lekzzz

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Xiaomi Mi-One geen 3G

Ik heb sinds een week de Xiaomi Mi-One telefoon in mijn bezit. Het is een telefoon die draait op Android ICS. Ik krijg echter met geen mogelijkheid mobielinternet aan de praat. Ik kan bellen en sms'en en dan houd het ook op. Wifi werkt wel gewoon goed.

Ik heb de apn van Vodafone helemaal kloppend erin staan dus daar zou het ook niet aan moeten liggen. Iemand enig idee wat het kan zijn?

APN: live.vodafone.com
Proxy: leeg laten
Port: leeg laten
Gebruikersnaam: vodafone
Wachtwoord: vodafone
Server: leeg laten
MMSC: http://mmsc.mms.vodafone.nl
MMS proxy: 192.168.251.150
MMS poort: 8799
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN type: default
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
lekzzz
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

inmiddels is het vanochtend via de chat verholpen, het blijkt opeens te werken als het omgezet wordt naar zakelijk.

Wat ik echter wel vanuit de ontwikkelaar meteen als vraag kreeg was het volgende:
Welk verschil maakt het tussen zakelijke-instellingen en prive-instellingen. Hij zou het graag weten zodat ze ermee aan de slag kunnen en in de toekomst misschien dit voorkomen kan worden. Hij benoemde dat het misschien wel mogelijk is in de android-software aan te passen dat het voor beide abonnementen mogelijk wordt om 2G/3G te gebruiken.

Graag hoor ik wat de verschillen zijn.

Verder bedankt voor de snelle reacties op dit forum.

Groet lekzzz

Bekijk in context

6 Reacties 6
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
En als je de proxy en poort wel invult?
lekzzz
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ja die had ik ook al geprobeerd maar werkt helaas niet
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
En wat zeggen de mensen van Xiaomi of MIUI er zelf van? Die zullen toch wel wat kennis er van hebben?
lekzzz
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Antwoord van één van de ontwikkelaars, vertaald naar NL Vodafone heeft vaker last met buitenlandse telefoons,Er is echter een oplossing, een zakelijke APN aanvragen.Dit word ook gedaan door klanten van mijn met een motorola droid 4. 
DIt is ook al voor een klant van Vodafone gedaan:
Motorola Droid 4

Als dit mogelijk is en de oplossing kan bieden dan ben ik er tevreden mee en zal ik mijn telefoon weer naar behoren kunnen gebruiken 😄
Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
lekzzz,

Stuur me even een PM met daarin je mobiele nummer. Ik ga dan kijken wat ik voor je kan doen.

Mij een PM sturen? Klik op mijn naam en vervolgens op 'deze gebruiker een privebericht versturen'

lekzzz
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

inmiddels is het vanochtend via de chat verholpen, het blijkt opeens te werken als het omgezet wordt naar zakelijk.

Wat ik echter wel vanuit de ontwikkelaar meteen als vraag kreeg was het volgende:
Welk verschil maakt het tussen zakelijke-instellingen en prive-instellingen. Hij zou het graag weten zodat ze ermee aan de slag kunnen en in de toekomst misschien dit voorkomen kan worden. Hij benoemde dat het misschien wel mogelijk is in de android-software aan te passen dat het voor beide abonnementen mogelijk wordt om 2G/3G te gebruiken.

Graag hoor ik wat de verschillen zijn.

Verder bedankt voor de snelle reacties op dit forum.

Groet lekzzz
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic