigheid geboden uiteraard. Eerst kijken of het probleem niet terugkeert. Ik zal zodoende de komende tijd nog wat tests uitvoeren.
Ik ben overigens erg benieuwd naar de waardes na 18/9. Ik heb de 4G blox al aan staan. Zal de uitkomsten van de tests hier melden.
Hunty
topicstarter
Stamgast
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Nu een paar dagen en een aantal testen verder en ik kan melden dat de internetsnelheid via 3G in mijn buurt nu optimaal is. Thuis haal ik nu met gemak 12-14 Mb met uitschieters naar ca 19 Mb en dat met een 14,4 Mb abo. De upload varieert tussen 1 Mb en 3,5 Mb. Ben erg blij dat het probleem nu kennelijk is opgelost. Bij deze wil ik de Vodafone-medewerkers die zich met dit probleem bezig hebben gehouden èn opgelost hartelijk danken! Top! Ik ben nog wel even benieuwd wat het probleem nu precies was en waarom het alles bij elkaar toch ruim een maand heeft geduurd?@Vodafone: kan iemand die vraag beantwoorden? Dank!
Hunty
topicstarter
Stamgast
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Nu een paar dagen en een aantal testen verder kan ik melden dat de internetsnelheid via 3G in mijn buurt nu optimaal is. Thuis haal ik nu met gemak 12-14 Mb met uitschieters naar ca 19 Mb en dat met een 14,4 Mb abo. De upload varieert tussen 1 Mb en 3,5 Mb. Ben erg blij dat het probleem nu kennelijk is opgelost. Bij deze wil ik de Vodafone-medewerkers die zich met dit probleem bezig hebben gehouden èn opgelost hartelijk danken! Top! Ik ben nog wel even benieuwd wat het probleem nu precies was en waarom het alles bij elkaar toch ruim een maand heeft geduurd?@Vodafone: kan iemand die vraag beantwoorden? Dank!
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Hunty, goed om te horen dat het weer goed werkt! We hebben de signalen doorgegeven aan de verantwoordelijke afdeling en zij hebben het verder opgepakt. Het is ons niet duidelijk wat de reden hiervan is geweest.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic