Hunty

Stamgast
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Zeer slecht 3G ontvangst 1055 KB, A'dam -OPGELOST-

Sinds krap een week heb ik te kampen met een zeer laag 3G ontvangst. Met m'n 14,4Mb abo haalde ik voorheen met gemak 10Mb. Maar sinds maandag haal slechts 0,3Mb. M'n upload doet het soms helemaal niet. Ik heb dit reeds gemeld aan de klantenservice die hier een casus van aan zou maken, maar sindsdien blijft het stil en heb ik nog steeds geen bereik. Met dezelfde klantenservice heb ik alle scenario's doorgenomen en testen gedaan. Buiten m'n buurt heb ik wèl goed bereik/ goede ontvangst. Vodafone: ik heb zo niks aan m'n toch wel prijzige abo. Wanneer hoor ik nou een keer van jullie of nog beter, wordt het opgelost????!!!!??
48 Reacties 48
vissticksz

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
In dronten nu net zo. Heb 3 abbo's lopen. 2 x gsm 1 x mobile wifi. Maar wat heb je eraan als je amper 3g hebt.??????? Nee vodafone niet weer de vraag of 2 g wel werkt. Moe van antwoordt. Ik betaal voor 3 dus wil 3 geeee. Dank u
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi Hunty,

Ik heb zojuist ook gereageerd in het andere topic waar je gepost hebt. Ik zie dat de dekking op jouw locatie optimaal is. Het is vreemd dat je dit merkt. Heb je het alleen binnenshuis of ook elders? Test je sim eens in een ander toestel?
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hé vissticksz,

Op welke postcode heb je dit? Ik kijk graag de dekking even voor je na.
Hunty
topicstarter
Stamgast
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hoi Annabelle, ik heb allerlei dingen al geprobeerd en jouw collega's hebben eerder al geconcludeerd dat het niet aan de iPhone of de SIM zou kunnen liggen, omdat het probleem zich anders elders ook voor zou moeten doen. In mijn geval heb ik op andere locaties wel goed bereik.

Inmiddels heb ik weer met een directe collega van je team gesproken. De opdracht om het uit te zoeken die afgelopen donderdag naar jullie technische team was doorgestuurd, was kennelijk weer ingetrokken (?!) Je collega heeft me op het hart gedrukt dat ik binnen 3 werkdagen terugkoppeling krijg na onderzoek door de technische crew. Ik zal de uitkomst melden op dit forum in dit topic.
Hunty
topicstarter
Stamgast
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Nog 1 dag te gaan...nog steeds slechts 0,3 Mb download'snelheid' en nog geen terugkoppeling gehad van de technische dienst....????
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi Hunty,

Ik heb hier en daar gezocht maar ik kan aan de hand van jouw naam geejn contact terug vinden via Facebook of Twitter. Als je wilt dat we(de Web Crew) de status van het onderzoek voor je nakijken kun je het beste even contact met ons opnemen via Facbook of Twitter.
Hunty
topicstarter
Stamgast
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik heb vandaag al met je collega gesproken. Het ligt nog steeds ter afwikkeling bij de technische dienst.
Hunty
topicstarter
Stamgast
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
3 werkdagen zijn inmiddels verstreken en ik heb nog steeds geen terugkoppeling gehad en nog belangrijker nog steeds hooguit 0,3 Mb aan download'snelheid'!!@Vodafone: waar blijft m'n beloofde snelheid en terugkoppeling vd technische dienst?????
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Ik heb zelf weinig invloed op andere collega's, en kan alleen invloed uitoefenen op dingen die de Web Crew oppakt. Heb je al contact met ons opgenomen via Twitter of Facebook? Je mag verwijzen naar dit topic:).
Hunty
topicstarter
Stamgast
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hoi Annabelle, is het niet een 'beetje' raar dat ik, naast uitvoerige telefoongesprekken met jullie betaalnumner èn dit topic op het officiële Vodafone-forum, nu ook nog eens tijd en moeite zou moeten gaan nemen om op Twitter en Facebook wederom m'n verhaal aan Vodafone op te hangen? Jullie werken toch bij 1 en dezelfde bedrijf toch? Het enige wat ik vraag aan Vodafone is om het probleem op te lossen en daarover terugkoppeling te geven. Zo moeilijk moet dat toch niet zijn????
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi Hunty,

Ik snap dat je het liefst via een en hetzelfde kanaal geholpen wilt worden. Het forum is een plek waar gebruikers elkaar onderling kunnen helpen met vragen over producten en diensten. Omdat jouw vraag een specifieke klacht betreft waar andere klanten je niet mee kunnen helpen, heb ik aangegeven via welke kanalen je je klacht wel kenbaar kunt maken.

In dit geval is dat bellen naar 1201 of www.vodafone.nl/feedback. Ik dacht dat je misschien liever via social media geholpen wil worden, daarom heb ik je aangeraden om ons een Tweet te sturen op@vodafonenl of een privébericht op Facebook. Als je verwijst naar dit topic, weten mijn collega's waar het over gaat en dan kunnen zij je klacht in behandeling nemen. Dit omdat we jouw persoonlijke gegevens nodig om je klacht te behandelen.

Hunty
topicstarter
Stamgast
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
De persoonlijke gegevens zijn inmiddels al weer 2 weken bekend. In die 2 weken hebben je collega van de Smartweb team al een aardig dossier opgebouwd. Vanmiddag nog met hen gebeld. Er was volgens hen sprake van een storing in de netmast die sinds gister verholpen zou zijn....niet dus bij mij. Nog steeds hetzelfde, ook na reset op afstand. Iemand vh team gaat hier werk van maken en heeft me toegezegd hier vanmiddag op terug te komen. Voor alle zekerheid is mij aangeraden toch een nieuwe SIM kaart te halen bij de Vodafone-shop, om dit thuis te testen.
Hunty
topicstarter
Stamgast
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Inmiddels de nieuwe SIM getest....maakt geen verschil. Gister weer een tijd aan de lijn gehangen met, overigens erg aardig en behulpzame dame van het Smartweb-team. Ze ging wederom de 2e lijn inschakelen en zou me dezelfde middag nog terugbellen.....Bleek weer een loze belofte.....geen belletje gehad. Nog erger is dat de snelheid inmiddels nòg slechter is. Ik haal nu amper 0,06 Mbps aan download en 0,03 aan upload. Opvallend is dat de dame vd Vodafone-winkel die me gister het nieuwe SIM kaartje gaf, me vertelde dat ook zij, sinds de 4G is aangezet, op bv haar balkon helemaal geen bereik meer heeft (Jan van Galenstraat, A'dam). Ik wil nu wel eens weten hoe Vodafone dit voor mij gaat oplossen. Ik heb nu niks aan m'n €75,00 per maand kostende abo. Als het niet snel wordt opgelost dan stel ik Vodafone officieel in gebreke en wil van m'n abo af wegens wanprestatie.@Vodafone: graag een reactie wat jullie nu gaan doen om dit op te lossen????
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Hunty, ik begrijp je ontevredenheid en hier moet ook een oplossing voor komen. Echter is het forum niet de juiste plek voor deze vraag omdat het hier gaat om een lopend onderzoek met jouw nummer als voorbeeld.

We kijken het graag voor je na. Op dit moment kunnen mijn collega's via Twitter of Facebook dat, als je liever niet nogmaals belt.
Hunty
topicstarter
Stamgast
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik zal maandag maar wéér contact opnemen met het webteam. Uiteraard zal ik alle ontwikkelingen onder dit topic melden.
Hunty
topicstarter
Stamgast
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Vandaag maar weer contact opgenomen met het Smartweb-team. Deze wk zou uitsluitsel moeten volgen aldus Vodafone. Ik wil het graag geloven hoor, maar blijf door m'n ervaringen de afgelopen paar weken terecht sceptisch. Inmiddels wel de nieuwe rekening gekregen welk bij mij de vraag oproept of tijd dat ik te maken heb gehad en nog steeds heb met deze 'storing' gecompenseerd gaat worden? (Mag ook wel voor de € 75,00 die ik maandelijks neertel). Daarvoor moet ik weer een ander traject ingaan op de site onder het kopje 'feedback'. Moet eerst wel het probleem opgelost zijn omdat ik nu nog niet weet hoe lang het probleem zich voortsleept. Mocht het allemaal onverhoopt niet goed komen, dan stel ik Vodafone alsnog in gebreke en zal desnoods rechtswege het contract ontbinden en een claim neerleggen. Ik hoop dat dit alles niet nodig zal zijn en ik gewoon weer tevreden kan zijn met de dienst die me geleverd wordt. Ik wil benadrukken dat ik vòòr al deze soesa een tevreden klant was!
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hoi Hunty,

Wat jammer om te horen dat je deze vervelende klantervaring hebt met ons. Hopelijk krijg je snel goed nieuws en kunnen we weer een kleine glimlach op jouw gezicht toveren (één mondhoekje omhoog mag ook. Om te beginnen)

Heb je onze klantenservice al eerder nodig gehad? Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe je dat toen hebt ervaren dan.
Hunty
topicstarter
Stamgast
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hoi Astrid, het contact met jullie Smartweb-team is prima te noemen. Zijn erg behulpzaam, maar zijn weer afhankelijk van derden. En daar gaat het kennelijk mis. Zo was de eerste opdracht om de technische dienst aan het werk te zetten zonder dat er ook maar iets gebeurd is weer ingetrokken. De 2e opdracht was afgemeld zonder oplossing en terugkoppeling en de derde sleept zich nog voort (nu al weer krap een week). Ik loop continue achter de feiten aan en moet keer op keer zelf informeren naar de svz. Feit blijft dat ik nog steeds (nu al bijna 3 weken) thuis en in de directe omgeving een zeer beroerde downloadsnelheid heb van amper 0,3 Mb. De upload is er vaak helemaal niet....
Het bereik is daarentegen wel goed. Mijn iPhone geeft 5 bolletjes aan. De pingsnelheid is ook goed....ca 60 ms. Daar ligt het dus niet aan. Waarom het allemaal zo lang moet duren is voor mij een raadsel. Ik heb nu praktisch niks aan m'n € 75,00 per maand kostende abo. Voordat jullie 4G uitrolden was er dus niks aan de hand.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Hunty, nouja, je gebruikt je telefoon op andere manieren en locaties dan alleen thuis voori internet toch? 😉 Maar je hebt gelijk, het is vreemd dat het onderzoek zo lang duurt. Je zou zeggen dat het probleem onderhand wel gevonden zou moeten zijn. Ik stuur je even een PB, reageer daar aub op. Wij zijn uiteraard ook afhankelijk van de technici, maar ik kan allicht eens navraag doen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic