Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Windows Phone 8X/8S by HTC

HI allemaal,

Na wat vragen op het forum over de Windows Phone 8X en 8S by HTC hierbij een topic speciaal gewijd aan dit nieuwe Windows 8 toestel. Val me gerust aan als je meer foto's, specs, of andere informatie hebt! Ik ben zelf enorm benieuwd naar Windows Phone 8.

Windows Phone 8X by HTC:

De HTC Windows Phone 8X is de eerste smartphone van HTC met het Windows Phone 8-besturingssysteem. Windows Phone 8 maakt gebruik van Live Tiles (waarmee je direct updates van je sociale netwerken op je homescreen ziet) en biedt daardoor een zeer persoonlijke gebruikservaring. Niet alleen is de HTC 8X HTC's eerste Windows Phone 8-smartphone, ook is het de
eerste HTC-smartphone met een 2,1-megapixel frontcamera waarmee je gemakkelijk vier mensen of meer in één beeld kunt
vastleggen. Ook kan je met deze frontcamera 1080p Full HDvideo's opnemen.
Aan de achterzijde beschikt de HTC 8X over een 8-megapixel camera (met LED flitser en eveneens met een Full HD-videorecorder) met een 28mm-lens, die ook goede prestaties bij weinig licht biedt.

De Windows Phone 8X van HTC heeft een Super LCD2 scherm met 4,3 inch HD-resolutie dat is vervaardigd van het lichte en krasbestendige Gorilla Glass 2.

De 8X heeft 16GB geheugen, daarnaast krijg je gratis 7GB opslagruimte op SkyDrive, Microsofts cloudservice.

Het toestel maakt gebruik van microSIM en heeft een dual-core processor.
De Windows Phone 8X by HTC wordt december verwacht.





Windows Phone 8S by HTC:

De HTC Windows Phone 8S is het eenvoudigere en goedkopere broertje van de tegelijkertijd geïntroduceerde HTC 8X. De belangrijkste verschillen tussen de 8S en 8X betreffen:

  • het schermformaat (4-inch in plaats van 4,3-inch),
  • de camera (5-megapixel in plaats van 8-megapixel)
  • en de videorecorder (720p HD in plaats van 1080p Full HD).
Dankzij Windows Phone 8 krijg je meteen de beschikking over de mobiele Office-apps (Word, Excel, PowerPoint en OneNote) en een perfecte integratie met de sociale netwerken Facebook, LinkedIn, Twitter en Windows Live (MSN). Updates van deze netwerken kan je gelijk op de 'Live Tiles' op je homescreen zien.

De HTC 8S beschikt over een krasbestendige Gorilla Glass en ondersteunt de Beats Audio-technologie voor de beste geluidskwaliteit. Naast het 4GB ingebouwde opslaggheugen (uitbreidbaar via microSD) krijg je gratis 7GB online-opslagruimte op Microsofts SkyDrive-cloudservice.

Het toestel heeft een dual-core processor en maakt gebruik van microSIM. De Windows Phone 8S by HTC wordt januari verwacht.



Wat vinden jullie ervan? Zit jouw toestel hierbij?
Ben ik verder nog iets vergeten? Of zijn er nog andere features die zeker niet mogen missen hier?
Schroom dan niet om de informatie aan te vullen met jouw ervaringen, ideeën en/of vragen over de toestellen en Windows 8 Phones.



*Update*

Zoals jullie denkelijk ook al hebben ontdekt staat de HTC 8X online in de Vodafone Shop.
Dit is tijdens mijn vakantie gebeurd, vandaar dat ik jullie helaas niet eerder een update heb kunnen verschaffen, maar bij deze, de HTX 8X is online te bestellen en in de winkels beschikbaar.

De 8S is momenteel nog niet beschikbaar maar zal naar hoe het er nu uitziet deze maand ook nog beschikbaar komen.

Veel plezier met de toestellen en laat weten wat jullie ervan vinden. Hoe werkt het? Wat bevalt extreem goed etc?
Ik ben benieuwd naar de reviews!
42 Reacties 42
Holkers

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bij de collega's van KPN en T-mobile is de 8X al wel te koop. Nou heb ik absoluut geen behoefte om over te stappen (daar ben ik al eens in getrapt), maar het is wel 'vreemd' dat dit toestel wel beschikbaar is bij andere providers en niet bij 'slands grootste'. Al een idee van een release datum?
Holkers

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Week verder, nog niets over wanneer het ding te koop is?
jojoppes

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik vind het echt belachelijk dat jullie zo achterlopen t.o.v. de concurrentei. Zo gaan mensen dus overstappen. De HTC 8x zou gewoon verkrijgbaar moeten zijn, zoals wel het geval is bij vele andere winkels. Ook Lumia 920 bieden andere partijen al aan om te pre-orderen , met een vodafone abonnement maar daar wordt je beloond met een 2x zo hoge prijs als je verlengt i.p.v. een nieuw contract doet.

Ik hoop dat jullie heel snel met informatie en acties komen voor de WP8 toestellen komen, anders ga ik toch echt naar KPN of T-mobile.
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Hi allemaal,

Ik zie wat vragen over de levering van dit toestel.
Half december zou het toestel bij ons beschikbaar moeten zijn, zoals ook aangegeven in de introductie van het toestel in dit topic.
Wanneer ik een exacte datum heb zal ik deze ook aan jullie doorgeven, maar dat is vaak moeilijk tot het moment dat hij daadwerkelijk in de winkel ligt.



Holkers

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ook zei je eerst:
 
De HTC One 8X zal eind november beschikbaar zijn bij Vodafone!
 
 
Dus dat schept verwachtingen, zeker omdat het nu al december is. Nogmaals, ik hoor graag wanneer het toestel beschikbaar is
ceessie

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
hallo allen,
 
We zijn nu bijna half december. De Windows phone 8 is nu een maand leverbaar.
Echter is nog steeds geen signalien dat Vodafone de nieuwe serie WP8 gaat leveren.
Wat is nu definitieve datum dat ze geleverd worden??
 
ceessie

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Toch wel grappig dat Vodafone zelf geen idee heeft wanneer er nieuwe telefoons beschikbaar zijn voor de klanten.
 
😞
Nealzy

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 3Oplossingen
  • 1Likes
Vandaag ben ik in de Vf winkel in Maastricht geweest en daar hebben ze de 8x op voorraad. Wel alleen de zwarte!
ceessie

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Blijkt maar weer dat WP niet interessant genoeg is voor Vodafone!
Anders hadden ze wel als een van de eersten WP8 toestellen in de verkoop.
Ze missen nu een hoop klanten. Er zijn altijd andere manieren om aan een WP8 toestel icm een abo of verlenging.
Ik vind het een gemiste kans!

Al hebben ze vandaag wel wat goeds bekent gemaakt. Je kan je WP app's betalen via je telefoon rekening.
Ik vraag me wel af of daar niet extra voor gerekend wordt.
clubmeter

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik volg dit topic al even en ik zit ook te wachten op de 8x. Ik vind het jammer dat we elke keer zolang op reactie moeten wachten. Neem aan dat vodafone nu toch echt wel weet wanneer de 8x komt.
Nealzy

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 3Oplossingen
  • 1Likes
@ clubmeter De Htc 8x is al te koop bij Vodafone. Alleen nog niet via de website.
 
Wat ik graag zou willen weten is of jullie plannen hebben om het toestel ook in andere kleuren te gaan leveren. Waarom wet niemand binnen Vodafone of, wanneer en in welke kleuren een toestel geleverd gaat worden? Dat lijkt mij toch basis info?
ceessie

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik blijf er ook over verbazen dat er nog geen WP8 toestellen op de site staan. Er is wel wat verandert op de site. Er zijn namelijk toestellen van de site gehaald. Er wordt nergens op de site überhaupt melding gemaakt van de nieuwe toestellen. Dus dan wordt er ook niet over gesproken welke kleuren er leverbaar zullen zijn. Ik vindt Vodafone duur met de toestellen in combinatie met een verlenging. Met een beperkt toestel aanbod. Ik ben voornamelijk benieuwd welke kleuren van 8X zullen leveren.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey iedereen,

We gaan aan de hand van jullie berichten een aantal dingen navragen:

- Hoe het kan dat de toestellen wel in de winkel verkrijgbaar zijn maar nog niet zijn vermeld op de site. Het toestel is namelijk officieel al verkrijgbaar bij Vodafone dus daar gaan we achteraan.
- Welke kleuren er beschikbaar worden.


We houden jullie op de hoogte!
jojoppes

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zoo worden we wakker! Als je toch bezig bent, zorg dan dat je zo snel mogelijk de Lumia 920 als pre-order aanbied voordat alle abonnees overstappen naar KPN, waar die al weken te bestellen is. En dat toestel is populairder dan ooit, bij veel webwinkels vliegen de pre orders de deur uit!
EricM

Stamgast
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Hi Jojoppes,
Wij hebben helaas weinig informatie over ons assortiment wat betreft deze toestellen. De laatste info is dat we de HTC 8X al heel snel kunnen leveren. De Nokia Lumia 920 zal waarschijnlijk half januari leverbaar zijn.


clubmeter

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De telefoon is nog niet bij alle vodafone winkels beschikbaar. Ik heb er 1 gehaald bij de vodafone winkel in Dordrecht en daar waren er maar 2 beschikbaar in het zwart en in de andere winkel geen 1.
ceessie

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@EricM

Als dit het enige is wat je te melden hebt. Zegt al genoeg. Jullie hebben de zaakjes niet op orde
Anders had je wel meer kunnen vertellen.
Het mobile netwerk is best wel goed, maar de producten er om heen is niet op orde!
Rowie

Raadgever
  • 197Posts
  • 3Oplossingen
  • 20Likes
Hoi Ceessie, ik begrijp wat je bedoelt. En ik ben het met je eens dat de communicatie omtrent de levering/ beschikbaarheid van toestellen veel beter kan. Ik zou je dan ook heel graag een datum willen doorgeven, maar op dit moment hebben wij echter niet meer info dan hetgeen wat de fabrikant ons heeft doorgegeven.
ceessie

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@Rowie, ik begrijp heel goed dat jullie niet verantwoordelijk voor de verkoop. Maar er moet toch wel iemand zijn die weet wat en wanneer jullie bepaalde produkten gaan leveren. Er is sowieso weinig telefoon aanbod op de site. Op die manier missen jullie een hoop directe omzet! Dat kan toch niet de bedoeling zijn. Ik ben nog steeds mening dat WP7 & WP8 voor Vodafone niet interessant genoeg is. Anders waren ze wel een van de eerste die WP toestellen verkocht. Met WP7 waren ze ook al niet een van de eerste. En nu met WP8 wederom weer niet. Als klanten gaan zeuren, dan toch maar een paar populaire WP toestellen verkopen! Zo hou je geen klanten gereden!
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
ceessie schreef:
@Rowie, ik begrijp heel goed dat jullie niet verantwoordelijk voor de verkoop. Maar er moet toch wel iemand zijn die weet wat en wanneer jullie bepaalde produkten gaan leveren. Er is sowieso weinig telefoon aanbod op de site. Op die manier missen jullie een hoop directe omzet! Dat kan toch niet de bedoeling zijn. Ik ben nog steeds mening dat WP7 & WP8 voor Vodafone niet interessant genoeg is. Anders waren ze wel een van de eerste die WP toestellen verkocht. Met WP7 waren ze ook al niet een van de eerste. En nu met WP8 wederom weer niet. Als klanten gaan zeuren, dan toch maar een paar populaire WP toestellen verkopen! Zo hou je geen klanten gereden!
Beste ceessie,

Vodafone is met de lancering van nieuwe toestellen vaker net iets later, waar komt dit door? Omdat wij nieuwe toestellen eerst uitvoerig zelf testen om te kijken of deze voldoen aan onze kwaliteitseisen. Het is in het verleden als eens voorgekomen dat toestellen meteen bij lancering ook door ons werden gelanceerd, maar achteraf niet leken te voldoen aan bepaalde kwaliteitseisen.
Dus om te voorkomen dat dit gebeurd testen wij eerst de toestellen zelf uitvoerig, voordat we ze aan de klant aanbieden.

Vodafone is zeker geïnteresseerd en we zijn meerdere W8 toestellen aan het testen en aan het lanceren.
De HTC 8X zal snel op de website komen en is al beperkt leverbaar via de winkels. Dan komt ook nog de HTC 8S.
De Lumia 920 zal in januari beschikbaar komen. En de Lumia 820 komt er ook aan.
Van Samsung zullen we de Ativ Smart PC hoogstwaarschijnlijk ook vanaf half januari gaan voeren, maar dit kan ik nog niet 100% garanderen.

Hopelijk heb je hier iets aan 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic