Mike_W

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Xperia Z 3G problemen

Hoi,
 
Ik heb gister (18-10-2013) de nieuwste firmware (build-nummer: 10.3.1.A.2.67 ) van Sony op met Xperia Z geïnstalleerd. Kort daarna kreeg ik de automatische sms van Vodafone voor de internet instellingen en heb deze ook geïnstalleerd. Na de instalatie van beide werkt mijn 3G alleen niet meer. Nu heb ik al wat rond gezocht op internet naar oplossingen maar tot op heden nog niets kunnen vinden.
 
Ik heb de APN instellingen zelf ook al handmatig een keer ingevoerd, gecontroleerd of hij wel op de juiste netwerkmodus staat, en dat mijn dataverkeer aanstaat, maar dit brengt geen verschil. Ook heb ik de telefoon opnieuw opgestart, en een hard reset gedaan. Maar dit allemaal heeft niet geholpen.

Het vreemde er van is dat GPRS en EDGE (2G en 2,5G) wel werken, maar dat hij geen 3G netwerken pakt. Ook heb ik geen 4G in mijn abbo zitten, dus dat heb ik ook niet kunnen controleren.
 
Herkennen meerdere dit probleem na de firmware 10.3.1.A.2.67 update? En weet er iemand een oplossing?
 
Als extra informatie, bij mij thuis had ik voor de update vol 3g en H+ dekking. Dus aan de dekking kan het niet liggen. Mijn abonnement heeft een 4 gigabyte internet bundel, en daar ben ik ook nog lang niet overheen voor deze maand.
 
Alvast bedankt!
3 Reacties 3
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hey Mike,

Wat raar zeg! Je hebt dus wel nog de optie om te kiezen voor 3G (UMTS)? En merk je ook dat je telefoon op geen enkele locatie meer verbinding kan maken met 3G? Of gebeurt dit maar op één specifieke plek?
Mike_W
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik kan wel in de instellingen als voorkeur "Instellingen -> Meer -> Mobiele netwerken" op "WCDMA(voorkeur)/GSM" kiezen. Maar als ik bij "Instellingen -> Meer -> Mobiele providers -> Netwerken zoeken" dan krijg ik bij beschikbare netwerken alleen maar de 2G netwerken van de KPN, T-Mobile en Vodafone. Dus het lijkt er bij mij bijna op dat mijn telefoon sinds de update zijn 3G chip heeft uitgeschakeld...
 
Ik heb het nu overigens al een week, en heb nergens in Nederland 3G.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hmm, vreemd hoor! Heb je al geprobeerd om het toestel te resetten? Als dit niet helpt wil ik je toch adviseren om even met het toestel langs de Vodafone winkel te gaan. Wellicht moet het dan ter reparatie worden aangeboden.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic